TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Pasażerowie o Pasażerach
MPK-ŁÓDŹ - Opublikowano: 28.08.2015 21:22:44
Pasażerowie o Pasażerach

Łodzianie zwracają uwagę na niewłaściwe zachowania współpasażerów w komunikacji miejskiej. Wszystko dzięki akcji ?Pasażerowie o Pasażerach?, którą od początku lipca przeprowadza MPK-Łódź we współpracy z Klubem Miłośników Starych Tramwajów oraz Zespołem ds. Seniorów UMŁ i Młodzieżowej Radzie Miejskiej. W konsultacjach wzięło już udział kilka tysięcy Łodzian ? tych, którzy podróżują komunikacją miejską codziennie ale również tych, którzy, z różnych przyczyn, korzystają z niej okazjonalnie albo wcale.

MPK pyta zarówno o to, jakie silne i słabe strony komunikacji miejskiej dostrzegają pasażerowie, co powoduje, że wybieramy podróż MPK ale również ? i to jest głównym celem akcji ? jakie zachowania pasażerów przeszkadzają nam podczas podróżowania komunikacją miejską najbardziej. 

?Pomocą służy lista 20 najczęściej zgłaszanych nam przez pasażerów uciążliwych zachowań. Wśród nich są np. nieustępowanie miejsca, głośne rozmowy telefoniczne, akty wandalizmu, przepychanie się, spożywanie jedzenia czy brak kultury podczas wsiadania i wysiadania?? ? wylicza Sebastian Grochala, rzecznik MPK-Łódź. ?Wiedząc, że ta lista nie zamyka katalogu przeszkadzających w podróżowaniu zachowań umieściliśmy również pytanie otwarte, w którym każdy może swobodnie podzielić się z nami tym, jakie inne zachowania uważa za niekulturalne i uciążliwe?.

Z uwagi na to, że miejski przewoźnik na podstawie odpowiedzi planuje przeprowadzanie działań zwiększających świadomość wśród pasażerów na to, że to, jak zachowujemy się w komunikacji miejskiej ma wpływ na komfort podróży osób, które przemieszczają się z nami kanałów poprzez które możemy wyrazić swoje zdanie jest bardzo dużo.

?Przede wszystkim uruchomiliśmy ankietę elektroniczną dostępną cały czas ? trafimy do niej dzięki stronie internetowej www.mpk.lodz.pl oraz dzięki dwóm stronom MPK-Łódź na portalu Facebook ? www.facebook.pl/mpklodz oraz www.facebook.pl/traficmpklodz. Ponadto na Facebooku założyliśmy wydarzenie towarzyszące akcji ? umieszczamy tam różne materiały na temat zachowania w środkach komunikacji miejskiej pokazując, że również mieszkańcy innych miast a Polsce ale i za granicą starają się działać w kierunku poprawy zachowania pasażerów w środkach komunikacji miejskiej. Jest to również miejsce dyskusji pomiędzy samymi pasażerami? ? mówi Sebastian Grochala. ?Ale Internet to nie wszystko. Ankiety są dostępne dość powszechnie również w wersji papierowej ? aby każdy mógł podzielić się z nami swoimi uwagami ? szczególnie liczymy tutaj na osoby starsze, którym czasem trzeba pomóc w wypełnieniu ankiety? ? dodaje Grochala.

Ankiety znaleźć można w Punktach Sprzedaży Biletów MPK-Łódź na ul. Tramwajowej, 

pl. Niepodległości, pl. Wolności 9, pl. Barlickiego 8 oraz w Muzeum Komunikacji Miejskiej przy 

ul. Wierzbowej 51.

Młodzieżowa Rada Miasta Łodzi dba o to, aby ankiety trafiły do młodszej części pasażerów MPK-Łódź, a Ci najczęściej korzystają z wersji elektronicznej.

Dzięki wsparciu Klubu Miłośników Starych Tramwajów, ankiety wypełniają pasażerowie korzystający z Turystycznej Linii Tramwajowej oraz odwiedzający Zajezdnię Muzealną Brus.

