Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań będzie miał nowy węzeł. Naramowice

infotrans
13.04.2020 17:00
0 Komentarzy

Przy ul. Karpiej powstaną przystanki i pętla autobusowa.Podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej tej inwestycji, dziękiktórej zwiększy się dostęp do komunikacji publicznej.

Komunikację publiczną na Naramowicach usprawni nie tylkonowa trasa tramwajowa z pętli Wilczak do ul. Błażeja. Przy ul. Karpiejplanowana jest budowa przystanków i pętli autobusowej. To ulica rozpoczynającasię przy skrzyżowaniu ul. Naramowickiej i Sarmackiej, a kończąca na terenachnadwarciańskich.

Czas deweloperów

Obecnie okolica ta silnie rozbudowuje się i przybywa w niejmieszkańców. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie na wniosek ZarząduTransportu Miejskiego w Poznaniu podpisała umowę z wykonawcą dokumentacjiprojektowej inwestycji, która uzupełni układ komunikacyjny w tej częściPoznania.

– Ul. Karpia rozrasta się o wielorodzinne osiedla. NaNaramowicach wybudujemy nową trasę tramwajową. Osoby zamieszkujące w odległościpowyżej jednego kilometra do najbliższego przystanku tramwajowego, będą mogłyskorzystać z autobusu i przesiąść się na tramwaj na ul. Naramowickiej. Noweprzystanki i pętla autobusowa z pewnością poprawią dostępność komunikacjipublicznej w tej części Poznania – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarząduspółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Przy ul. Karpiej planowane są dwie pary przystanków orazpętla autobusowa, która przewidziana jest za ostatnim z budynków przy tej ulicy- około półtora kilometra od planowanego przystanku tramwajowego przy ul.Sarmackiej. Przewidziano tam także budowę budynku socjalnego dla kierowców orazzadaszonego parkingu rowerowego typu Bike&Ride.

Transport z perspektywą

– Projekt dla pętli jest przykładem działaniaperspektywicznego na rzecz przyszłego, docelowego układu komunikacyjnego, jakibędzie wprowadzany na Naramowicach po realizacji II etapu trasy tramwajowej -wskazuje Jan Gosiewski, dyrektor ZTM Poznań. – Na Naramowicach, po otwarciutrasy zmieniony zostanie przebieg części linii autobusowych, tak żeby dowoziłyone mieszkańców do tramwaju a nie bezpośrednio do centrum. To modelowerozwiązanie, z powodzeniem zastosowane w przypadku Poznańskiego SzybkiegoTramwaju lub trasy na Franowo, gdzie tramwaj także stanowi oś komunikacji.

Wykonawca dokumentacji odpowiada za wykonanie projektu wrazz uzyskaniem decyzji administracyjnej zezwalającej na realizację robótbudowlanych. Przeanalizuje także ulice: Karpia, Dworską oraz skrzyżowanieNaramowickiej, Sarmackiej i Karpia pod kątem wymogów technicznych, którychspełnienie umożliwi poprowadzenie tu ruchu autobusowego. Zebrana dokumentacjawskaże optymalne rozmieszczenie przystanków oraz parametry pętli autobusowej.

Realizacja zadania uzależniona jest jednak od możliwości finansowychmiasta.

Komentarze