TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

MZK Toruń czeka remarszrutyzacja
Transinfo.pl - Opublikowano: 12.10.2017 11:46:54 1 komentarz
MZK Toruń czeka remarszrutyzacja

Jak wygląda tworzenie rozkładów jazdy, jakie szykują się zmiany w taborze miejskim - na te pytania odpowiada Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej.

Rozmowa z Marcinem Kowallkiem ukazała się w magazynie "Nowości", 6.10.2017 r.

Co należy uwzględnić przy opracowywaniu rozkładów jazdy komunikacji miejskiej?

Przy projektowaniu rozkładów jazdy przede wszystkim brana jest pod uwagę trasa przejazdu. Uwzględnia się także sygnalizacje świetlne, umiejscowienie przystanków, utrudnienia wynikające z ruchu drogowego, potencjalną liczbę pasażerów, cel podróży - czyli zapotrzebowanie, jakie generują zakłady pracy, szkoły i inne instytucje.

A jakie jeszcze istotne elementy trzeba brać pod uwagę przy planowaniu rozkładów?

Takim składnikiem jest chociażby dobór czasu przejazdu całej trasy danej linii, uwzględniający powyższe uwarunkowania. Rozkład jazdy prawie każdej linii w Toruniu zawiera różne czasy przejazdu w zależności od pory dnia – krótsze wczesnym rankiem i wieczorem, a także w dni wolne. Z kolei w godzinach szczytów komunikacyjnych - dłuższe. Czas przejazdu większości linii w Toruniu wynosi od 25 do 35 minut, a różnice w przejazdach pomiędzy najkrótszym przebiegiem a najdłuższym wynoszą od 2 do nawet 7 minut. Ważnym elementem przy ustalaniu godzin odjazdów i częstotliwości kursów są godziny rozpoczynania i kończenia pracy. Tak samo jest w przypadku dostosowania rozkładu do zajęć szkolnych czy wykładów na uczelniach. Zaznaczyć trzeba, że wiele linii komunikacyjnych i poszczególnych kursów jest ukierunkowanych na dowóz młodzieży szkolnej i studentów.

W jaki sposób pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej monitorują sytuację związaną z rozkładem jazdy? Jak wprowadzone są ewentualne korekty do niego?

W wydziale jest wyznaczona do tego specjalna osoba. Sprawdza nie tylko zapełnienie poszczególnych kursów, ale również ich punktualność i proponuje optymalizację zmian w rozkładach jazdy. Na podstawie tych spostrzeżeń, wniosków mieszkańców i przekazywanych uwag, w MZK dokonywane są korekty.

Czy często następują zmiany w rozkładach w komunikacji miejskiej na terenie Torunia?

Zmiany wprowadzone są w uzasadnionych przypadkach na podstawie wniosków organizatora, mieszkańców oraz MZK. Te uzasadnione przypadki to najczęściej opóźnienia przejazdu autobusów lub zbyt duże napełnienia pojazdów. Każda zmiana rozkładu jazdy wiąże się jednak ze zmianą godziny odjazdu z poszczególnych przystanków, a więc wymusza zmianę, którą zawsze odczuje pasażer, a najbardziej ten niezainteresowany zmianą rozkładu. Zmiany w rozkładach jazdy wprowadzane są również na czas realizacji robót drogowych i torowych. Obecnie takie sytuacje mamy na liniach tramwajowych nr 1 i 3 oraz autobusowych nr 16, 18, 27, 31 i 32 i mają związek odpowiednio z przestawieniem wiat na Alei Solidarności i z przebudową ul. Szosa Chełmińska.

Kiedy ostatnio przeprowadzono większą rewolucję w rozkładach jazdy? Czy w najbliższym czasie planujecie Państwo jakieś zmiany?

Komunikacja miejska pełni służebną rolę na rzecz mieszkańców miasta i wprowadzanie rewolucyjnych rozwiązań nie jest wskazane. Zmiany w komunikacji miejskiej muszą być wprowadzane ewolucyjnie, żeby nie pojawił się chaos. Na przykład wprowadzając nowe linie autobusowe przez most gen. E. Zawackiej, żaden z autobusów kursujących starym mostem nie zmienił trasy przejazdu. Obecnie pracujemy nad zmianami w sieci połączeń komunikacyjnych, jakie będziemy stopniowo wprowadzać w związku z tak zwaną remarszrutyzacją.

Co to oznacza?

Zmiana tras linii autobusowych będzie wypadkową zmian w sieci komunikacji tramwajowej, szczególnie po uruchomieniu trasy w kierunku osiedla zwanego JAR. Wówczas oprócz linii obsługujących obszary pozbawione sieci tramwajowej, powstaną nowe linie dowożące, które będą transportowały mieszkańców. Wprowadzanie zmian będzie konsultowane i rozłożone na okres najbliższych kilku lat.

Jakie modernizacje czekają komunikację miejską w Toruniu w najbliższych latach?

Trwają prace projektowe dla budowy trasy tramwajowej do osiedla zwanego JAR. Planujemy, że nową trasą pojadą tramwaje dwóch linii, jedna z osiedla Na Skarpie, a druga z Bydgoskiego Przedmieścia. Oprócz nowej trasy przebudujemy istniejące torowiska tramwajowe, sieć trakcyjną m.in. przy ul. Bydgoskiej, Kraszewskiego i Szosie Lubickiej oraz wybudujemy drugi węzeł przesiadkowy przy Pl. Rapackiego. Planowany jest zakup kolejnych nowych tramwajów niskopodłogowych do obsługi nowej linii do osiedla zwanego JAR. W najbliższym czasie chcemy także zakupić tabor autobusowy - 12 autobusów hybrydowych i 6 elektrycznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
linia
Toruń
  • pasażer mzk – 23.10.2017

    Może tak by pomyśleć o automatach biletowych w każdym autobusie? Zakup biletu u kierowcy też zajmuje czas...niektórym pasażerom nawet bardzo dużo czasu....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....