TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Na przełomie 2018 r. i 2019 r. przetarg na centrum przesiadkowe w Gliwicach
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 16.07.2018 23:05:38
Na przełomie 2018 r. i 2019 r. przetarg na centrum przesiadkowe w Gliwicach

Na przełomie 2018 r. i 2019 r. gliwicki samorząd zamierza przeprowadzić przetarg na budowę tamtejszego Centrum Przesiadkowego. Pod koniec tego roku miasto zamierza wystąpić o 130 mln zł unijnego wsparcia do inwestycji szacowanej obecnie na ok. 250 mln zł.

Centrum Przesiadkowe, nazywane też wcześniej Zachodnią Bramą Metropolii, ma powstać w latach 2019-2020 na kupionych przez miasto dawnych terenach kolejowych po północnej stronie dworca kolejowego. Ma skupić wszystkie środki transportu miejskiego, łącząc nowoczesny, zintegrowany system stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z parkingami dla samochodów i rowerów czy lokalami gastronomicznymi i punktami z prasą.

Centrum Przesiadkowe będzie częścią modernizowanego w Gliwicach systemu komunikacyjnego, którego drugim kluczowym elementem jest otwarty w grudniu 2016 r., po remoncie, gliwicki dworzec kolejowy.

Projektanta Centrum Przesiadkowego miasto wyłoniło w lutym 2017 r. Została nim firma PAS Projekt z Nadarzyna, która zaprojektowała m.in. przebudowę dworców kolejowych w Gliwicach i Gdyni.

W czwartek gliwicki samorząd podał w swoim biuletynie, że choć firma przedstawiła już projekty wstępne, nadal prowadzi uzgodnienia z zarządcami infrastruktury technicznej, które w przypadku uzgodnień dotyczących projektu teletechnicznego i elektrycznego "znacząco się przedłużają".

"Miasto poczyniło kroki w celu przyspieszenia dokonywania tych uzgodnień, jednakże termin przekazania dokumentacji, ustalony na 30 lipca br., może nie zostać dotrzymany" - zastrzegło biuro prasowe gliwickiego urzędu miasta. "Jako że projekt zawiera innowacyjne rozwiązania w zakresie zadaszenia dworca autobusowego, miasto zwróciło się również do naukowców z Politechniki Śląskiej, którzy zweryfikują przyjęte założenia i rozwiązania konstrukcyjne" - dodano.

Zamawiana dokumentacja projektowa miała zostać oparta na wybranej w 2016 r. wstępnej koncepcji projektowej biura An Archi Group. Jej zaletą miała być - jak przekonywali urzędnicy - "wyrazista forma zadaszenia" głównego obiektu, z "wytrzymałą, efektowną i funkcjonalną" konstrukcją z drewna klejonego. Plusem przyjętego rozwiązania miał być m.in. "brak podpór pośrednich, co umożliwi swobodny ruch pojazdów i pieszych wewnątrz dworca autobusowego".

Dworce i parkingi wchodzące w skład Centrum Przesiadkowego mają zostać włączone do układu komunikacyjnego miasta poprzez skrzyżowanie przy ul. Tarnogórskiej i rondo im. L. Kaczyńskiego. Zmodernizowany zostanie okoliczny układ komunikacyjny, m.in. przebudowana zostanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Plac Piastów, będący dotąd węzłem autobusów miejskich, ma zyskać nową aranżację (m.in. powstaną parkingi).

W czwartek miasto podało, że szacunkowy całkowity koszt realizacji projektu może wynieść nawet ok. 250 mln zł. Część mają pokryć środki europejskie z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020, dostępne w rozdzielonej przez samorządy lokalne subregionu centralnego województwa puli tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).

Gliwicki samorząd zasygnalizował, że zamierza wystąpić o kwotę ok. 130 mln zł z ZIT pod koniec bieżącego roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gliwice
centrum przesiadkowe

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....