TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Nowi wiceprezydenci w Warszawie. Priorytet dla transportu publicznego
TransInfo.pl - Opublikowano: 29.09.2016 12:35:21
Nowi wiceprezydenci w Warszawie. Priorytet dla transportu publicznego

Rozwój transportu publicznego oraz lepsze zarządzanie budżetem na inwestycje - to priorytetowe sprawy, którymi zajmą się po reorganizacji pracy stołecznego ratusza zastępcy Hanny Gronkiewicz-Waltz - Renata Kaznowska i Michał Olszewski.

Kaznowska jest drugim obok Witolda Pahla nowym wiceprezydentem Warszawy. Oboje objęli swoje funkcje po dymisji wiceprezydentów Jacka Wojciechowicza i Jarosława Jóźwiaka. W środę Kaznowska i Olszewski spotkali się w ratuszu z dziennikarzami, aby opowiedzieć o nowym podziale obowiązków w urzędzie miasta i swoich najbliższych planach.

Na początku Kaznowska podkreśliła, że nowy podział obowiązków między wiceprezydentami nie był prostym przejęciem zadań po zdymisjonowanych wiceprezydentach. Podział zadań poprzedziła analiza, której celem było m.in. wprowadzenie zrównoważonego nadzoru nad inwestycjami.

Kaznowska będzie odpowiedzialna za realizację zadań z obszaru drogownictwa i komunikacji miejskiej, koordynacji inwestycji i remontów w pasie drogowym, rozwoju infrastruktury. Zajmie się również kwestiami sportu i rekreacji. Tym samym będzie sprawować nadzór na czterema biurami urzędu miasta.

"Mówiąc najkrócej przejęłam zadania z obszaru transportu - Metro Warszawskie, to takie kobiece wyzwanie, Tramwaje Warszawskie - a więc Zarząd Transportu Miejskiego. (...) U mnie jest również Zarząd Dróg Miejskich" - dodała nowa wiceprezydent.

Olszewski podkreślił, że obszar inwestycji został "tak naprawdę" podzielony na pół. "Inwestycje transportowe to jest ponad połowa budżetu miasta (...) i one pozostaną w gestii pani prezydent Kaznowskiej. Ja odpowiadam za kształt budżetu i jego zbilansowanie, natomiast de facto te inwestycje będą nadzorowane przez panią prezydent Kaznowską" - powiedział Olszewski.

Będzie też jednak odpowiadał za szereg dużych inwestycji, m.in. kontynuację przebudowy bulwarów wiślanych czy długo wyczekiwanej budowy Szpitala Południowego. Zajmie się też niektórymi inwestycjami drogowymi. Olszewski będzie nadzorował m.in.: Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych oraz Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, zajmie się także planowaniem przestrzennym i przygotowywaniem dokumentów strategicznych miasta.

Zadaniami, które "na dziś" prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz postawiła swoim zastępcom jest przegląd Wieloletniej Prognozy Finansowej pod względem planowanych inwestycji - przekazał Olszewki. "Na najbliższą sesję (Rady Warszawy) szykujemy cały pakiet zmian, który obejmie kilkadziesiąt pozycji, prawie sto, nowych zadań inwestycyjnych, które zostaną wprowadzone do budżetu" - poinformował Olszewski. Ratusz ma przekazać szczegóły, co do tych zmian za tydzień, po akceptacji wszystkich formalnych wniosków.

Olszewski podkreślił, że wraz z Kaznowską mają trzy priorytety. Pierwszy to transport publiczny; w budżecie miasta to nadal ma być jedna z głównych pozycji. Komunikacja miejska ma być "wzmacniania", są też nowe pomysły na jej rozwój - przekazał Olszewski.

Drugi bardzo ważny dla wiceprezydentów obszar to poprawa jakości życia w mieście, ten cel ma być zrealizowane m.in. przez wykonanie "setek, jeśli nie tysięcy" drobnych projektów i zadań w bezpośrednim otoczeniu mieszkańców.

