TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Opolskie z planem transportu publicznego
PAP - Opublikowano: 23.07.2014 19:56:14
Opolskie z planem transportu publicznego
Spójne rozkłady jazdy i wspólne bilety na autobusy oraz pociągi czy tworzenie stacji przesiadkowych, by zachęcać kierowców do publicznego transportu –to założenia przyjętego przez sejmik planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego woj. opolskiego. Sejmik przyjął plan większością głosów na wtorkowej sesji. Zakłada on, że kluczowym dla regionu będzie transport kolejowy. Jak mówił dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk, skłania do tego m.in. gęsta w opolskim sieć połączeń kolejowych, z których rocznie według wyliczeń korzysta 8 mln pasażerów. Wokół kolei natomiast powinna być budowana oferta przewozów autobusowych - miejskich, podmiejskich i dalekobieżnych. Zdaniem twórców planu powinno się też skorelować rozkłady jazdy pociągów i autobusów na kluczowych węzłach komunikacyjnych, do których zaliczono takie miasta jak Opole, Kluczbork, Namysłów, Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie, Brzeg, Nysę i Olesno. W tych miejscach należałoby usunąć wszelkie bariery architektoniczne oraz stworzyć parkingi dla samochodów, motocykli i rowerów, tak by zachęcać mieszkańców korzystających z indywidualnego transportu do przesiadania się do publicznych środków lokomocji. O potrzebie zintegrowania biletów kolejowych i autobusowych mówili sami mieszkańcy woj. opolskiego, których ankietowano w ramach przygotowań do stworzenia dokumentu. 11 proc. ankietowanych chciałoby właśnie jednego biletu na różne środki transportu. Przygotowanie planu poprzedziła analiza sytuacji transportowej w regionie. Wśród słabych stron transportu publicznego w woj. opolskim wskazano m.in. brak skomunikowania przejazdów pociągów i autobusów, niską częstotliwość kursów autobusów na niektórych liniach, brak dobrego skomunikowania z Warszawą czy trudną sytuację ekonomiczną wielu przewoźników. Wśród mocnych –fakt, iż przez region przebiega autostrada A4 oraz to, że w woj. opolskim sieć połączeń kolejowych jest jedną z najgęstszych w kraju. Podkreślono, że aby transport publiczny się rozwijał –prócz wspólnych biletów i stacji przesiadkowych –trzeba też inwestować w infrastrukturę, kupować nowy tabor kolejowy, podnosić częstotliwość kursów, poprawiać ich punktualność i dbać o coraz lepszy komfort podróżnych.Wicemarszałek woj. opolskiego Tomasz Kostuś na konferencji prasowej przed sesją sejmiku podał, że w ramach trwających od połowy marca do połowy kwietnia konsultacji społecznych projektu planu wpłynęło ok. 180 poprawek i sugestii. Uwzględniono niemal połowę z nich, w tym np. kwestię bezpośredniego skomunikowania Paczkowa czy Korfantowa z Opolem. Podczas wtorkowej sesji sejmik przyjął plan większością głosów. Radni opozycji zgłaszali jednak zastrzeżenia. Jerzy Czerwiński z klubu radnych PiS przekonywał, że mówienie o gęstej sieci kolejowej w regionie jest przekłamaniem, bo na wielu liniach nie ma obecnie kursów. Podkreślał też, że w jego przekonaniu plan transportu nie wspiera tych rejonów Opolszczyzny, gdzie jest najwyższy poziom bezrobocia czy ubóstwa, bo białe plamy sieci planowanych połączeń pokrywają się z tymi terenami. 'Tymczasem lepsza sieć połączeń umożliwiałaby mieszkańcom tych terenów dojazd do pracy czy szkoły' –mówił. Podobnego zdania był Andrzej Namysło z SLD, który dowodził, że przy opracowaniu takiego planu większe znaczenie powinny mieć względy społeczne niż argumenty biznesowe, takie jak opłacalność tworzenia jakichś połączeń. 'Natomiast pomysł zintegrowania biletów jest ciekawy, ale ma sens chyba tylko w dużych aglomeracjach, a nie na tak rozległym terenie jak województwo opolskie' –dodał. Do uchwalania planów transportowych zobowiązuje województwa m.in. ustawa o publicznym transporcie zbiorowym. Wprowadzenie założeń dokumentu w życie ma poprawić dostępność i jakość usług transportowych, ograniczyć negatywny wpływ transportu na środowisko i wspierać konkurencyjność gospodarki w regionie. Przyjęty we wtorek plan ma obowiązywać od 2017 do 2025 r. Dalsze informacje tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opolskie
plan transportowy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....