Warszawiacy i goście
odwiedzający groby bliskich 1 i 2 listopada wybierali Warszawski Transport
Publiczny. Korzystało z niego rekordowo dużo osób.
Odwiedzający warszawskie nekropolie podróżowali komunikacją
publiczną, a nie samochodami prywatnymi i dlatego autobusy linii cmentarnych
mogły szybko i sprawnie podjeżdżać na przystanki.
Na liniach cmentarnych, których w dniu Wszystkich Świętych
oraz Zaduszek Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił 30 (z czego trzy
tramwajowe), kursowało 1 listopada 552, a 2 listopada 397 autobusów oraz po 32
składy tramwajowe dziennie. Autobusy podstawiały się na przystanki nawet co 45
sekund – z taką częstotliwością odjeżdżały autobusy linii C09, łączącej Metro
Młociny z bramą główną Cmentarza Północnego.
Cmentarz Północny był najchętniej odwiedzaną nekropolią w
Warszawie – w godzinach szczytu dowozowego między 10.00 a 14.30 w ciągu godziny
z autobusów wysiadało ok. 25 tys. osób. Szacujemy, że 1 listopada z linii
cmentarnych oraz innych linii autobusowych i tramwajowych kursujących w
rejonach cmentarzy skorzystało ponad 500
tys. osób.
Ponad 280 tys. sprzedanych biletów
We wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny pasażerowie kupili
285,1 tys. biletów Warszawskiego Transportu Publicznego za łączną kwotę prawie
3 mln zł. Najwięcej w automatach biletowych i aplikacjach mobilnych.
W całym okresie Wszystkich Świętych osoby podróżujące po
Warszawie najchętniej wybierały automaty biletowe i aplikacje mobilne, w
których kupiono prawie 94 proc. wszystkich biletów. Najpopularniejszym kanałem
sprzedaży były stacjonarne automaty biletowe. W dwóch pierwszych dniach
listopada kupiono w nich ponad 136 tys. biletów za kwotę przekraczającą 1 mln
459 tys. zł. Chętnie korzystano także z automatów w pojazdach, w których
zaopatrzono się w prawie 79 tys. biletów. Pasażerowie zapłacili za nie prawie
655,6 tys. zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym oznacza to wzrost o 11,77 proc.
Na trzecim miejscu uplasowały się aplikacje mobilne, w
których pasażerowie kupili 50,8 tys. biletów czasowych i krótkookresowych za
łączną kwotę prawie 198 tys. zł. Tu, podobnie jak w przypadku automatów
mobilnych, odnotowano wzrost w porównaniu do roku 2018. Pasażerowie wydali na
bilety w aplikacjach mobilnych o 14,23 proc. więcej.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się dodatkowe punkty
sprzedaży biletów, uruchomione w sąsiedztwie cmentarzy i popularnych punktów
przesiadkowych: przy cmentarzu Północnym, Bródnowskim i Powązkowskim oraz przy
rondzie Wiatraczna, pl. G. Narutowicza i ul. Królewskiej. W ciągu dwóch dni
sprzedano w nich 12,7 tys. biletów za kwotę 60 857 zł. Największą popularnością
cieszyły się punkty przy Cmentarzu Północnym ( 3 317 sprzedanych szt.),
Cmentarzu Bródnowskim (2 623 szt.) i Cmentarzu Powązkowskim ( 2 115 szt.).
Pasażerowie najchętniej kupowali w nich bilety kartonikowe (biorąc pod uwagę
kryterium wartości, stanowiły one 82 proc. wszystkich sprzedanych biletów).
Punkty Obsługi Pasażerów ZTM były czynne 1 i 2 listopada: we
wszystkich Świętych – 8 punktów, a w Dzień Zaduszny – 12. W tym czasie
pasażerowie kupili ponad 3 tys. biletów, za które zapłacili ponad 186 tys. zł.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.