Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powstał pierwszy polski serial o branży transportowej

infotrans
19.12.2018 09:58
0 Komentarzy

„Tandem” –mini-serial internetowy o tym tytule został właśnie udostępniony widzom przezZwiązek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. To pierwsza takainicjatywa w Polsce. Produkcja odsłania przed nami kulisy funkcjonowania firmtransportowych w naszym kraju.

Debiut produkcyjny Związku Pracodawców „Transport iLogistyka Polska” to historia dwóch przyjaciół Marka i Darka, którzy odwielu lat prowadzą firmę transportową. Zawirowania na rynku wpędzają firmę wkłopoty, stawiając pod znakiem zapytania jej rentowność i dalsze funkcjonowanie.

„Tą produkcją chcemy pokazać z czym na co dzień muszą zmagaćsię polskie firmy transportowe, konkurując na europejskim rynku. Bazowaliśmy nahistoriach, które wydarzyły się naprawdę” – wyjaśnia Beata Gorczyca,dyrektor ds. komunikacji TLP.

„Staramy się w różnoraki sposób przybliżać i tłumaczyćzarówno decydentom, jak i społeczeństwu jak funkcjonuje nasza branża,publikujemy liczne raporty i analizy. Tym razem zdecydowaliśmy się na nietypowąformę” – mówi Maciej Wroński, prezes TLP.

W ciągu kilkunastu lat od przystąpienia do Unii Europejskiejpolscy przewoźnicy wypracowali pozycję lidera europejskiego rynkutransportowego. Obecnie, branża wypracowuje 6 % polskiego PKB oraz generujebezpośrednio i pośrednio niemal milion miejsc pracy. Ma również znaczący udziałw dodatnim saldzie usług – 2,2 mld zł nadwyżki eksportu usług transportowych.Dobrze funkcjonujący transport jest podstawą efektywnej gospodarki, jejkrwioobiegiem.

Niewiele branż może poszczycić się zbliżonym sukcesem naeuropejskim rynku. Jednak od kilku lat nad polskim transportem zbierają sięciemne chmury – silna konkurencyjność, rozdrobnienie branży, niska marżowość,zatory płatnicze, to tylko część codzienności z jaką zmagają sięprzedsiębiorcy. Do tej wyliczanki dołączyć należy bariery administracyjnenakładane przez kolejne państwa, liczne kontrole, kradzieże, rosnącą presjęczasu realizacji usług czy różnice w interpretacji przepisów w poszczególnychpaństwach członkowskich.

„Polskie firmy transportowe mają ogromny wpływ na gospodarkę.Spotykamy się jednak z coraz większymi barierami i problemami ze strony państwzachodnich. Otwartym pozostawiam pytanie, kto będzie woził nasze towary poupadku polskich firm i gdzie znajdą zatrudnienie osoby, które stracą w wynikutych działań pracę?” – dodaje Maciej Wroński.

W tej niełatwej rzeczywistości musi sobie radzić ponad 30tysięcy polskich firm zajmujących się międzynarodowym przewozem towarów. Jakporadzą sobie z problemami właściciele serialowej firmy Mar-Dar? Zachęcamy doobejrzenia mini-serialu dostępnego na stronie www.tlp.org.plw zakładce „Serial”.


Komentarze