We wrześniu Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu za pomocą plakatów zwracał uwagę elblążanek i elblążan na trzy tematy związane z bezpieczeństwem przede wszystkim w komunikacji miejskiej oraz w innych miejscach użyteczności publicznej. Były to kolejno: podejrzane, potencjalnie niebezpieczne bagaże czy przedmioty pozostawione w miejscach publicznych (autobus, tramwaj, przystanek itp.); akty wandalizmu czy też agresji; pierwsza pomoc w przypadku innych osób.
W ramach tej akcji pod hasłem "Widzisz coś niepokojącego ? nie bądź obojętny! Reaguj!", ZKM przygotował 3 spoty wideo dotyczące tego samego tematu. Tego typu sytuacje mogą mieć miejsce nie tylko w komunikacji miejskiej i ważne jest, aby nie pozostać obojętnym i zareagować.
1. Widzisz podejrzany bagaż?
2. Widzisz wandalizm lub przemoc?
3. Widzisz osobę potrzebującą pomocy?
Przygotowane plakaty i spoty mają być swoistym bodźcem, który w sytuacjach przedstawionych na plakatach, skłoni odbiorców do podjęcia działań, takich, jak choćby niezwłoczne powiadomienie odpowiednich służb czy udzielenie pierwszej pomocy.
O fakcie, że jest ona kluczowa dla zdrowia i życia - zapewne większość z nas wie. To czego nam najczęściej brakuje, to wiedza w jaki konkretnie sposób możemy udzielić pierwszej pomocy. Dlatego ZKM w Elblągu, we współpracy z Arriva Bus Transport Polska oraz pozostałymi przewoźnikami w elbląskiej komunikacji miejskiej, rozpoczął umieszczanie w każdym autobusie i tramwaju, a także na 50 przystankach, materiałów informacyjnych właśnie na ten temat.
Dowiemy się z nich jakie kroki i w jakiej kolejności powinniśmy poczynić w sytuacjach gdy osoba poszkodowana np. jest nieprzytomna i nie oddycha.
Zachęcamy wszystkich pasażerów nie tylko elbląskiej komunikacji miejskiej do zapoznania się z tymi materiałami. Jednocześnie mamy nadzieję, że sytuacji w których zaistnieje konieczność aby tą wiedzę wykorzystać, będzie możliwie jak najmniej.
Instrukcje będzie można znaleźć w każdym pojeździe komunikacji miejskiej w Elblągu na szybach, tuż za kabinami prowadzących pojazdy oraz na najbardziej uczęszczanych przystankach, a także w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 oraz w siedzibie ZKM przy ul. Browarnej 90.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.