TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Opolskie plany transportowe
TRANSINFO - Opublikowano: 09.04.2014 22:42:36
Opolskie plany transportowe
Główne wnioski wojewódzkiego planu transportowego przygotowanego na zlecenie opolskiego samorządu przez firmę Blue ocean obejmują zwiększenie konkurencyjności publicznego transportu przez poprawę jego punktualności, niezawodności, dostępności, regularności, prędkości oraz zapewnienie pasażerom wygody i możliwości bezpośrednich połączeń. Zgodnie z aktualnymi trendami plan zakłada dominującą rolę transportu kolejowego w przewozach w obrębie województwa, uznając go za najtańszy i najbardziej ekologiczny. Obecnie Opolski oddział Przewozów Regionalnych obsługuje w ciągu doby 211 połączeń na 14 liniach. Aby zwiększyć atrakcyjność tego środka transportu, postulowane jest utworzenie zsynchronizowanej siatki autobusowych połączeń uzupełniających, umożliwiających wygodny dojazd i przesiadki do pociągów. Ważne jest także utworzenie parkingów dla samochodów i rowerów na terenach przydworcowych, choć nie jest to łatwe ze względu na konflikty między samorządami a zarządzającą obiektami kolejowymi grupą PKP. Z kolei miejski plan transportowy Opola –opracowany przez firmę Trako - opiera się na sieci autobusowych linii miejskich i podmiejskich. Istotne jest przyspieszenie i uniezależnienie autobusów poprzez poprawę stanu infrastruktury drogowej oraz odpowiednią organizację ruchu drogowego. W szczególności zalecane jest tworzenie wydzielonych pasów dla autobusów (a także taksówek i pojazdów uprzywilejowanych) wzdłuż ciągów komunikacyjnych i na dojazdach do skrzyżowań w miejscach tworzenia zatorów, wdrożenie systemu priorytetów przy przejeździe przez skrzyżowania bazującego na detekcji pojazdów komunikacji miejskiej przez system sygnalizacji świetlnej, ograniczenie stosowania zatok przystankowych w centrum miasta. Wytyczono trzy podstawowe korytarze autobusowe wysokiej jakości, którymi przebiegają najważniejsze i najpopularniejsze linie komunikacyjne w mieście: - korytarz 1: Niemodlińska (od skrzyżowania z ul. Domańskiego) –Nysy Łużyckiej –Książąt Opolskich –Sądowa –Sienkiewicza –Oleska –Żeromskiego –Ozimska –Horoszkiewicza –Sosnkowskiego –Wiejska –Ozimska (do skrzyżowania z Al. Witosa), - korytarz 2: Spychalskiego –Piastowska –Korfantego –1 Maja –Rejtana (do ul. Ozimskiej), - korytarz 3: Okulickiego - Chabrów –Luboszycka –Nysy Łużyckiej –Książąt Opolskich –Sądowa –Sienkiewicza –Oleska –Żeromskiego –Ozimska –Kołłątaja –1 Maja (do skrzyżowania z ul. Reymonta, powrót przez Reymonta). Na niektórych odcinkach, obciążonych ograniczoną płynnością ruchu, niezbędne będzie wprowadzenie udogodnień umożliwiających uprzywilejowanie autobusów –zmiana organizacji ruchu, wprowadzenie inteligentnego systemu sterowania ruchu. Ważnym postulatem, szczególnie dla osób o ograniczonej sprawności, jest zwiększenie dostępności do transportu publicznego na terenie miasta. Problem dotyczy kilku rejonów: Starego Miasta, Śródmieścia, Grudzic, Kolonii Gosławickiej i Grotowic. Aktualny układ tras komunikacji miejskiej omija część Starego Miasta, skutkując oddaleniem niektórych rejonów starówki poza 300-metrową strefę dojścia. Uwzględniając szerokość ulic i deptaków, możliwe jest wprowadzenie autobusów na ciągi ulic: Piastowska –Zamkowa –Koraszewskiego –pl. Wolności –Ozimska, Ozimska –pl. Wolności –Koraszewskiego –Rynek –Książąt Opolskich (powrót przez Katedralną i Koraszewskiego), Piastowska –Katedralna –Książąt Opolskich / Łangowskiego. Nowe przystanki powinny być zorganizowane w pobliżu największych generatorów ruchu, np. Ratusza czy Urzędu Miejskiego. W obszarze Śródmieścia niedostateczna jest obsługa Szpitala Wojewódzkiego przy ulicy Katowickiej. Planuje się wznowienie obsługi ulicy Katowickiej na odcinku między ulicami Ozimską i Bohaterów Monte Cassino wraz z umożliwieniem przejazdu dla transportu publicznego z ulicy Katowickiej do ulicy Oleskiej w kierunku Gosławic. Przystanki komunikacji miejskiej powinny funkcjonować w bezpośrednim sąsiedztwie Szpitala Wojewódzkiego. Konieczne jest także zwiększenie zasięgu przystanków komunikacji miejskiej w Śródmieściu, w tym utworzenie nowego przystanku na ul. Reymonta przed skrzyżowaniem z ul. Ozimską i na ul. H. Kołłątaja za skrzyżowaniem z ul. Ozimską. Problemem osiedla Grudzice jest obecnie niedostateczna obsługa przez komunikację miejską w postaci częściowo jednokierunkowej linii 11. Proponowane jest wprowadzenie dwukierunkowej obsługi komunikacyjnej ulicy G. Morcinka, zapewniającej bezpośrednie połączenie osiedla Grudzice z Kolonią Gosławicką. Nowe przystanki komunikacyjne powinny powstać w pobliżu skrzyżowań z: ul. K. Baczyńskiego oraz w kierunku ul. Strzeleckiej przy ul. Prostej i ul. H. Modrzejewskiej. Do zrealizowania propozycji niezbędne będzie zmodernizowanie przejazdu kolejowego na ulicy Grudzickiej. Na osiedlu Kolonia Gosławicka zwiększenie dostępności umożliwi utworzenie nowych przystanków na ul. Wilsona w pobliżu ul. Leszczynowej, niezbędne jest także włączenie w sieć komunikacji miejskiej obszarów przemysłowych osiedla Grotowice. Sugerowane jest dostosowywanie obecnego układu do potrzeb poprzez zmianę tras istniejących linii lub wprowadzanie osiedlowych linii mikrobusowych dowożących do punktów przesiadkowych, również w formie „telebus”.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
UE
plan transportowy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....