Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze oceny motocyklistów na buspasach

infotrans
16.07.2018 12:59
0 Komentarzy

Od maja motocykliścimogą jeździć w Warszawie po dwóch buspasach. Pierwsze miesiące jazdyjednośladów razem z autobusami pozwalają na wstępne oceny. Te sąobiecujące.

Od maja motocykliści mogą poruszać się po buspasie na ul.Radzymińskiej i al. Solidarności (na odcinku od ul. Krynoliny do H.Rzeszotarskiej) oraz na Trasie Łazienkowskiej (od Alej Jerozolimskich po al.Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską). To najdłuższe odcinki pasów ruchu dlakomunikacji w Warszawie i jednocześnie dogodne korytarze transportowe. Noweoznakowanie będzie obowiązywać przez dwa sezony motocyklowe – do końcapaździernika 2019 r.

– Przez ten czas chcemy sprawdzić jak to rozwiązanieprzyjęło się w Warszawie i czy można je wprowadzić na stałe – mówi RenataKaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy. – Tak długi czas testu wynika m.in. zpotrzeby obserwacji kierujących i motocyklistów w okresach o różnym natężeniuruchu i w różnych warunkach atmosferycznych – dodaje.

Pierwsze informacje od przewoźników już są. Pod koniecczerwca Zarząd Transportu Miejskiego zapytał firmy, które wożą warszawiakówautobusami o spostrzeżenia kierowców na ten temat. Przewoźnicy – MiejskieZakłady Autobusowe Sp. z o.o., Mobilis Sp. z o.o., Europa Express City Sp. zo.o. i Arriva Bus Transport Polska Sp z o.o. – odpowiedzieli, że nie majązgłoszeń o niebezpiecznych sytuacjach na drodze wynikających z poruszania sięmotocyklistów po tych dwóch buspasach. Ruch motocykli nie miał też wpływu narealizację rozkładów jazdy, czyli punktualność autobusów.

– Pierwsze, dość przychylne oceny kierowców to dobryprognostyk, ale wstrzymamy się jeszcze z ostatecznymi wnioskami. Podobnie jakprzed decyzją o wpuszczeniu motocyklistów na buspasy, poprosimy jeszczespecjalistów o kompleksową analizę funkcjonowania takiego rozwiązania –zapowiada Renata Kaznowska.

Buspasy w Warszawie

W stolicy jest już blisko 66 km wydzielonych pasów ruchu dlaWarszawskiego Transportu Publicznego. Najdłuższa taka trasa to ciąg ulicRadzymińska – al. „Solidarności”, od ul. Krynoliny do gen. W. Andersa(klasyczny buspas do ul. Targowej, dalej torowisko tramwajowo-autobusowe). Maona w sumie 7775 m. Najkrótszy buspas ma z kolei zaledwie 95 m i zostałwytyczony na ul. Targowej, na odcinku od ul. Zamoyskiego do Mackiewicza. Napoczątku lipca swoje działanie zainaugurował nowy wydzielony pas na ul.Kijowskiej, a jeszcze w te wakacje autobusy WTP pojadą buspasem po ul.Raszyńskiej.


Komentarze