TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Nowe wiaty i tablice SDIP w Radomiu
TransInfo.pl - Opublikowano: 27.12.2017 09:56:48
Nowe wiaty i tablice SDIP w Radomiu

Dziesięć podświetlanych wiat przystankowych z dużymi gablotami na rozkłady jazdy i mapy układu komunikacyjnego stoi już w centrum Radomia.

Nowe zadaszenie pojawiło się poza tym przy ulicy Witosa. Z kolei na radomskim Południu pojawiły się cztery tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, wyświetlające czasy przyjazdu autobusów.

Nowe wiaty stanęły już w następujących lokalizacjach: Malczewskiego / Kelles-Krauza 01 i 02, Traugutta / Moniuszki (po obu stronach jezdni), Traugutta / Piłsudskiego 01 i 04, Żeromskiego / Traugutta 01 i 03, Mickiewicza / Katedra 02, Sienkiewicza / Katedra 03 oraz Witosa / Cmentarz 05. Pierwsza dziesiątka tych zadaszeń ma z boku albo z tyłu duże podświetlane gabloty na rozkłady jazdy, cenniki biletów, przepisy porządkowe i schematy sieci komunikacji miejskiej. Dostawę i montaż 11 nowych wiat realizowała firma Sopel z Białych Błot. Koszt zadania to około 133 tysiące złotych.

Staraliśmy się, by nowe wiaty stanęły jak najszybciej po zdemontowaniu starszych, przeznaczonych do przenosin w inne miejsca – informuje radomski MZDiK. Między innymi dlatego montaż przystanków i podłączanie zasilania trwało do późnych godzin w nocy ze środy na czwartek. Pracownik naszego Działu Przewozów Pasażerskich skończył niezbędne procedury odbiorowe po północy. W czwartek brygada przystankowa wieszała natomiast w gablotach cenniki, regulaminy i rozkłady. Aktualne schematy sieci radomskiej komunikacji będą natomiast pojawiać się w nich sukcesywnie na początku przyszłego roku.

Wybrane starsze wiaty bez gablot oraz oświetlenia zostały przeznaczone do postawienia w innych miejscach - tam, gdzie zadaszeń dotychczas w ogóle nie było, na przykład przy Sycyńskiej (w pobliżu bloków przy Posłów Greckich) i Paderewskiego (u zbiegu z Sempołowskiej). Pojawią się również przy Warszawskiej (od Witosa w kierunku centrum miasta) - w zamian za jeszcze starsze wiaty, nadające się z powodu znacznego wyeksploatowania już tylko na złom.

W tym samym czasie na radomskim Południu pojawiły się nowe tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Firma R&G Plus z Mielca zainstalowała wyświetlacze na następujących przystankach: Wierzbicka / Warsztatowa 11, Wierzbicka / Czarnoleska 07, Czarnoleska / Urszuli 01 i Sycyńska / Helleńska 03 (wszystkie w kierunku Śródmieścia). Wszystko to było możliwe dzięki inicjatywie oraz zaangażowaniu mieszkańców osiedla, którzy zgłosili taki projekt do Budżetu Obywatelskiego 2017, a następnie zagłosowali na niego. Koszt zadania wyniósł ponad 226 tysięcy złotych.

Przy okazji trzeba przypomnieć zasady działania tablic SDIP. Otóż przewidywany czas przyjazdu na dany przystanek ustalany jest na podstawie odległości, jaką ma do pokonania konkretny pojazd. W przypadku takich miejsc jak te na Południu, gdzie dwie tablice są już na pierwszych przystankach od pętli końcowej, faktyczny czas przejazdu zaczyna być odliczany dopiero od momentu ruszenia autobusu z tej pętli. Wcześniej pokazywana jest wyłącznie rozkładowa godzina odjazdu. System zakłada bowiem, że autobus ruszy punktualnie, ale - tak samo jak kierowca i pasażerowie - nie jest w stanie przewidzieć, czy na przykład w chwili uruchomienia silnika nie dojdzie do jakiejś awarii. Wtedy może dojść do sytuacji, że przy ulicy Wierzbickiej lub Sycyńskiej jakiś kurs zniknie z tablicy, bo z powodu usterki odjazd nie nastąpił o wyznaczonej godzinie. Gdy jednak taki autobus ruszy ostatecznie z pętli, na przykład z czterominutowym opóźnieniem, to na tablicach na kolejnych przystankach kurs pojawi się ponownie, pokazując faktyczny czas odjazdu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
wiata
informacja pasażerska

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....