TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Opole planuje budowę dużego centrum przesiadkowego
PAP - Opublikowano: 23.06.2015 20:52:44
Opole planuje budowę dużego centrum przesiadkowego

Rondo, tunel w nasypie kolejowym, parkingi typu park&ride, przystanki autobusowe - to elementy układu drogowego, które chce zbudować i przebudować Opole, by stworzyć centrum przesiadkowe przy stacji kolejowej Opole Wschód. Koszt inwestycji to ok. 150 mln zł. 

O planach dotyczących przebudowy układu drogowego w pobliżu stacji kolejowej Opole Wschód i budowy tam dużego centrum przesiadkowego władze miasta poinformowały na zwołanej w poniedziałek konferencji prasowej. Prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski tłumaczył, że inwestycja została pomyślana tak, by usprawnić komunikację miejską i publiczną.

Jak podało miasto, podstawowym celem projektu jest m.in. podniesienie jakości życia, szybkości przemieszczania się w obrębie dzielnic oraz podniesienie konkurencyjności miejskich środków transportu nad samochody prywatne. Infrastruktura drogowa w pobliżu stacji Opole Wschód ma być np. poprawiona tak, by umożliwić skomunikowanie i uruchomienie nowych połączeń autobusowych dla mieszkańców miasta i mieszkańców gmin Aglomeracji Opolskiej.

Projekt, jak zapisało miasto w informacji prasowej, ma m.in. pozwolić na przebudowanie ?dysfunkcyjnego dla komunikacji miejskiej skrzyżowania z ul. Katowicką i ul. Bohaterów Monte Casino w jedno zintegrowane skrzyżowanie z wyspą centralną?.

W ramach projektu przewidziano też m.in. utworzenie parkingów typu park&ride ? np. przy stadionie piłkarskim, czy przy ul. Rataja. Podróżny będzie mógł na nich zostawić samochód i do niedalekiego centrum miasta dojść lub dostać się w dowolny punkt miasta autobusami MZK. Będzie też mógł skorzystać ze zlokalizowanej w pobliżu parkingu wypożyczalni rowerów.

W ramach nowego układu drogowego planowana jest np. budowa ronda, tunelu w nasypie, czy tunelu podziemnego, co ma rozładować tłok w centrum miasta i poprawić płynność ruchu z obszarów peryferyjnych w północnej części miasta do centrum, a także na osi wschód ? zachód.

?Przy czym tunel podziemny jest dziś jeszcze pod znakiem zapytania; negocjujemy to z ministerstwem infrastruktury. Bez tego tunelu osiągniecie efektu o którym mówimy, związanego z integracją transportu zbiorowego, przesiadkowego centrum w tym miejscu, nie będzie możliwe? ? tłumaczył prezydent miasta.

Wiśniewski wyjaśnił, że stworzone w ten sposób centrum przesiadkowe dawałoby możliwość korzystania z różnych form transportu: dworca kolejowego, autobusów czy rowerów miejskich i możliwości pozostawienia samochodu na parkingu. Wiceprezydent Opola Mirosław Pietrucha dodał w rozmowie z PAP, że w ramach centrum przesiadkowego miałoby powstać też np. osiem nowych przystanków autobusowych.

Szacowana całkowita wartość projektu to 150,2 mln zł. Miasto ubiega się o dofinansowanie na ten cel z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 ? 2020. Miałoby ono wynieść 112,7 mln zł. Jak informowano na poniedziałkowej konferencji prasowej - z uwagi na strategiczny charakter projektu, ma być on złożony w procedurze pozakonkursowej do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Pietrucha mówił, że czas na złożenie wniosku o dofinansowanie do ministerstwa infrastruktury będzie prawdopodobnie w czwartym kwartale 2016 roku. Zakładana data rozpoczęcia budowy centrum przesiadkowego, która miałoby być budowane etapowo, to trzeci kwartał roku 2017, a prace miałyby się zakończyć w czwartym kwartale 2020 roku.

Wiśniewski dodał, że wkład własny Opola miałby wynieść w przypadku tej inwestycji ok. 30 mln zł. Zdaniem prezydenta to wydatek ?do udźwignięcia przez samorząd?. ?Uważam, że warto w takim przypadku dołożyć z własnych środków jedną złotówkę, by dostać do niej cztery złote dofinansowania? ? mówił.

Prezydent Opola przyznał, że budowa centrum i przebudowa układu drogowego w pobliżu stacji Opole Wschód to zadanie trudne nie tylko inżyniersko, ale też logistycznie. Stacja Opole Wschód sąsiaduje bowiem z wieloma instytucjami i znajduje się na obrzeżach ścisłego centrum miasta. ?Warto jednak podjąć się tego zadania, bo prawdopodobnie nieprędko może być okazja, by pozakonkursowo pozyskać takie pieniądze na podobny projekt? ? dodał.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
węzeł przesiadkowy
plany
infrastruktura

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....