TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Niemcy: klęska Locomore [FILM]
Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 12.05.2017 10:22:30 1 komentarz
Niemcy: klęska Locomore / fot. ubahnverleih, Wikimedia Commons, domena publiczna

Prywatny operator kolejowy Locomore jest bankrutem. Ta spółka zdobyła w krótkim czasie sporą część rynku tańszych przewozów dalekobieżnych na podobnej zasadzie, jak w latach 2005-2008 nasze TLK. Jednak sama popularność nie wystarczy. Spółkę może uratować tylko nowy inwestor.

Jeszcze na początku kwietnia LOC wydał komunikat: "Nowy pociąg dalekobieżny przyjął się dobrze. Teraz Locomore ponownie częściej jeździ między Berlinem, Hanowerem, Frankfurtem i Stuttgartem".

Spółce udało się wzbudzić pewną modę opartą na nowych mediach społecznościowych i mobilnych – tu z kolei nieco kłania się analogia do Ubera. Pokazuje to fakt, że spółka uzbierała 600 000 € przez, uwaga, crowdfunding! Plany Locomore były bardziej niż ambitne.

Okazało się jednak, że kolej to nie zabawa w start-upową aplikację i spółka utraciła płynność finansową. Operator złożył wniosek o upadłość w sądzie rejonowym w Bralinie-Charlottenburgu. "Kasa jest pusta. Firma poinformowała mnie, że pieniędzy nie wystarczy nawet na jeden dalszy dzień pracy", powiedział dziennikowi Welt adwokat Rolf Rattunde, powołany na wstępnego likwidatora.

Pociąg LOC jeszcze wczoraj (11 V) pojechał do Stuttgartu. "W piątek (dziś, 12 V – przyp. TL) będzie wracał do Berlina. To jedyna rzecz, która jest obecnie bezpieczna", powiedział Rattunde. Co stanie się z pasażerami, którzy już zakupili bilety, jest niejasne. "W każdym razie nie pozostawimy ich stojących na peronie", obiecał prawnik.




Tak więc DB jest ponownie monopolistą przynajmniej w przewozach dalekobieżnych. Po tym, jak InterConnex wycofał się z połączeń Berlin-Lipsk i po aktualnej klęsce Locomora, została jeszcze tylko spółka Hamburg-Köln-Express. HKX obsługuje jednak głównie przewozy między Kolonią i Hamburgiem. Jednak Nadrenia rokuje z HKX, by ta zmieniła taryfę na regionalną, co pozwoli na objęcie tych połączeń subwencją, co formalnie wyłączy i tego operatora z grona przewoźników dalekobieżnych. Od grudnia zresztą jeździ i tak idzie tylko w piątki i weekendy.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
przewozy międzyregionalne
liberalizacja rynku

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....