TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

O metropolii Poznań na Forum Gospodarczym
POZNAN.PL TransInfo.pl - Opublikowano: 21.04.2016 15:52:51
fot. poznan.pl

Poznań nie tylko gospodarką stoi i nie tylko w tym obszarze powinien szukać swojej przewagi nad innymi polskimi miastami. Takie wnioski formułowali we wtorek uczestnicy 9. Forum Gospodarczego Metropolii Poznań. Eksperci dyskutowali o tym, w którym kierunku rozwijać współpracę w ramach metropolii, by zyskać pozycję silnego ośrodka miejskiego.

"Wielkopolski skarbiec potrzebuje śmielszej strategii rozwoju" - to myśl przewodnia wykładu, którym prof. Witold Orłowski zainaugurował 9. Forum Gospodarcze Metropolii Poznań. Spotkanie przedstawicieli środowisk samorządowych, naukowych i przedsiębiorców upłynęło pod znakiem debat i dyskusji o zagospodarowaniu potencjału gospodarczego i turystycznego poznańskiej metropolii.

- Jesteśmy miastem, które się rozwija. Wiele problemów rozwiązaliśmy szybciej niż inne miasta w Polsce. Jednak skupiamy się na obszarach, które są nam historycznie przypisane - gospodarka, etos pracy. A można dużo więcej, dlatego też pracujemy nad nową strategią, która ma być bardziej śmiała i mniej konserwatywna - wyjaśnił zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, odnosząc się tym samym do wykładu prof. Orłowskiego.

Wizja rozwoju aglomeracji poznańskiej i sąsiadujących gmin zawiera hasło zintegrowanej, silnej i nowoczesnej metropolii, zajmującej ważne miejsce w kraju i Europie. Profesor Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC Polska przekonuje, że Poznań w perspektywie kilkunastu lat powinien dążyć do zajęcia pozycji alternatywnego, względem Warszawy, centrum kraju.

- Kiedy rozmawiamy z inwestorami, to oni zwracają uwagę nie tylko na wskaźniki gospodarcze, to że mamy niskie bezrobocie i dobre uczelnie. Oni zwracają uwagę na to, że Poznań wraca nad Wartę, że jest coś do zaoferowania w turystyce i kulturze - przekonywał prezydent Wiśniewski.

Uczestnicy debaty podkreślali poważne zagrożenie dla funkcjonowania metropolii, wynikające z tendencji demograficznych. Wyludnianie miast to wyzwanie, z którym musi się zmierzyć nie tylko Poznań, ale też Trójmiasto, Wrocław czy Kraków.

Dobrze ocenianym przykładem współpracy jest stowarzyszenie Metropolia Poznań, które z powodzeniem funkcjonuje już od 5 lat. Stowarzyszenie skupia 23 jednostki samorządu terytorialnego, w tym miasto Poznań, powiat poznański i gminy powiatu. Zostało powołane w celu ochrony wspólnych interesów jego członków. Z czasem zadania ewoluowały, za sprawą Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) stowarzyszenie dysponuje kwotą blisko 200 mln euro na dofinansowanie projektów prowadzonych przez zrzeszone w nim gminy. Głównymi zadaniami ZIT jest budowa Poznańskiej Kolei Metropolitarnej i rozwój placówek kształcenia zawodowego.

Jednym z poruszanych w dyskusji wątków było to, co łączy kluczowych partnerów metropolii poznańskiej, ale też to jakie są między nimi różnice i czy bilans korzyści związany ze wspólnym rozwojem jest na tyle duży, by przezwyciężyć rozbieżności i uzgodnić wspólną wizję.

- Metropolia jest jedna, ale wszyscy mamy osobne budżety. W niektórych tylko sprawach udaje nam się dogadywać, znaleźć pieniądze i działać wspólnie. Myślę, że możemy w tej dziedzinie zrobić więcej - twierdzi prof. Marian Gorynia, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Oprócz mocnych stron Poznania, uczestnicy forum wskazywali też na wyzwania, z którym metropolia musi sprostać - Nie umiemy się otworzyć na ludzi innowacyjnych, na ludzi którzy tworzą nową jakość - przekonywał Wojciech Kruk, prezydent Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
metropolia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....