Ponad 63 mln zł ma kosztować w Lublinie budowa lub modernizacja kilkunastu węzłów przesiadkowych, zespołów przystanków komunikacji miejskiej i parkingów. Celem jest zintegrowanie różnych form transportu i usprawnienie ruchu w mieście.
W poniedziałek podpisano umowę ws. dofinansowania przeszło 36 mln zł projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Pozostałe koszty pokryte będą ze środków miasta i kredytu.
Marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski podkreślił, że nowa infrastruktura będzie służyć zarówno mieszkańcom Lublina, jak i regionu.
Z wielką radością podpisujemy tę umowę, ponieważ te pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój infrastruktury transportowej w Lublinie, która ma polepszyć poruszanie się po mieście. Jest to inwestycja wyczekiwana, dobrze zorganizowana – powiedział Stawiarski podpisując umowę.
Prezydent Lublina Krzysztof Żuk powiedział, że inwestycje mają na celu m.in. ograniczenie ruchu pojazdów prywatnych w centrum miasta.
Jeśli budujemy parkingi typu +park and ride+, to oczekujemy, że wielu mieszkańców sąsiednich gmin przyjeżdżających do Lublina zechce w przyszłości skorzystać z oferty zostawienia tam swojego samochodu i skorzystania z komunikacji zbiorowej. Chcemy ograniczyć dojazd samochodami prywatnymi do centrum miasta, ale to oczywiście kwestia indywidualnych decyzji – powiedział Żuk.
Kontynuujemy budowę transportu zeroemisyjnego i niskoemisyjnego, wspólnie z zarządem województwa realizujemy strategię Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego – dodał Żuk.
Projekt przewiduje budowę siedmiu węzłów przesiadkowych na obrzeżach Lublina, przy ulicach: Żeglarskiej, Franczaka, Kraśnickiej, Granitowej, Zbożowej, Osmolickiej i Abramowickiej. Powstać tam mają parkingi typu "park and ride" lub "kiss and ride", na których będzie w sumie 155 miejsc postojowych dla samochodów oraz stojaki dla 50 rowerów. Parkingi mają zachęcać, aby przyjezdni zostawiali na nich swoje prywatne auta bądź rowery i przesiadali się do pojazdów komunikacji miejskiej.
W tych miejscach zmodernizowane zostaną pętle komunikacji miejskiej, powstaną budynki socjalne z publicznymi toaletami oraz stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Zbudowane zostaną nowe wiaty przystankowe, zainstalowany monitoring i elektroniczne tablice informacyjne dla pasażerów.
Przy ulicach: Związkowej, Bohaterów Monte Cassino, Mickiewicza, Kunickiego, Turystycznej i obok ronda Dmowskiego, w miejscach, gdzie krzyżują się linie komunikacji miejskiej, powstaną zespoły przystanków przesiadkowych. Zbudowane lub wyremontowane będą zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych, ustawione nowe wiaty, stojaki dla rowerów, zainstalowany będzie monitoring, nowe oświetlenie i elektroniczna informacja.
Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.