TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Pomorze ma inteligentne uchwyty. Pod wspólny bilet
GDANSK.PL TransInfo.pl - Opublikowano: 23.11.2018 09:53:07
Pomorze ma inteligentne uchwyty. Pod wspólny bilet (foto: InnoBaltica)

Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wprowadzenie wspólnego biletu dla Pomorza, testuje nowe rozwiązania technologiczne w komunikacji publicznej.

To przygotowania pod tzw. wspólny bilet - system, dzięki któremu mieszkańcy Pomorza i turyści będą mogli swobodnie poruszać się komunikacją bez znajomości cen poszczególnych taryf i kupowania pojedynczych biletów.

Specjalne uchwyty-rączki dla pasażerów są montowane w autobusach, trolejbusach i tramwajach Gdańska, Gdyni, Słupska i Starogardu Gdańskiego od października 2018 roku. Każdy uchwyt zawiera kod QR i etykietę NFC. Pełnią one kilka funkcji. Zakodowane w nich są m.in. informacje o pojeździe (do jakiego operatora należy, jaki jest numer pojazdu itp.). Pasażer, sczytując kody z rączki, zostaje przekierowany na specjalną stronę, gdzie uzyskuje wyjaśnienie, na czym pilotaż polega. Równocześnie InnoBaltica dostaje cenne informacje statystyczne, m.in. jaki rodzaj telefonu odczytał dane z rączki, jaka przeglądarka działała w tym telefonie, jaka była dokładna data i godzina przeprowadzenia testu.

Inteligentne uchwyty w gdańskich autobusach

- Jeśli chodzi o Gdańsk, we wszystkich autobusach przewoźnika BP Tour uchwyty są już zamontowane - mówi Katarzyna Wośko specjalista ds komunikacji społecznej firmy InnoBaltica. - To autobusy, które kursują na trasach wykraczających poza granice Gdańska, np. na Kowale, do Borkowa, Straszyna czy Pruszcza. W ten sposób zdobywamy informacje potrzebne do wprowadzenia tzw wspólnego biletu. To elektroniczna platforma, dzięki której pasażer nie będzie musiał zastanawiać się, z jakim przewoźnikiem jedzie, ile biletów ma kupić, ile za nie zapłacić.

Spółka InnoBaltica, której głównymi właścicielami są: Województwo Pomorskie, Miasto Gdańsk i Miasto Gdynia, odpowiada w regionie za przygotowanie systemu, którego techniczna nazwa to Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności. Ten system pozwoli mieszkańcom Pomorza i turystom na swobodne poruszanie się koleją i innymi środkami komunikacji miejskiej w całym regionie, bez konieczności znajomości cen poszczególnych taryf i bez potrzeby kupowania pojedynczych biletów.

Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności to zaawansowany technologicznie system, w którym znajdą się m.in. konta pasażerów, informacje o cenach biletów, trasach przejazdów pociągów, autobusów, tramwajów, trolejbusów, rozkładach jazdy. System będzie zawierał aplikację bilingową, która pozwoli rozliczyć pasażera za przejazdy na danej trasie na podstawie identyfikowania go w różnych środkach komunikacji. Identyfikacja ta będzie wymagała od pasażera "odbijania się" w pojeździe lub na przystanku kolejowym na specjalnym czytniku (walidatorze). Istotnym elementem systemu będzie też aplikacja mobilna, dzięki której każdy będzie mógł zaplanować trasę lub rozliczyć koszty przejazdu różnymi środkami lokomocji.

Wspólny bilet na całym Pomorzu

Od połowy listopada 2018 roku spółka InnoBaltica wprowadza testy nowych rozwiązań w transporcie publicznym w kilkunastu miastach na Pomorzu. To miasta nieobjęte dotąd pilotażem systemu, ale istotne z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju transportu publicznego w pomorskim. Specjalne rączki z kodami QR i tagami NFC są już montowane w autobusach w Lęborku, w następnej kolejności pojawią się w Chojnicach i Malborku.

Te działania mają służyć ujednoliceniu płatności za bilety na całym Pomorzu. Aby powstał system ułatwiający poruszanie się po województwie, trzeba przetestować go nie tylko na trasach pomiędzy dużymi miastami na głównej osi komunikacyjnej, ale sprawdzić jak działa w mniejszych, oddalonych od centrum metropolii ośrodkach, gdzie komunikacja publiczna jest często trudno dostępna. Dlatego właśnie rączki testowe trafiają do autobusów w Lęborku, Chojnicach i Malborku, a w kolejnych tygodniach także do innych miast Pomorza, pozwoli to sprawdzić czy rozwiązanie technologiczne testowane w ramach pilotażu będzie można powielić też w innych częściach województwa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
Pomorze
InnoBaltica
bilet
  • Łukasz Kalociński – 23.11.2018

    Kolejny ruch pozorowany. Ta telenowela ma już ćwierć wieku i żadnych efektów.

  • Antek Stefański – 25.11.2018

    Wielokrotnie korzystałem z tych uchwytów jako pasażer - nie dość, że człek buja się z nimi we wszystkie strony, to jeszcze są niewygodne

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....