Trzecim priorytetem Olszewskiego i Kaznowskiej jest poprawa efektywności i sposobu zarządzania budżetem inwestycyjnym. Olszewski przyznał, że w pierwszej połowie tego roku bardzo słaby był wynik realizacji inwestycji w mieście, wyniósł on poniżej 10 proc. To właśnie niski wskaźnik realizacji inwestycji w ubiegłym roku, jak i w pierwszym półroczu bieżącego roku był powodem odwołania przez Gronkiewicz-Waltz Wojciechowicza.

Olszewski chciałby, by budżet inwestycyjny był zarządzany podobnie jak w przypadku projektów unijnych, gdzie analizuje się ryzyko związane z inwestycjami. Kaznowska dodała, że chciałaby, żeby przy Biurze Koordynacji Inwestycji stworzyć zespół uzgodnieniowy, który miałby przyśpieszyć uzgadnianie inwestycji.

Ponadto Olszewski poinformował, że miasto będzie dążyło do tego, żeby inwestycje miejskie, poza transportowymi, były w rękach jednego podmiotu - dużego inwestora miejskiego, który prawdopodobnie będzie nazywał się Inwestycje Warszawskie. Będzie to jednostka budżetowa, która powstanie z przekształcenia stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta - wyjaśnił zastępca Gronkiewicz-Waltz.

Kaznowska powiedziała, że ratusz jeszcze w tym roku chciałby zająć się strefą płatnego parkowania, dużo środowisk zwraca się do ZDM z postulatem jej rozbudowy, obecnie trwają stosowne analizy w tym zakresie. Na ich podstawie w jeszcze tym roku mają rozpocząć się rozmowy nt. poprawy sytuacji "parkingowej" w mieście. Olszewski powiedział w rozmowie z dziennikarzami, że od wielu lat nie było zmian w funkcjonowaniu strefy płatnego parkowania i "czas na gruntowną przebudowę".

-"W najbliższym czasie położymy na stół plan przebudowy zasad funkcjonowania samej strefy. Dzisiaj strefa nie do końca wykonuje swoją funkcję, liczba abonamentów wydanych w obszarze strefy jest równa mniej więcej liczbie miejsc parkingowych. To jest dowód na to, że dzisiaj strefa niekonieczne powoduje ten efekt, który powinna, czyli wymuszenie cyrkulacji pojazdów na miejscach parkingowych" - powiedział Olszewski.

Dodał, że jednym z obszarów, który był analizowany, do którego "dzisiaj" trzeba będzie podjąć decyzję, jest rejon Mokotowa łącznie z całym obszarem Służewca. "Do podjęcia jest decyzja, czy decydujemy się na system +wyspowy+, czyli w jednej wyspie, jaką jest Służewiec budujemy strefę (płatnego parkowania), czy też rozszerzamy stopniową tę strefę tak, żeby ona doszła do Służewca" - powiedział Olszewski. Drugi wariant oznacza dwukrotne rozszerzenie dotychczasowej strefy - zaznaczył wiceprezydent.

Miasto będzie też kontynuować starania o wybudowanie parkingów podziemnych. Do końca tego roku, jak powiedział Olszewski, miasto chce się dowiedzieć, czy którykolwiek z partnerów prywatnych zdecyduje się na złożenie miastu oferty. Miasto w ogłoszonym postępowaniu wskazało osiem lokalizacji parkingów, dwie "cieszą się zainteresowaniem".

"Największym przedsięwzięciem parkingowym, które jest w budżecie i które zamierzamy zrealizować, to jest parking, który powstanie, jest inwestycja pod Placem Defilad" - dodał Olszewski.

Ponadto zapewnił, że do połowy października zostanie ogłoszony konkurs na most pieszo-rowerowy przez Wisłę.

"Nie chcemy, żeby to był zwykły most, chcemy, żeby to był most, który będzie elementem rozpoznawalności marki Warszawa" - zaznaczył Olszewski.

Władze Warszawy mają także zająć się placami w centrum miasta, na pierwszy ogień może pójść plac Małachowskiego, a później m.in. tzw. "Plac Pięciu Rogów". (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZTM Warszawa
personalia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....