?Najczęściej spotykałem się z pozytywnymi reakcjami dotyczącymi przeprowadzenia ankiety ? mało kto nie chciał rozmawiać na ten temat? ? mówi Mateusz Klucha, jeden z konduktorów Turystycznej Linii Tramwajowej. ?Z moich obserwacji wynika, że najczęściej wymienionymi wadami była niepunktualność lub niedostosowanie częstotliwości kursujących pojazdów. Na plus zaś oceniono nowoczesny tabor autobusowy. Znaczny odsetek ankietowanych podróżuje komunikacją miejską wskazując na niskie ceny biletów. Dużo osób skarżyło się na brak higieny współpasażerów, akty wandalizmu np. pomazane siedzenia, porysowane szyby, a także na brak zachowania zasad kultury podczas wysiadania do/z pojazdu. Jako tzw. ?Inne?, w części otwartej, podawano picie alkoholu w autobusie/tramwaju.  W ostatnim punkcie ankiety rzadko się zdarzało, aby ktoś zaznaczył opcję ?nie? Ostatni punkt dotyczył przeprowadzenia kampanii promującej pozytywne zachowania w środkach komunikacji miejskiej ? wskazując tym samym, że jest potrzeba mówienia o takich rzeczach jak zachowanie w komunikacji miejskiej? ? dodaje Miłośnik.

W kontakcie z seniorami pomaga Zespół ds. Seniorów UMŁ, dzięki któremu ankiety trafiły do siedziby Zespołu przy ul. Zachodniej 47 a także na Dzielnicowe  Centra Aktywnego Seniora:

- Centrum Aktywnego Seniora Bałuty : Bałucki Ośrodek Kultury "Na Żubardzkiej" ul. Żubardzka 3; Bałucki Ośrodek Kultury "Lutnia" ul. Łanowa 14 ; Bałucki Ośrodek Kultury "Rondo" ul. Limanowskiego 166

- Centrum Aktywnego Seniora Widzew ; Dom Kultury "502" ul. Gorkiego 16

- Centrum Aktywnego Seniora Polesie : Poleski Ośrodek Sztuki filia "Karolew" ul. Bratysławska 6a

- Centrum Aktywnego seniora Górna : Ośrodek Kultury Górna ul. Siedlecka 1 

- Centrum Aktywnego Seniora Śródmieście : Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych ul. Zachodnia 54/56

- Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów ul. Próchnika 5

?Dotychczas w badaniu, przy naszej pomocy, wzięło udział 226 seniorów? ? mówi Aleksandra Kręcka z Zespołu ds. Seniorów UMŁ.  ?Z udzielanych przez seniorów odpowiedzi wynika, że do najbardziej uciążliwych zachowań przeszkadzającym osobom starszym  podczas podróżowania są: głośne słuchanie muzyki, głośne rozmowy, wulgaryzmy, brak higieny współpasażerów  oraz nieustępowanie miejsca osobom starszym? ? wylicza.  ?Jednocześnie zapraszamy każdego Seniora , który chce zabrać jeszcze głos i wypełnić anonimową ankietę do Zespół ds Seniorów Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łodzi ul. Zachodnia 47 pokój 122? ? dodaje Kręcka.

?Dostrzegamy spore zainteresowanie, otwartość i zaangażowanie Łodzian, którzy pozytywnie oceniają to, że po ostatnio przeprowadzonym teście siedzeń tramwajowych, gdzie pytaliśmy pasażerów o to, które siedzenia chcą mieć zainstalowane w modernizowanych tramwajach stawiamy kolejny krok i pytamy się ich o zdanie ? mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK-Łódź, który dodaje, że ?liczymy na to, że wśród naszych pasażerów znajdą się takie osoby, które będą nas wspierały również później, kiedy na podstawie wyników ankiet będziemy chcieli działać nad poprawą zachowań pasażerów. Wszystkich, którzy mieliby pomysły dotyczące działań, które moglibyśmy realizować, aby zwracać uwagę na różne, negatywne zachowania pasażerów, prosimy o kontakt pod adres rzecznik@mpk.lodz.pl ? chcemy, 

aby wokół tych zagadnień zrobiło się głośno głównie po to, aby zachęcić do korekty swojego zachowania tych pasażerów, którzy często nie mają nawet świadomości, że ich zachowanie może komuś utrudniać podróż i wpływać na to, że następnym razem nie będzie chciał jechać komunikacją miejską?.

Na podstawie wyników ankiety, od września 2015 roku przynajmniej do czerwca 2016 roku MPK-Łódź przystąpi do opracowywania kampanii społecznych do realizacji których zaprosi partnerów społecznych ? instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe ale również indywidualne osoby zainteresowane działaniem na rzecz poprawy zachowania pasażerów komunikacji miejskiej.

 Zbieranie ankiet kończy się wraz z końcem sierpnia.

MPK-Łódź



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Łódź
Łódź
akcja społeczna
ankieta
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....