TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

O metropolii Poznań na Forum Gospodarczym
POZNAN.PL TransInfo.pl - Opublikowano: 21.04.2016 15:52:51
fot. poznan.pl

Poznań nie tylko gospodarką stoi i nie tylko w tym obszarze powinien szukać swojej przewagi nad innymi polskimi miastami. Takie wnioski formułowali we wtorek uczestnicy 9. Forum Gospodarczego Metropolii Poznań. Eksperci dyskutowali o tym, w którym kierunku rozwijać współpracę w ramach metropolii, by zyskać pozycję silnego ośrodka miejskiego.

"Wielkopolski skarbiec potrzebuje śmielszej strategii rozwoju" - to myśl przewodnia wykładu, którym prof. Witold Orłowski zainaugurował 9. Forum Gospodarcze Metropolii Poznań. Spotkanie przedstawicieli środowisk samorządowych, naukowych i przedsiębiorców upłynęło pod znakiem debat i dyskusji o zagospodarowaniu potencjału gospodarczego i turystycznego poznańskiej metropolii.

- Jesteśmy miastem, które się rozwija. Wiele problemów rozwiązaliśmy szybciej niż inne miasta w Polsce. Jednak skupiamy się na obszarach, które są nam historycznie przypisane - gospodarka, etos pracy. A można dużo więcej, dlatego też pracujemy nad nową strategią, która ma być bardziej śmiała i mniej konserwatywna - wyjaśnił zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski, odnosząc się tym samym do wykładu prof. Orłowskiego.

Wizja rozwoju aglomeracji poznańskiej i sąsiadujących gmin zawiera hasło zintegrowanej, silnej i nowoczesnej metropolii, zajmującej ważne miejsce w kraju i Europie. Profesor Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC Polska przekonuje, że Poznań w perspektywie kilkunastu lat powinien dążyć do zajęcia pozycji alternatywnego, względem Warszawy, centrum kraju.

- Kiedy rozmawiamy z inwestorami, to oni zwracają uwagę nie tylko na wskaźniki gospodarcze, to że mamy niskie bezrobocie i dobre uczelnie. Oni zwracają uwagę na to, że Poznań wraca nad Wartę, że jest coś do zaoferowania w turystyce i kulturze - przekonywał prezydent Wiśniewski.

Uczestnicy debaty podkreślali poważne zagrożenie dla funkcjonowania metropolii, wynikające z tendencji demograficznych. Wyludnianie miast to wyzwanie, z którym musi się zmierzyć nie tylko Poznań, ale też Trójmiasto, Wrocław czy Kraków.

Dobrze ocenianym przykładem współpracy jest stowarzyszenie Metropolia Poznań, które z powodzeniem funkcjonuje już od 5 lat. Stowarzyszenie skupia 23 jednostki samorządu terytorialnego, w tym miasto Poznań, powiat poznański i gminy powiatu. Zostało powołane w celu ochrony wspólnych interesów jego członków. Z czasem zadania ewoluowały, za sprawą Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) stowarzyszenie dysponuje kwotą blisko 200 mln euro na dofinansowanie projektów prowadzonych przez zrzeszone w nim gminy. Głównymi zadaniami ZIT jest budowa Poznańskiej Kolei Metropolitarnej i rozwój placówek kształcenia zawodowego.

Jednym z poruszanych w dyskusji wątków było to, co łączy kluczowych partnerów metropolii poznańskiej, ale też to jakie są między nimi różnice i czy bilans korzyści związany ze wspólnym rozwojem jest na tyle duży, by przezwyciężyć rozbieżności i uzgodnić wspólną wizję.

- Metropolia jest jedna, ale wszyscy mamy osobne budżety. W niektórych tylko sprawach udaje nam się dogadywać, znaleźć pieniądze i działać wspólnie. Myślę, że możemy w tej dziedzinie zrobić więcej - twierdzi prof. Marian Gorynia, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Oprócz mocnych stron Poznania, uczestnicy forum wskazywali też na wyzwania, z którym metropolia musi sprostać - Nie umiemy się otworzyć na ludzi innowacyjnych, na ludzi którzy tworzą nową jakość - przekonywał Wojciech Kruk, prezydent Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
metropolia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....