TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Pomorski RPO bezkonkurencyjny
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 08.11.2017 15:02:16
Pomorski RPO bezkonkurencyjny

Liderem wszystkich programów operacyjnych, pod względem podpisanych umów o dofinansowanie, jest RPO woj. pomorskiego – poinformował wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Do tej pory na Pomorzu podpisano 72 proc. umów na lata 2014-2020.

Jak wynika z przekazanych w poniedziałek przez wiceministra rozwoju danych dot. stanu realizacji programów unijnych, nadal utrzymują się dysproporcje we wdrażaniu środków pomiędzy poziomem regionalnym i krajowym na niekorzyść RPO. Wskaźnik podpisanych umów o dofinansowanie w przypadku programów krajowych wynosi 49 proc., w programach regionalnych 42 proc., średnio - 46 proc.

"Naszym celem na ten rok jest objęcie umowami połowy wszystkich środków z Unii Europejskiej, więc na poziomie krajowym, możemy powiedzieć, że ten poziom już prawie osiągnęliśmy, a na poziomie regionalnym jeszcze trochę nam brakuje" – powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Kwieciński.

Dodał, że wydatki na poziomie krajowym wyniosły 12 proc. dostępnych środków, na poziomie regionalnym – 7 proc., średnio jest to prawie 10 proc.

W jego ocenie potwierdza się teza, że kluczowy dla tempa wdrażania funduszy unijnych w Polsce jest program Infrastruktura i Środowisko. "W tej perspektywie finansowej tym program, który jak gdyby ciągnie całą perspektywę jest program Infrastruktura i Środowisko, a nie programy regionalne, jak to było w poprzedniej perspektywie finansowej" – zauważył Kwieciński.

Jak powiedział, programy regionalne, to "główny obszar niepokoju". "Zróżnicowania są naprawdę bardzo duże. Liderem nadal jest województwo pomorskie, które w podpisanych umowach ma 72 proc. Pod tym względem jest liderem zdecydowanie ze wszystkich programów, zarówno krajowych jak i regionalnych" – ocenił wiceminister.

Dodał, że zakładany na ten rok pułap 50 proc. w podpisanych umowach osiągnęły również woj. wielkopolskie, które zakontraktowało 55 proc. środków, woj. opolskie (50 proc.) i woj. lubuskie (50 proc.). "Są to regiony, które są zdecydowanie liderami, jeżeli chodzi o podpisane umowy" – zaznaczył.

Według wiceministra, najniższy poziom podpisanych umów dotyczy woj. świętokrzyskiego (24 proc.) i woj. warmińsko-mazurskiego (28 proc.).

Natomiast w odniesieniu do płatności – jak zauważył Kwieciński - liderem jest woj. opolskie (13 proc.), które przekroczyło pod tym względem nawet średnią dla programów krajowych. Kolejne są woj.: wielkopolskie (8 proc.), pomorskie (8 proc.) i dolnośląskie (8 proc.).

W ocenie wiceministra regionami, które "zdecydowanie odstają na minus" pod względem wydawania środków unijnych, są woj. lubelskie, kujawsko-pomorskie, podlaskie i warmińsko-mazurskie, gdzie wskaźnik wykorzystania alokacji wynosi 4 proc.

Jak podkreślił, analiza wykonana przez resort rozwoju wyraźnie wskazuje, że tempo wykorzystywania środków unijnych zależy od sprawności administracyjnej konkretnych samorządów, a nie tego, ile dany region otrzymuje środków. "Regiony, które są w tej chwili najlepsze, były dobre w poprzedniej perspektywie. Te regiony, które ślimaczą się z wydawaniem środków unijnych, są to regiony, które również miały problemy w poprzedniej perspektywie finansowej" – zaznaczył Kwieciński.

Poinformował, że z programów krajowych liderem w odniesieniu do podpisanych umów jest program Polska Cyfrowa, w którym umowami objętych jest 56 proc. puli. Powyżej 50 proc., czyli założonego na ten rok poziomu kontraktacji, są programy: Polska Wschodnia (51 proc.) i Infrastruktura i Środowisko (52 proc.).

Jeżeli chodzi o wydatkowanie środków, liderem wśród krajowych programów jest Pomoc Techniczna (22 proc.), Wiedza, Edukacja, Rozwój (16 proc.) oraz Infrastruktura i Środowisko (14 proc.).

Jak podał resort rozwoju, do 30 września 2017 r. Komisja Europejska wypłaciła Polsce niemal 5,3 mld euro z polityki spójności - najwięcej ze wszystkich krajów Unii Europejskiej. To 32 proc. z 16,3 mld euro przekazanych dotychczas państwom członkowskim. Jednocześnie jest to 6,8 proc. alokacji dostępnej dla naszego kraju w ramach perspektywy 2014-2020 (bez funduszy Europejskiej Współpracy Terytorialnej).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pomorskie
RPO
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....