TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Outdoor nadal skuteczną formą reklamy [FILM]
Newseria - Opublikowano: 27.04.2016 16:01:06
fot. marmoum.net


Firmy z branży reklamy zewnętrznej spodziewają się w tym roku wzrostu rynku o 1?3 proc., do poziomu 475?490 mln zł. Segment ten może wzrosnąć po wprowadzeniu systemu Outdoor Track, dzięki którym zasięg reklamy outdoorowej będzie mierzalny jak inne segmenty reklamy. Coraz większą rolę odgrywać będą nowe technologie i interakcja z odbiorcami.

? Reklama zewnętrzna (outdoor) będzie ulegała zmianie co najmniej z dwóch względów. Po pierwsze, z powodu ograniczenia podaży wynikającego z ustawy o ochronie krajobrazu, po drugie, z wdrożenia badań outdoorów ? prognozuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Augustyniak, wiceprezes zarządu spółki AMS.

Przedstawiciele branży oceniają, że wprowadzenie systemu Outdoor Track będzie przełomem dla rynku. System ten został opracowany przez trzech głównych graczy na rynku: AMS SA, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska w ramach Instytutu Badań Outdooru (IBO). Umożliwi on planowanie i kupowanie powierzchni reklamowych na podstawie takich samych wskaźników jak w innych mediach.

? Po raz pierwszy od 25 lat medium będzie mierzalne i porównywalne z innymi. Mamy nadzieję, że wpłynie to na uwiarygodnienie tego segmentu w oczach reklamodawców. Wiążemy z tym systemem duże nadzieje ? mówi Augustyniak.

Jak dodaje, reklamodawcy oczekują dziś przede wszystkim odpowiedniego kontekstu dla swojej reklamy w przestrzeni publicznej. Z drugiej strony, ważny jest dla nich zasięg i skuteczność.

? To ostatnie chcemy osiągnąć, wdrażając badania Outdoor Track ? mówi Małgorzata Augustyniak. ? Zasięg w reklamie zewnętrznej zdaje się być atrybutem tego medium, który jest niezaprzeczalny. Ale uważam, że bardzo istotna jest także innowacyjność w przestrzeni publicznej, czyli wszelkiego rodzaju eventy, augmented reality rozszerzona rzeczywistość ? red., które AMS realizował jako pierwszy i jak na razie jedyny w kraju. To możliwości, które wydają się również atrakcyjne.

Według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) oraz firmy Starlink rynek reklamy OOH (out-of-home) w trzech segmentach (reklama zewnętrzna, tranzytowa i DOOH, czyli digital-out of-home) był wart 471,5 mln zł. W obszarze reklamy zewnętrznej odnotowano wzrost o ponad 2,4 proc. względem 2014 roku. W tym roku jego wartość powinna jednak wzrosnąć od 1 do 3 proc. i osiągnąć poziom ok. 475?490 mln zł.

Od kilku lat nośników reklamy zewnętrznej stopniowo ubywa. Jeszcze w 2006 roku ich liczba przekraczała 100 tys., a na koniec 2015 roku było ich nieco ponad 68 tys. Powierzchnia zmniejszyła się w porównaniu z 2014 roku o ponad 3 proc. Eksperci IGRZ oceniają, że ma to związek z polityką samorządów, a często również z brakiem wizji w zakresie korzystania z przestrzeni miejskiej do celów reklamowych. Ustawa krajobrazowa może jeszcze ten wpływ pogłębić. Wiceprezes AMS podkreśla, że skutki ustawy mogą być odczuwalne w II połowie 2017 roku w związku z trwającymi konsultacjami w poszczególnych miastach.

? Kolejnym wyzwaniem jest łączenie outdooru z reklamami online?owymi, tutaj również widzimy duże pole do rozwoju tego segmentu. Z drugiej strony trudno odmówić temu medium większej możliwości zaangażowania odbiorców w przestrzeni publicznej, gdzie coraz bardziej atrakcyjna grupa konsumentów spędza coraz więcej czasu ? podkreśla Małgorzata Augustyniak.

Jak podkreśla, nośniki są coraz nowocześniejsze i bardziej interaktywne.

? Mówimy o interaktywności w dwóch zakresach: ładowaniu telefonu komórkowego na wiacie przystankowej oraz uruchomieniu strony Gate AMS, poprzez którą można pobrać atrakcyjne aplikacje, takie jak rozkład jazdy czy inny, konkretny content. To np. darmowe fragmenty książek, umożliwiające uzyskanie dodatkowych bonusów i rabatów w sklepach internetowych ? wskazuje Małgorzata Augustyniak. ? Dzięki temu możemy wysyłać geospersonalizowane komunikaty w konkretnym miejscu dla ściślej wskazanego odbiorcy.

O cenie reklamy outdoorowej ? zdaniem Małgorzaty Augustyniak ? decydować będzie podaż oraz możliwości technologiczne.

? Oferujemy know-how wynikające z wykorzystywania elementów dotyczących efektywności kampanii, którymi już dysponujemy, oraz postrzegalności plakatu ? tłumaczy Małgorzata Augustyniak. ? To czynniki, które powinny z naszej perspektywy pozytywnie wpływać na wzrost ceny. Ale muszą się wiązać z konkretną korzyścią reklamodawcy.

Z raportu IGRZ i Starlink wynika, że blisko 85 proc. udziałów w wydatkach na reklamę OOH w Polsce mają cztery największe firmy: AMS, Ströer Polska, Cityboard Media oraz Clear Channel Poland, przy czym udział pierwszej dwójki przekroczył już 60 proc.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Outdoor
AMS

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....