TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Olsztyn: władze chcą "uspokoić" ruch w śródmieściu
PAP - Opublikowano: 04.06.2015 22:14:55
Olsztyn: władze chcą "uspokoić" ruch w śródmieściu

Ograniczenie prędkości samochodów do 30 km/h, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta, możliwość dojazdu tramwajem do starówki - zakłada program rozwoju przestrzennego śródmieścia Olsztyna. Dokument, opracowywany od 2012 r., został właśnie opublikowany. 

Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz powiedział PAP, że chodzi o to, by śródmieście stało się przestrzenią przyjazną dla mieszkańców i turystów, zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów. Dokument, który zostanie przedstawiony radzie miejskiej, zawiera strategiczne pomysły na rozwój tej części miasta na najbliższe lata.

"Niektóre z tych propozycji mają być już zrealizowane w tym roku wraz z tzw. projektem tramwajowym" - podkreślił Grzymowicz. W październiku ma się zakończyć budowa od podstaw trzech linii tramwajowych w Olsztynie, a tramwaj stanie się drugim środkiem komunikacji zbiorowej obok autobusów miejskich.

Głównym założeniem planu rozwoju dla śródmieścia, które zajmuje obszar 3 km kw. i jest zamieszkane przez ok. 30 tys. ludzi, jest "uspokojenie" ruchu samochodowego - przekonują urzędnicy.

Jak podkreśliła Ewa Gadomska z wydziału rozwoju miasta i budownictwa Urzędu Miejskiego w Olsztynie, służyć temu mają m.in. wyprowadzenie ruchu tranzytowego ze śródmieścia na tzw. zewnętrzny ring. Mieszkańcy, którzy chcą dojechać do dużych osiedli lub na przedmieścia Olsztyna, nie będą przejeżdżać przez śródmieście, ale mają korzystać z oddalonych od centrum ulic.

Preferowany będzie ruch pieszych i rowerzystów. Władze Olsztyna chcą wprowadzić na 2 km kw. śródmieścia ograniczenia prędkości samochodów osobowych do 30 km/h. Na starówce ustanowiona zostanie tzw. strefa zamieszkania i powstanie system ulic jednokierunkowych. Przestrzeń publiczna ma zostać całkowicie otwarta - wprowadzony zostanie zakaz jej grodzenia, a istniejące bariery zostaną zlikwidowane: np. ogrodzenie amfiteatru czy kościoła ewangelickiego na starówce oraz budynku dawnej rejencji (obecnie mieści się w nim urząd marszałkowski - PAP).

Urzędnicy chcą utworzyć w Olsztynie kilkukilometrową aleję handlowo-spacerową od dworca głównego poprzez starówkę aż do ul. Warszawskiej. Chcą także objąć najcenniejsze historycznie obszary śródmieścia parkiem kulturowym. Namawiają mieszkańców osiedli położonych na obrzeżach miastach czy na przedmieściach do zamieszkania w centrum.

Służyć ma temu program "Zamieszkaj w śródmieściu". Zachętą mają być budowane w tej części miasta place zabaw, infrastruktura sportowa i rekreacyjna. Ulice mają zyskać więcej zieleni - już teraz przywracany jest im charakter alei: sadzone są drzewa i kwietniki.

Niektóre z rozwiązań komunikacyjnych będą wprowadzone jeszcze w tym roku. Jedna z budowanych linii tramwajowych docierać będzie do starówki niedaleko Wysokiej Bramy. W ten sposób olsztynianie będą mogli zrezygnować z dojazdu do śródmieścia własnym samochodem i skorzystać z komunikacji publicznej.

Na głównej arterii Olsztyna - alei Piłsudskiego - powstanie pas dla rowerzystów. Jak wyjaśnił oficer rowerowy Olsztyna Mirosław Arczak, nie będzie to ścieżka rowerowa, ale wydzielony na zewnętrznym pasie jezdni - pas drogi wyłącznie dla rowerzystów. Powstanie także śluza rowerowa, dzięki której rowerzyści będą mogli stojąc na czerwonym świetle na skrzyżowaniu wyprzedzić auta i zjechać z niego po zmianie świateł na zielone jako pierwsi przed autami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
ruch drogowy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....