TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Nowy rząd: zmiany ministerstw i ministrów
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 09.11.2019 16:00:51
Nowy rząd: zmiany ministerstw i ministerstwo ; fot. A. Guz KPRM

Kluczowe resorty gospodarcze czekają zmiany instytucjonalne i personalne; zniknie ministerstwo inwestycji i rozwoju, resort przedsiębiorczości i technologii, ministerstwo energii, ale do administracji powróci resort rozwoju. Nowe będą ministerstwa ds. klimatu i zarządzania funduszami.

Premier Mateusz Morawiecki przedstawił 8 listopada strukturę nowego rządu oraz kandydatów na ministrów.

Nowa drużyna

Z zapowiedzi premiera wynika, że skończy się unia personalna resortów finansów, inwestycji i rozwoju. Od września br. ministerstwami tymi kierował dotychczasowy szef MIiR Jerzy Kwieciński, któremu premier podziękował za dotychczasową pracę w rządzie - Kwiecińskiego nie ma w rozdaniu zaprezentowanym przez premiera.

Z administracji rządowej znika resort inwestycji i rozwoju. W nowej strukturze rządu nie ma też miejsca na ministerstwo przedsiębiorczości i technologii, którym kieruje Jadwiga Emilewicz. Emilewicz zachowa jednak tekę ministra w nowym resorcie rozwoju. Z informacji przekazanych przez premiera wynika, że ministerstwu temu będą podlegały także obszary, którymi minister kieruje obecnie w MPiT, czyli - jak powiedział Morawiecki - "dawne regulacyjne części ministerstwa gospodarki, czy dawnego ministerstwa rozwoju". Dodatkowo ministerstwo to obejmie też działy budownictwo i turystyka.

W pewnym sensie z kontynuacją personalną będziemy mieć do czynienia w resorcie finansów, którym ma pokierować Tadeusz Kościński. Od lipca br. jest on wiceministrem w resorcie przy ul. Świętokrzyskiej odpowiedzialnym za politykę podatkową. Kościński ma też doświadczenie w resorcie przedsiębiorczości i technologii, gdzie od stycznia 2018 r. współpracował - jako wiceminister - z Jadwigą Emilewicz oraz w resorcie rozwoju, gdzie wcześniej także był wiceministrem.

Michał Kurtyka na rzecz klimatu

Zmiany czekają Ministerstwo Środowiska. Co prawda resort ten pozostanie na mapie ministerstw pod dotychczasową nazwą, ale będzie z niego wydzielone nowe ministerstwo, ds. klimatu. Częścią, która obejmie Lasy Państwowe, łowiectwo, parki narodowe, edukację w zakresie ochrony środowiska, pokieruje Michał Woś.

Cała sfera zewnętrzna dotychczasowego ministerstwa środowiska dotycząca klimatu, a także wypełniania poziomów Odnawialnych Źródeł Energii w naszym miksie energetycznym, problematyki obniżania emisji CO2, trafi do resortu ds. klimatu, którym pokieruje Michał Kurtyka. Jak podkreślił premier, Kurtyka dotychczas zajmował się taką tematyką.

Morawiecki tłumaczył, że powodem powołania oddzielnego ministerstwa jest koncentracja na celach klimatycznych. "Negocjacje w ciągu najbliższych 12, 24 miesięcy będą niezwykle trudne i bardzo ważne dla naszej gospodarki, naszego społeczeństwa" - zaznaczył. Jak dodał, w kompetencjach nowego ministerstwa będą znajdowały się również takie obszary jak program Czyste Powietrze, program Mój Prąd, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska oraz gospodarka odpadami.

Instruktora i żegluga bez zmian

Premier poinformował przy tym, że rozwiązane zostanie Ministerstwo Energii w dotychczasowym kształcie. Nowym resortem na mapie będzie natomiast Ministerstwo Zarządzania Funduszami, którym ma pokierować Małgorzata Jarosińska-Jedynak, dotychczasowa wiceminister inwestycji i rozwoju.

Zmiany personalne ani strukturalne nie obejmą natomiast resortu infrastruktury, którym nadal ma kierować Andrzej Adamczyk, oraz resortu rolnictwa, za który będzie odpowiedzialny Jan Krzysztof Ardanowski. Ministerstwem cyfryzacji w dalszym ciągu ma kierować Marek Zagórski. Jednocześnie kandydatem na ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej jest dotychczasowy szef tego resortu Marek Gróbarczyk.

Andrzej Adamczyk kandydatem na ministra infrastruktury

Andrzej Adamczyk (PiS) kieruje resortem infrastruktury, który realizuje ambitne inwestycje drogowe. To właśnie w czasie jego kadencji ruszyła budowa trasy Via Carpatia, która ma ożywić gospodarczo wschodnie regiony kraju. Inicjatorem budowy tej trasy był ś.p. prezydent Lech Kaczyński.

Via Carpatia ma stać się też nowym połączeniem Europy północnej i południowej, integrującym systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji. Zaletami tej inwestycji będzie m.in. włączenie regionów słabiej rozwiniętych w główny strumień międzynarodowej wymiany handlowej oraz wykorzystanie ich potencjałów rozwojowych.

Cała trasa Via Carpatia ma liczyć ponad 700 km, a jej łączny koszt wyniesie około 30 mld zł. Ma być gotowa w 2024 roku.

Resortowi kierowanemu przez min. Adamczyka podlegają ponadto koleje. Jedna z branżowych spółek - PKP Polskie Linie Kolejowe, realizują najambitniejszy plan inwestycyjny w historii polskiego kolejnictwa, nazwany Krajowym Programem Kolejowym. Jego wartość to ponad 70 mld zł.

