TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Olsztyn u progu komunikacyjnej rewolucji
- Opublikowano: 27.08.2012 20:13:03
Olsztyn u progu komunikacyjnej rewolucji

21 sierpnia 2012 r. komisja przetargowa zadecydowała, że 15 tramwajów dostarczy firma Solaris. Nowe pojazdy wyjadą na ulice miasta w 2014 r. Przypomnijmy, że z ulic Olsztyna tramwaje zniknęły w 1965 roku. Niedługo, po prawie 50 latach, wrócą. Będą dwukierunkowe, niskopodłogowe i klimatyzowane, a także wyposażone w wi-fi. 21 sierpnia 2012 r. komisja przetargowa wybrała po raz drugi wykonawcę zamówienia. W pierwszej ocenie ofert wygrało konsorcjum firm Newag i Modertrans. Jednak zostało ono wykluczone, bo wykonawca nie przedłużył wadium, czyli nie dał gwarancji wywiązania się z umowy. Po ponownej ocenie pozostałych zgłoszeń za najkorzystniejszą została uznana właśnie oferta Solaris.  –„Za 15 pojazdów miasto zapłaci firmie 120 mln zł. Tabor zjawi się w Olsztynie jesienią 2014 roku, kiedy już budowa buspasów, nowych ulic i torów będzie zakończona –mówi Magdalena Onych, pełnomocnik Prezydenta Olsztyna ds. realizacji projektu.

Równolegle wykonawca olsztyńskiej sieci tramwajowej - hiszpański koncern budowlany FCC Construcción otrzymał pozwolenie na budowę pierwszego odcinka torowiska. Zgodę na budowę 690 metrów torów wzdłuż ulicy Płoskiego wydali urzędnicy wojewody, bo ta ulica jest fragmentem drogi wojewódzkiej 598. Pozwolenie musi się jeszcze uprawomocnić i wykonawca będzie mógł wejść na plac budowy. Dodajmy, że Olsztyn przygotowywał się do budowy linii tramwajowej od stycznia. Od tego czasu trwały pomiary geodezyjne w dzielnicy Jaroty, gdzie powstanie pierwszy odcinek torowiska. Nowa trasa tramwajowa połączy m.in. dzielnicę Jaroty z centrum miasta, dworcem i miasteczkiem akademickim Kortowo. Z budową linii tramwajowej wiąże się także budowa nowej, długiej na 1,1 km ulicy Obiegowej, która ma odciążyć ulice prowadzące z Jarot do centrum. Cała Obiegowa ma być gotowa w 2014 roku;szacowany koszt jej budowy to 16 mln 200 tys. zł. Termin ukończenia to 36 miesięcy.

Zakup tramwajów i budowa nowej infrastruktury to tylko część ogromnego projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie”. Jego celem jest również integracja zbiorowej komunikacji szynowej z istniejącą autobusową. –„Trwa budowa buspasów. Jesteśmy w połowie robót –informuje Magdalena Onych. - Powstanie ich 7 km. A we wrześniu 2012 r. ogłosimy przetarg na ITS, czyli system inteligentnego sterowania ruchem”–dodaje. Zostaną też wdrożone informacja pasażerska i bilet elektroniczny. Całkowita wartość projektu to niemal 500 mln zł, a dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie ponad 350 mln zł. To dużo, dlatego sfinansowanie zintegrowanego systemu transportu publicznego w Olsztynie wymaga osobnej zgody Komisji Europejskiej. Na razie olsztyńskie tramwaje znajdują się na liście projektów indywidualnych Programu Rozwój Polski Wschodniej.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Olsztyn
Tramino
Solaris
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....