TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Opole planuje budowę dużego centrum przesiadkowego
PAP - Opublikowano: 23.06.2015 20:52:44
Opole planuje budowę dużego centrum przesiadkowego

Rondo, tunel w nasypie kolejowym, parkingi typu park&ride, przystanki autobusowe - to elementy układu drogowego, które chce zbudować i przebudować Opole, by stworzyć centrum przesiadkowe przy stacji kolejowej Opole Wschód. Koszt inwestycji to ok. 150 mln zł. 

O planach dotyczących przebudowy układu drogowego w pobliżu stacji kolejowej Opole Wschód i budowy tam dużego centrum przesiadkowego władze miasta poinformowały na zwołanej w poniedziałek konferencji prasowej. Prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski tłumaczył, że inwestycja została pomyślana tak, by usprawnić komunikację miejską i publiczną.

Jak podało miasto, podstawowym celem projektu jest m.in. podniesienie jakości życia, szybkości przemieszczania się w obrębie dzielnic oraz podniesienie konkurencyjności miejskich środków transportu nad samochody prywatne. Infrastruktura drogowa w pobliżu stacji Opole Wschód ma być np. poprawiona tak, by umożliwić skomunikowanie i uruchomienie nowych połączeń autobusowych dla mieszkańców miasta i mieszkańców gmin Aglomeracji Opolskiej.

Projekt, jak zapisało miasto w informacji prasowej, ma m.in. pozwolić na przebudowanie ?dysfunkcyjnego dla komunikacji miejskiej skrzyżowania z ul. Katowicką i ul. Bohaterów Monte Casino w jedno zintegrowane skrzyżowanie z wyspą centralną?.

W ramach projektu przewidziano też m.in. utworzenie parkingów typu park&ride ? np. przy stadionie piłkarskim, czy przy ul. Rataja. Podróżny będzie mógł na nich zostawić samochód i do niedalekiego centrum miasta dojść lub dostać się w dowolny punkt miasta autobusami MZK. Będzie też mógł skorzystać ze zlokalizowanej w pobliżu parkingu wypożyczalni rowerów.

W ramach nowego układu drogowego planowana jest np. budowa ronda, tunelu w nasypie, czy tunelu podziemnego, co ma rozładować tłok w centrum miasta i poprawić płynność ruchu z obszarów peryferyjnych w północnej części miasta do centrum, a także na osi wschód ? zachód.

?Przy czym tunel podziemny jest dziś jeszcze pod znakiem zapytania; negocjujemy to z ministerstwem infrastruktury. Bez tego tunelu osiągniecie efektu o którym mówimy, związanego z integracją transportu zbiorowego, przesiadkowego centrum w tym miejscu, nie będzie możliwe? ? tłumaczył prezydent miasta.

Wiśniewski wyjaśnił, że stworzone w ten sposób centrum przesiadkowe dawałoby możliwość korzystania z różnych form transportu: dworca kolejowego, autobusów czy rowerów miejskich i możliwości pozostawienia samochodu na parkingu. Wiceprezydent Opola Mirosław Pietrucha dodał w rozmowie z PAP, że w ramach centrum przesiadkowego miałoby powstać też np. osiem nowych przystanków autobusowych.

Szacowana całkowita wartość projektu to 150,2 mln zł. Miasto ubiega się o dofinansowanie na ten cel z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 ? 2020. Miałoby ono wynieść 112,7 mln zł. Jak informowano na poniedziałkowej konferencji prasowej - z uwagi na strategiczny charakter projektu, ma być on złożony w procedurze pozakonkursowej do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.

Pietrucha mówił, że czas na złożenie wniosku o dofinansowanie do ministerstwa infrastruktury będzie prawdopodobnie w czwartym kwartale 2016 roku. Zakładana data rozpoczęcia budowy centrum przesiadkowego, która miałoby być budowane etapowo, to trzeci kwartał roku 2017, a prace miałyby się zakończyć w czwartym kwartale 2020 roku.

Wiśniewski dodał, że wkład własny Opola miałby wynieść w przypadku tej inwestycji ok. 30 mln zł. Zdaniem prezydenta to wydatek ?do udźwignięcia przez samorząd?. ?Uważam, że warto w takim przypadku dołożyć z własnych środków jedną złotówkę, by dostać do niej cztery złote dofinansowania? ? mówił.

Prezydent Opola przyznał, że budowa centrum i przebudowa układu drogowego w pobliżu stacji Opole Wschód to zadanie trudne nie tylko inżyniersko, ale też logistycznie. Stacja Opole Wschód sąsiaduje bowiem z wieloma instytucjami i znajduje się na obrzeżach ścisłego centrum miasta. ?Warto jednak podjąć się tego zadania, bo prawdopodobnie nieprędko może być okazja, by pozakonkursowo pozyskać takie pieniądze na podobny projekt? ? dodał.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
węzeł przesiadkowy
plany
infrastruktura
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....