TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

PE: Europosłowie chcą większej integracji transportu
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 22.01.2017 13:48:46

PE przegłosował w czwartek rezolucję wzywającą Komisję do ambitniejszych działań w sektorze logistyki w UE i na rzecz wzmocnienia tzw. transportu multimodalnego, czyli łączącego różne środki transportu, w obszarze Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T).

Zdaniem europosłów rośnie rola logistyki w kontekście transportu towarowego, zwłaszcza transgranicznego, w Unii Europejskiej. Dlatego też Komisja Europejska powinna wzmocnić działania w tym zakresie, m.in. promować multimodalność, czyli transport kombinowany spajający np. transport kolejowy z wodnym (morskim lub rzecznym) i lotniczym, zwłaszcza w odniesieniu do nowych korytarzy TEN-T. W skład TEN-T wchodzą m.in. szlaki drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie i rzeczne stanowiące najważniejsze połączenia z punktu widzenia rozwoju UE, a także porty morskie czy lotniska. Celem TEN-T jest przede wszystkim usprawnienie swobodnego przepływu osób, towarów i usług w granicach UE.

Zdaniem europosłów, aby ten cel osiągnąć, potrzeba zmian, w tym większego nacisku na rozwój projektów promujących np. powstawanie węzłów terminalowych, platform przeładunkowych i odpowiednich połączeń w węzłach miejskich, a także lepszą integrację różnego rodzaju środków transportu.

"Komisja bardziej skupiona jest na transporcie pasażerskim niż na transporcie towarów i dóbr. I od dawna nie robi nic, by przeanalizować sytuację na rynku przewozów towarowych. Teoretycznie mamy swobodny przepływ ludzi, dóbr i usług, w rzeczywistości jednak napotyka on przeszkody np. w postaci przepisów prawa krajowego. To się musi zmienić" – powiedziała hiszpańska europosłanka Ines Ayala Sender z grupy socjaldemokratów.

Dlatego Parlament chce, by Komisja opracowała regulacje, które uproszczą przepisy prawne i procedury administracyjne. Chodzi o to, by unikano przepisów, które utrudniają swobodny przepływ towarów, oraz by nie tworzono zbędnych barier. Komisja powinna więc naciskać, by kraje członkowskie w pełni i terminowo włączały przepisy unijne do prawa krajowego.

"Dotychczasowe doświadczenie pokazuje nam, że potrzebna jest większa spójność unijnej legislacji i tylko w ten sposób uda nam się zlikwidować przeszkody w drodze do rozwoju unijnego transportu i logistyki" – mówi Ayala Sender.

Sender uważa też, że należy położyć większy nacisk na "cyfryzację i innowacje w sektorze transportu towarowego i usług logistycznych". Kluczowe są przede wszystkim dostęp do danych i wymiany danych, integracja systemów informacyjnych między krajami członkowskimi, a także wprowadzenie odpowiednich cyberzabezpieczeń. Inteligentna infrastruktura informacyjno-komunikacyjna oraz usługi telematyczne wdrażane w UE, takie jak Galileo, SafeSeaNet, system informacji żeglugi rzecznej, inteligentny system transportowy (ITS) czy aplikacje dla przewozów towarowych (TAF) w kolei, powinny być dalej rozwijane.

"Unia powinna zainwestować też w wykwalifikowanych pracowników. Brakuje ich obecnie zarówno w transporcie, jak i logistyce. Tymczasem jeśli sektor ma korzystać z zaawansowanych technologii cyfrowych, będzie potrzebował do tego profesjonalistów" – twierdzą europosłowie.

Ponadto europarlament wezwał też KE do zabezpieczenia w budżecie odpowiednich środków finansowych na konieczne inwestycje w ramach TEN-T, w tym remont i utrzymanie dróg, linii kolejowych czy dróg wodnych. Potrzebne będą także środki na modernizację np. niektórych połączeń kolejowych oraz na budowę nowych linii, które będą mogły połączyć nowe ośrodki.

Europosłowie chcą także powołania europejskiego koordynatora ds. logistyki TEN-T, który byłby odpowiedzialny za nadzór prac w sektorze. (PAP)


Sprawdź też:
unia

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...