TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Nowe przystanki w Kielcach gotowe
PAP - Opublikowano: 30.10.2015 22:16:47
Nowe przystanki w Kielcach gotowe

32 mln zł kosztowała gruntowna przebudowa 81 przystanków komunikacji miejskiej w śródmieściu Kielc. Trwają ostatnie prace instalacyjne przy nowych wiatach, prowadzone są też odbiory poszczególnych części inwestycji.


Prowadzona od kwietnia inwestycja ma zakończyć się w sobotę. Jak poinformował w piątek PAP rzecznik inwestora ? Miejskiego Zarządu Dróg ? Jarosław Skrzydło, trwają jeszcze prace wykończeniowe. Wykonawca uzupełnia konstrukcje wiat przystankowych w niezbędne elementy, takie jak siedziska, gabloty i instalacje elektryczne.

?W ostatnich dniach komisja powołana przez MZD sukcesywnie odbiera roboty. Wskazuje też usterki ? jeśli takie się pojawiają ? które są potem poprawiane. W poniedziałek gremium ponownie dokona oceny inwestycji? ? dodał Skrzydło.

Przedsięwzięcie obejmowało gruntowną przebudowę 81 przystanków, znajdujących się w śródmieściu Kielc ? dużych i średnich, węzłowych w komunikacji, gdzie panował największy ruch pasażerów. Remont objął też małe konstrukcje, usytuowane przy największych osiedlach miasta oraz w pobliżu instytucji publicznych.

Dzięki realizacji inwestycji, w przestrzeni miejskiej pojawiły się nowoczesne, spójne architektonicznie i kolorystycznie konstrukcje. ?Estetyka starych przystanków była katastrofalna, a w tej chwili jest ona na bardzo wysokim poziomie, co wpłynie też na poprawę estetyki całego miasta? ? ocenił Skrzydło.

Rzecznik MZD przypomniał, że była to rozległa inwestycja, ?bardzo trudna logistycznie i uciążliwa dla mieszkańcu miasta i pasażerów komunikacji miejskiej? ? obejmowała bowiem 81 budów w ramach jednego projektu.

Przez kilka miesięcy kierowcy w Kielcach musieli liczyć się ze zawężeniem pasów ruchu na wielu ulicach ? przy zatokach przystankowych wykonywanych z betonu, trzeba było bowiem frezować przylegające do nich pasy jezdni. Z kolei pasażerowie komunikacji miejskiej musieli korzystać z przystanków tymczasowych, wyznaczonych w innych punktach, niż dotychczas.

Lokalna społeczność i media informowały o opóźnieniach i błędach wykonawczych, które można było zauważyć przy niektórych inwestycjach.

?Rzeczywiście, na początku robót wykonawca rozebrał stare konstrukcje przystanków i przez dłuższy czas nic się tam nie działo ? nie widać było, że budowane są nowe elementy. Miasto poważnie rozważało kwestię rozwiązania umowy z wykonawcą. Ostatecznie do tego nie doszło ? po wspólnych rozmowach, ustaleniach i mobilizacji przez nas wykonawcy, prace nabrały tempa? ? opisywał Skrzydło.

Poprawiono też szklane zadaszenia, przezroczyste w części wiat, które nie były przyciemnione i nie chroniły przed słońcem. Zmieniono też wysokość wsporników siedzisk, w miejscach, gdzie zainstalowano je za nisko.

W przyszłym roku zapadnie decyzja odnośnie ewentualnej wymiany elementów siedzisk w małych wiatach, które ? w zależności od pogody ? nadmiernie się nagrzewają lub wychładzają.

Skrzydło przypomniał, że podnoszono też problem wysokich kosztów wykonania każdego z przystanków (średnio to ok. 400 tys. zł). ?Od początku cierpliwie tłumaczyliśmy, że przestanek to nie tylko wiata, a coś zdecydowanie więcej. To poważne roboty drogowe, konstrukcyjne, instalacyjne. Koszt wiat, w skali całego projektu, to zaledwie 6,4 proc.? ? argumentował.

Jak dalej tłumaczył rzecznik MZD, wszystkie trzy elementy inwestycji wpłynęły na jej koszt: przebudowa zatok autobusowych, przebudowa pasów ruchów i przebudowa peronów.

Perony zostały podwyższone, dzięki czemu pasażerom łatwiej jest wsiadać do autobusów i wysiadać z nich ? specjalne krawężniki ułatwiają podjazd autobusom jak najbliżej peronów. Bezpiecznie mogą poruszać się po peronach także osoby niewidome i niedowidzące ? zainstalowano w ich podłożu specjalne płyty wskaźnikowe, pozwalające na samodzielnie dostanie się do autobusu.

Wiaty zbudowano ze stali oraz szkła hartowanego. Na głównych przystankach wyposażono je w gabloty, w których znajdą się podświetlone rozkłady jazdy, podświetlone listwami LED nazwy przystanków, śmietniki i kamery monitoringu. Wyposażono je także w instalację, pozwalającą na montaż w przyszłości modułów bezprzewodowego internetu, który ma być dostępny bezpłatnie dla pasażerów.

We wrześniu przetargami na budowę kieleckich przystanków i zaprojektowanie obiektów oraz wiat, zainteresowało się Centralne Biuro Antykorupcyjne. MZD udostępniło funkcjonariuszom instytucji niezbędne dokumenty. Jak poinformował PAP rzecznik CBA Jacek Dobrzyński, sprawa jest w toku, a ?pewne informacje? są ?weryfikowane i analizowane?.

Całkowity koszt projektu i budowy kieleckich przystanków, to 32 mln zł. 85 proc. kwoty pochodzi z funduszy unijnych.

Komunikacja publiczna liczących ponad 200 tysięcy mieszkańców Kielc oparta jest wyłącznie na transporcie autobusowym. W 2014 r. skorzystało z niej łącznie 36 mln pasażerów. Wszystkich miejskich przystanków w stolicy województwa świętokrzyskiego jest ok. 500.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kielce
przystanek
wiaty
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....