TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Płatne strefy parkowania dochodowe. Warszawa zarobiła 83 mln zł
TransInfo.pl - Opublikowano: 08.02.2016 10:21:06 3 komentarze
Płatne strefy parkowania dochodowe. Warszawa zarobiła 83 mln zł

Obecnie strefa płatnego parkowania niestrzeżonego obejmuje znaczną część Śródmieścia, Woli, Ochoty i Pragi, a także część Mokotowa. Oferuje blisko 30 tys. miejsc postojowych, w tym dla osób niepełnosprawnych przeznaczonych jest 737 takich miejsc, o 7 proc. więcej niż wcześniej - poinformował stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.

W ubiegłym roku Zarząd zastąpił stare wysłużone parkomaty 1450 nowoczesnymi maszynami, w których za parkowanie można płacić także kartą. Ta forma płatności zyskuje na popularności i obecnie już ponad 20 proc. wszystkich opłat w strefie wnoszonych jest właśnie przy pomocy karty. Kierowcy mogą także korzystać z płatności mobilnych, to już prawie 15 proc. wszystkich płatności - o ponad 51 proc. więcej niż w 2014 r.

Przez cały ubiegły rok wpływy z opłat gotówką w parkomatach wyniosły 47,3 mln zł. 13,2 mln zł wpłacono przy pomocą karty bankowej, a 9,6 mln zł to wpłaty mobilne za pomocą SMS. 880 tys. zł miasto zebrało z opłat za abonamenty dla mieszkańców.

W 2015 r. kontrolerzy ZDM wystawili blisko 300 tys. dokumentów opłaty dodatkowej, potocznie nazywanych mandatami. Egzekucja tych należności przyniosła 12,6 mln zł.

Wpływy z opłat za parkowanie są przeznaczane m.in. na remonty i utrzymanie dróg, sygnalizacji świetlnej, oświetlenia czy obiektów mostowych.

Rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk powiedział PAP, że miasto obecnie nie planuje rozszerzenia strefy płatnego parkowania. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
drogi
ZDM Warszawa
  • www – 08.02.2016

    A ile Warszawa wydała w 2015 roku na budowę lub modernizację dróg dla blachosmrodów? Ktoś zgadnie? Wystarczy zobaczyć tylko na rachunek za Łazienkowski i te 83 i kawałek milionów nie robią żadnego wrażenia. Ile wydali pasażerowie na zakup biletów komunikacji miejskiej? 407 milionów w ciągu pół roku 2015, to pewnie da jakieś 800 milionów w całym 2015.Z mandatów od blachosmrodów miasto zarobiło 12,6 miliona za cały rok, a od gapowiczów 16,5 miliona za pół roku 2015, to da pewnie około 30 milionów w całym 2015 roku. Dlaczego jest tak mało mandatów dla kierowców niszczących wszystko i wszędzie? Mandaty są zresztą groszowe.Dlaczego zatem pasażerowie komunikacji miejskiej nadal są dyskryminowani w Warszawie na rzecz kierowców, którzy stanowią mniejszość, a zajmują większość przestrzeni centrum miasta?Także niech ktoś powie jak to biedni kierowcy są dyskryminowani. Akurat! Opłata za postój powinna wynosić co najmniej 5 zł za godzinę, w tym w weekendy (czemu jest za darmo?). Dodatkowo powinna być opłata za każdy wjazd do centrum, bo za trucie kierowcy w końcu powinni zacząć płacić. Inaczej nigdy z własnej woli nie zrezygnują z blachosmrodów w poruszaniu się po mieście. Tylko ekonomia może zmusić ludzi do zmniejszenia trucia powietrza samochodami, które poza nielicznymi wyjątkami nie spełniają żadnych norm dzięki "oszczędnemu" serwisowi.

  • uuu – 10.02.2016

    Popieram Cię www. Uważam , że 5zł/godz to mało - powinno być 50. Właściwie to samochody powinno się zutylizować, asfalty zerwać, glebę zaorać i wysiać trawy i kwiatki łąkowe. Ale byłyby piękne ulice!

  • www – 11.02.2016

    @uuu Akurat! Miasto to miasto, ale równowaga została naruszona na rzecz samochodów. Mieszkańcy miasta mają prawo korzystać z jego zalet, a nie powinni być traktowani jako niespełna rozumu osobników, którzy zamiast mieszkać na wsi pod miastem i dojeżdżać muszą rzekomo pogodzić się z traktowaniem swojego miasta jak jednego wielkiego węzła komunikacyjnego i parkingu dla blachosmrodów.Świat cywilizowany wprowadza ograniczenia dla samochodów w centrach miast i w miastach w ogóle (strefy tempo 30, itp.), a my z jakiegoś dziwnego względu mamy się godzić na codzienne stanie w korkach, bo ktoś chce mieszkać w domku i uważa, że on jest lepszy i z komunikacji korzystać nie zamierza. To niech płaci za siebie i swój samochów. Kto płaci za utrzymanie ulic po których jeździ w Warszawie? Mieszkańcy, którzy przede wszystkim jeżdżą komunikacją. Jak wyglądają trawniki w Warszawie można zobaczyć dzisiaj w Internecie.Kulturalni i bezpieczni kierowcy w Warszawie? Dobre sobie, przecież konieczność przejścia kilkuset metrów z parkingu i jeszcze płatnego (zgroza!), zamiast legalnej możliwości postawienia blachosmrodu bezpośrednio przed wejściem na chodniku albo trawniku to przecież naruszenie praw człowieka! - no takie podejście trzeba zwalczać drogimi mandatami, tak od przynajmniej 1000 zł plus koszt transportu lawetą i parkingu za miastem. Inaczej nigdy się nic nie zmieni.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....