Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe muzeum komunikacji tuż za granicą [FILM]

infotrans
26.04.2017 10:58
0 Komentarzy

Ostrawa postanowiła wybudować muzeum komunikacji miejskiej. Powinno powstać obok dworca kolejowego w Přívoze. Radni zatwierdzili przetarg na studium koncepcyjne (kreativní návrh). Bezpośrednio skierowali je do siedmiu wybranych biur architektonicznych lub firm (z Republiki Czeskiej i z zagranicy), które specjalizują się w obiektach wystawienniczych. Trzon wystawy składać się będzie z historycznych pojazdów transportu publicznego.

Do tej pory większość zabytkowych pojazdów ukrytych jest w warsztatach remontowych w Marcinowie i w zajezdni na Graniczniku. Miejski przewoźnik dostaje dotację na konserwację tych zbiorów. Starym tramwajom, autobusom i trolejbusom szczególną pracę poświęca Koło Przyjaciół Ostrawskiej Komunikacji (Kroužek přátel MHD Ostrava). Oczywiście zwykli mieszkańcy też chcą te pojazdy oglądać regularnie.

{https://www.youtube.com/watch?v=J63_pqUSoFU}

Muzeum techniki transportowej powinno powstać opodal pętli tramwajowej przed dworcem głównym. Powstać powinno do 2020 r. Magistrat chce, by stało się następną wielką atrakcją porównywalną do skansenu górniczego Vítkovice lub ZOO.

„Nie robimy tylko wystawę pojazdów, chcemy stworzyć kreatywne muzeum, które będzie tych mieszkańców cieszyć. Przypuszczam, że będzie wiele nowoczesnych technologii, a celem powinno być przedstawienie środków transportu, głównie młodemu pokoleniu, w ciekawy sposób”, powiedział w Czeskim Radiu radny z ostrawskiej komisji transportowej Lukáš Semerák z ruchu miejskiego Ostravak.

Dla muzeum miasto przygotowało ziemię między ulicami Wattova i Špálova o powierzchni 22 tys. metrów kwadratowych.

„Jest to obszar, którego często nie dostrzegamy, bo nie było nawet możliwości wjazdu tam. Istnieje tu kilka hal produkcyjnych. Miasto zaczęło od zakupu ziemi w 2010 r. Długo nie udało się kupić kluczowego kawałka ziemi, powiodło się to dopiero pod koniec ubiegłego roku”, dodaje Semerák.

Komentarze