TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Niemiecki transport publiczny strajkuje! 29 września [FILM]
TransInfo.pl - Opublikowano: 28.09.2020 12:00:18
Niemiecki transport publiczny strajkuje! 29 września [FILM]; fot. verdi

We wtorek – 29 września - związek Ver.di wezwał całą branżę lokalnej i miejskiej komunikacji zbiorowej w Niemczech do ogólnokrajowego strajku ostrzegawczego.

Chodzi o nowy układ zbiorowy dla wszystkich pracowników tego sektora w całym kraju.

Transportowa armia

W Niemczech to około 135 000 osób. Stowarzyszenie lokalnych pracodawców (VKA) jest przeciwne takiej jednolitej regulacji dla całego kraju i odmówiło negocjacji.

-"Przedstawiliśmy sugestie, w jaki sposób można rozwiązać palące problemy związane z odciążeniem systemu komunikacyjnego i wsparciem młodych pracowników" – powiedziała wiceprezes Ver.di, Christine Behle. -"Fakt, że pracodawcy nie są nawet gotowi do negocjacji to kpina z pracowników – torpeduje to wszelkie próby wprowadzenia zmian w transporcie".

Dodatkowo ver.di odrzuca argument, że pracownicy nie powinni obecnie żądać większych wynagrodzeń, ponieważ przedsiębiorstwa poniosły znaczną utratę dochodów podczas pandemii i to jest zły moment.

-"Rząd federalny zapewnia gminom miliardową pomoc w ramach pakietu ratunkowego, aby odciążyć je finansowo i zrekompensować utratę dochodów w lokalnym transporcie publicznym. Dlatego argument nie m zastosowania. Pozostaje tylko powiedzieć: nadszedł czas! Nadchodzimy! – apelują niemieccy związkowcy

Ver.di domaga się podwyżek na poziomie 4,8% – co najmniej 150 euro – dla wszystkich pracowników zatrudnionych przez państwo i gminy w całym kraju. W miniony weekend odbyła się druga runda negocjacji, która nie przyniosła żadnych rezultatów. Trzecia runda negocjacji zaplanowana jest na 22 i 23.października.

Odezwa do pasażerów

Ver.di prowadzi świetną komunikację zewnętrzną i przygotowała m.in. odezwę do pasażerów, aby zrozumieli problemy i potrzeby branży transportu zbiorowego. Oto 5 faktów, które można przeczytać na kolportowanych ulotkach:

1. Pracujemy dla Ciebie 24/7. Nie ma znaczenia, czy są to święta państwowe, jak Wielkanoc, Boże Narodzenie czy Sylwester: około 135 000 pracowników lokalnego transportu publicznego jest do Twojej dyspozycji 365 dni w roku, w dzień i w nocy. Także podczas globalnej pandemii pracownicy komunikacji zbiorowej kontynuowali działalność. W ten sposób inne osoby wykonujące zawody istotne dla systemu mogły dostać się do swoich miejsc pracy, na przykład pracownicy handlu detalicznego , służb ratowniczych, personel pielęgniarski, policjanci czy pedagodzy. Więc jeśli pracownicy transportu publicznego ogłaszają strajk ostrzegawczy to wcześniej dużo musi się wydarzyć zanim on nastąpi. To ostatni środkiem nacisku na pracodawców, aby ich żądania wobec pracodawców były słyszane w sporach zbiorowych.

2. Więcej pasażerów- mniej personelu. Żądania pracowników transportu publicznego są uzasadnione i zwykle nie chodzi tylko o więcej pieniędzy. Chodzi o lepsze warunki pracy! Czy wiesz, na przykład, że obecnie liczba pracowników komunikacji miejskiej spadła o 18 procent w porównaniu z rokiem 1998? A liczba pasażerów wzrosła w tym czasie o 24 proc. I ten rozwój będzie kontynuowany, ponieważ z punktu widzenia polityki klimatycznej lokalny transport publiczny nabierze w przyszłości jeszcze większego znaczenia. Dlatego liczba pasażerów będzie nadal rosła. Mówiąc prostym językiem, oznacza to: mniej pracowników musi przewozić znacznie więcej pasażerów. Logicznie rzecz biorąc, prowadzi to do większego obciążenia pracą i większego stresu. Dlatego przez lata młodzi pracownicy lokalnego transportu publicznego byli rzadko przyjmowani, a pracownicy, którzy przeszli na emeryturę, nie zostali zastąpieni. Te zawieszenia zatrudnienia ma tylko jeden cel: redukcję kosztów. I to kosztem innych pracowników.

3. Młodzi pracownicy. Nawiasem mówiąc, intensyfikacja pracy dotyka pracowników we wszystkich obszarach. Nie tylko brakuje personelu w służbie jazdy. Redukcja jest również zauważalna w administracji. 49 lat, średni wiek w branży jest niezwykle wysoki. Głównym tego powodem jest długoterminowe zamrożenie zatrudnienia. Dodatkowo trudno znaleźć nowych, młodych specjalistów. A to z powodu nieatrakcyjnych warunków pracy. Na przykład kierowcy autobusów i pociągów pracują w systemie zmianowym, ale nie otrzymują żadnych dodatków za tę pracę zmianową. Co więcej, praca zmianowa jest nie tylko prawdziwym "zabójcą" życia rodzinnego, ale ma również negatywny wpływ na zdrowie. Nic dziwnego, że młodzi pracownicy coraz rzadziej wybierają pracę w lokalnym transporcie publicznym.

4. Co to oznacza dla pasażera. Wszystkie te fakty nie są pozbawione konsekwencji dla Ciebie jako pasażera. Coraz większa liczba zwolnień lekarskich i brak personelu powoduje, że podróże są odwoływane, a nawet zawiesza się całe linie. Jeśli pracownicy lokalnego transportu publicznego strajkują o lepsze warunki pracy, większe zarobki, ulgi i personel, to walczą też o lepsza komunikację dla pasażerów. Nawet jeśli musisz obejść się bez autobusów i pociągów przez dwa lub trzy dni. Dodatkowo strajki są zwykle ogłaszane z wyprzedzeniem, więc masz trochę czasu na poszukanie alternatywnych sposobów transportu publicznego. W drodze do pracy możesz po prostu wsiąść na rower lub pojechać samochodem z kolegami. Jeśli pracowałeś już w domu w erze COVID, wiesz co robić.

5. Ochrona klimatu. Czas więc na prawdziwy punkt zwrotny. Atrakcyjny lokalny transport publiczny jest potrzebny nam wszystkim, gdyż zapewnia lepszą ochronę klimatu. Dla Ziemi im więcej osób przesiada się z własnego samochodu do lokalnego transportu publicznego, tym lepiej. Ale nie można już oszczędzać w transporcie publicznym. I właśnie dlatego Fridays For Future (FFF) wspiera obecne negocjacje w gminach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o współpracy między FFF i ver.di, zajrzyj na stronę oepnvbendetzukunft.de

Na koniec zobaczcie, jak wyglądał ostatni transportowy protest w Berlinie:




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
strajk
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....