TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Nowe poznańskie pętle komunikacyjnymi węzłami
TransInfo.pl - Opublikowano: 14.10.2019 12:30:32
Nowe poznańskie pętle komunikacyjnymi węzłami; fot. ZTM Poznań

W Poznaniu powstanie program funkcjonalno-użytkowy dla nowych pętli autobusowych na Strzeszynie i Podolanach oraz koncepcja zintegrowanego węzła przesiadkowego "Druskienicka"

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu wybrał wykonawców, którzy opracują program funkcjonalno-użytkowy dla planowanych do budowy w przyszłości nowych pętli autobusowych na Strzeszynie i Podolanach oraz przygotują koncepcję zintegrowanego węzła przesiadkowego "Druskienicka".

Komunikacyjne węzły

Nowe pętle mają w przyszłości pełnić rolę węzłów komunikacyjnych dla Strzeszyna i Podolan. Dlatego opracowujący PFU musi przewidzieć infrastrukturę towarzyszącą niezbędną do prawidłowej obsługi pasażerów publicznego transportu zbiorowego oraz pracy kierowców autobusów i zaplecza technicznego, a także infrastrukturę pieszą i rowerową, w tym m.in. elementy małej architektury oraz parkingi typu Bike & Ride (B+R).

Opracowanie docelowo wykorzystane będzie do udzielenia zamówienia na wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych.

Pomysł na Druskienicką

Koncepcja zintegrowanego węzła przesiadkowego "Druskienicka" zostanie opracowana w oparciu o ustalenia obowiązującego Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru, z uwzględnieniem zarówno istniejącego, jak i planowanego otoczenia urbanistycznego (w tym projektowanego układu drogowego, realizowanego w ramach budowy bezkolizyjnego skrzyżowania z linią kolejowa nr 354 w ciągu ulicy Lutyckiej, czyli zadania realizowanego przez Poznańskie Inwestycje Miejskie).

Dokument obejmie szczegółową analizę możliwości technicznych realizacji takich elementów węzła, jak m.in.:

  • nowy przystanek kolejowy o roboczej nazwie "Poznań Druskienicka" (perony z dojściami pieszymi i dojazdami rowerowymi) wraz z bezkolizyjnym przejściem dla pieszych oraz przejazdem rowerowym przez tereny kolejowe;

  • ciąg ulic Hezjoda/Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej i Homera z możliwością kursowania autobusów miejskich oraz lokalizacją przystanków autobusowych dla linii dowozowych z obszaru Strzeszyna do przystanku kolejowego, wraz z pętlą autobusową na obszarze węzła, a także budynkiem obsługi technicznej i obsługi ruchu pasażerskiego;

  • nowe parkingi typu Park&Ride, Bike&Ride oraz miejsca krótkiego postoju (Kiss&Ride).

W opracowaniu zostanie uwzględniona konieczność powiązania funkcjonalnego pomiędzy wszystkimi elementami infrastruktury transportowej, a częścią składową dokumentacji będzie również koncepcja architektoniczna zintegrowanego węzła przesiadkowego "Druskienicka".

Przygotowanie obu opracowań już teraz jest niezwykle istotne z uwagi na fakt, że w połowie 2021r. ma być gotowa dokumentacja projektowa dla innego, prowadzonego przez miasto zadania: budowy wiaduktów drogowych w ciągu ulic Lutyckiej i Golęcińskiej nad linią kolejową nr 354.

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni projektanta bezkolizyjnych skrzyżowań z linią kolejową Poznań - Piła oraz towarzyszącego im niezbędnego układu drogowego. Inwestycja powinna być oddana do użytku w 2023r.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
węzeł
ZTM Poznań
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....