Do 2023 r. PKP PLK planują objąć pracami 9 tys. km torów, a 8,5 tys. km linii kolejowych zostanie dostosowanych do wyższych prędkości.

Adamczyk ma 60 lat. Jest bliskim współpracownikiem Jarosława Kaczyńskiego. W przeszłości był m.in. członkiem Porozumienia Centrum. Od 2005 roku jest posłem Prawa i Sprawiedliwości. Był m.in. wiceprzewodniczącym komisji infrastruktury. Uczestniczył też w pracach podkomisji nadzwyczajnej rozpatrującej m.in. projekty ustaw o spółdzielniach mieszkaniowych, w podkomisjach stałych ds. budownictwa oraz gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej, podkomisji ds. monitorowania wykorzystania funduszy UE oraz podkomisji ds. transportu lądowego.

Wcześniej był samorządowcem; radnym powiatu krakowskiego, gdzie przez dwie kadencje przewodniczył komisji infrastruktury. Z wykształcenia jest ekonomistą (specjalizacja: rachunkowość i finanse w zarządzaniu - analiza finansowa przedsiębiorstw).

Żonaty, ma dwie córki. W czasie wolnym lubi podróżować oraz uprawiać własny ogród. (PAP)

Jadwiga Emilewicz kandydatką na ministra rozwoju

Dotychczasowa minister przedsiębiorczości i technologii, Jadwiga Emilewicz, rodowita krakowianka i posłanka z Poznania kandydatem na szefa resortu rozwoju. Jej dewiza to stały dialog i współpraca z przedsiębiorcami.

Jadwiga Emilewicz pełni funkcję minister przedsiębiorczości i technologii od 9 stycznia 2018 r., gdy stanęła na czele nowo powołanego resortu w rządzie Mateusza Morawieckiego. Wcześniej - od 27 listopada 2015 roku - była wiceministrem w resorcie rozwoju, gdzie odpowiadała m.in. za innowacyjność.

Jako szefowa MPiT wielokrotnie podkreślała ogromne znaczenie przedsiębiorców dla gospodarki i państwa. A także konieczność objęcia biznesu należytą troską i uwagą. Jej dewizą stał się dialog i współpraca z przedsiębiorcami. Obejmując resort deklarowała w wywiadzie dla PAP: "Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii jest powołane dla przedsiębiorców, a zatem dla tych, którzy w Polsce pracują najwięcej, najwięcej płacą do budżetu państwa i zatrudniają najwięcej Polaków".

"Naszym celem jest to, by nasza gospodarka stała się - tak jak chce premier Morawiecki i co zostało zapisane w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - mniej imitacyjna, a bardziej innowacyjna" - podkreślała.

Publicznie wśród celów MPiT wskazywała tworzenie dobrej jakości prawa oraz wprowadzanie realnych ułatwień, oszczędności i przywilejów dla biznesu, zwłaszcza mikro, małego i średniego. Jak mówiła, jej priorytety to kontynuacja ofensywy legislacyjnej na rzecz i w interesie przedsiębiorców. W dorobku jej resortu znalazły się m.in.: Konstytucja Biznesu, pakiet 100 zmian dla firm, w tym chwalona ustawa o zarządzie sukcesyjnym, Mały ZUS, Pakiet MŚP, ustawa o Polskiej Strefie Inwestycji, ustawa o rekompensatach dla przemysłów energochłonnych, Pakiet Przyjazne Prawo, ustawa przeciwdziałająca zatorom płatniczym, ustawa w Prostej Spółce Akcyjnej czy nowe Prawo Zamówień Publicznych.

W rankingu ZPP "Plusy Dodatnie, Plusy Ujemne" określającym najlepsze jakościowo ustawy w 2018 roku minister Emilewicz zajęła pierwsze miejsce. A w raporcie Pracodawców RP z monitoringu legislacji w latach 2015-19 wskazano, że w minionej kadencji "głównie z inicjatywy MPiT, wprowadzono liczne korzystne dla przedsiębiorców zmiany".

Emilewicz należy do ugrupowania Jarosława Gowina Porozumienie (dawniej Polska Razem) - jest jego wiceprezesem. Była szefową Fundacji Lepsza Polska, związanej z tą partią. W 2014 roku kandydowała bez powodzenia do Parlamentu Europejskiego - głos na nią zadeklarował wówczas m.in. Jan Rokita.

Współpracownicy mówią o niej "wulkan energii". Była m.in. wieloletnim instruktorem harcerstwa i menedżerem kultury. Była dyrektorem Muzeum PRL-u w Nowej Hucie. Jest absolwentką i doktorantką Uniwersytetu Jagiellońskiego, wykładowczynią w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. A także stypendystką Uniwersytetu Oxford oraz programu American Council on Germany, Dräger Foundation, ZEIT-Stiftung Ebelin und Gerd Bucerius.

W latach 1999-2002 pracowała w Departamencie Spraw Zagranicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, za rządów Jerzego Buzka. Była w zespole negocjującym unijny traktat akcesyjny. Parę lat później napisała o tym książkę "Reformatorzy i politycy. Gra o reformę ustrojową w 1998 roku widziana oczami jej aktorów".

"Każda pełniona przeze mnie funkcja silnie naznaczona jest tym, co wyniosłam z Szarej Siódemki – jednego z najstarszych środowisk harcerskich w Krakowie" - przyznała na swojej stronie internetowej.

Zna język angielski, niemiecki i francuski. Ma trzech synów. Jak przyznała, "zaangażowanie publiczne to jedno", ale jej "przygodą i wielką namiętnością jest rodzina". "Razem z mężem Marcinem wychowujemy trzech fantastycznych synów. Iwo, Ignacy i Benek przypominają o tym, co najważniejsze" - czytamy na stronie internetowej Jadwigi Emilewicz. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MI
MR
MGMiŻŚ
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....