TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

MZDiK Radom podsumował 2015 rok
MZDIK RADOM - Opublikowano: 12.01.2016 00:01:41
MZDiK Radom podsumował 2015 rok (fot. MZDiK Radom)

Przełom starego i nowego roku to okazja do podsumowań ostatnich dwunastu miesięcy. MZDiK w Radomiu przypomina to, co wydarzyło się w roku 2015 w radomskim drogownictwie oraz komunikacji miejskiej.

Pod koniec lutego została dopuszczona do ruchu kołowego cała południowa obwodnica Radomia. Droga była gotowa jeszcze w 2014 roku, ale procedury pozwalające na wpuszczenie na nią pojazdów skończyły się dopiero na początku roku 2015. Dzięki temu kierowcy mogą sprawnie przemieszczać się pomiędzy południowymi dzielnicami miasta a trasą E77. W tym roku skończył się także ostatni etap budowy obwodnicy, czyli budowa przepustu pod torami na Południu.

Kolejną dużą inwestycją, która niewątpliwie ułatwiła ruch w mieście, była budowa wiaduktów na trasie krajowej nr 9, czyli ulicy Żółkiewskiego. Stara konstrukcja została zburzona, a w jej miejscu zostały zbudowane dwa zupełnie nowe obiekty. Powstał również węzeł drogowy, umożliwiający dojazd i wyjazd z pobliskiej ulicy Rodziny Ziętalów, biegnącej między innymi w pobliżu jednostki straży pożarnej oraz znajdującej się nieopodal strefy ekonomicznej. Inwestycja nie mogła obyć się bez objazdów, ale pewnego rodzaju rekompensatą dla kierowców było to, że po ich zakończeniu kilka dróg w mieście otrzymało nową, równą nawierzchnię (między innymi Kozienicka, Struga, 11 Listopada, Energetyków, Brzustowska, Żółkiewskiego, Szarych Szeregów i Wernera). W tym miejscu po raz kolejny warto podziękować firmie Strabag (wykonawcy prac na trasie krajowej nr 9) za to, że udało się skończyć tę ważną inwestycję przed terminem. - Gdy roboty ruszały, to pojawiały się obawy, że nie zdążymy do końca roku i przyznane nam unijne dofinansowanie możemy stracić. Dziś już wiadomo, że wszystko się udało - cieszył się wtedy Radosław Witkowski, prezydent miasta.

Sporo działo się również na budowie nowego śladu ulicy Młodzianowskiej. W tym roku powstał praktycznie cały nowy wiadukt nad torami kolejowymi. Inwestycja wciąż trwa, lecz obiekt jest już w takim stanie, że pracownicy wykonawcy mogą przemieszczać się po nim z jednej strony na drugą. Wykonano również zjazdy dla rowerzystów w kierunku ulic Żakowickiej i Czarnej, nasypy wraz z murami oporowymi oraz nowe skrzyżowania z ulicami Jana Pawła II (instalując tam sygnalizację świetlną) i Młodzianowską. Roboty - zgodnie z harmonogramem - będą kontynuowane w roku 2016.

W minionym roku trwały ponadto prace nad koncepcją trasy N-S na odcinku od dworca PKS do ulicy Szklanej. Sama budowa ma ruszyć w bieżącym roku. Planowana droga ma przede wszystkim odciążyć zatłoczoną ulicę 25 Czerwca.

Na Wincentów można już dojeżdżać z pominięciem ulicy Warszawskiej. W zaplanowanym wcześniej terminie zostało otwarte dla ruchu przedłużenie ulicy Mieszka I między ulicami Ofiar Firleja a Witosa. Nowa jezdnia znacznie skróciła czas dojazdu do północnej części Radomia - w tym między innymi do północnej bramy cmentarza i firm w tym rejonie. Dzięki znacznym postępom prac, jakie wykonawca osiągnął już w październiku, nowa droga była wykorzystywana do obsługi komunikacyjnej cmentarza komunalnego na Firleju w dniach 31 października i 1 listopada. Wszystkie pojazdy (w tym również autobusy miejskie) wyjeżdżały stamtąd na skróty do centrum Radomia, bez stania w długich korkach.

Kilka dróg zostało zbudowanych w ramach tak zwanych inwestycji czynowych. Powstały jezdnie dojazdowe i miejsca postojowe obok wieżowców przy ulicach Pawiej 5 i 6 oraz Limanowskiego 78, a także droga dojazdowa do bloku przy Maratońskiej 11 i w okolicach bloku Planty 16. Wybudowane były też ulice: Gomulickiego od Rodziny Winczewskich do Śniadeckich, Sołtykowska od Witkacego do Źródłowej, Źródłowa od Sołtykowskiej do Banacha, Góralska (rozpoczęta jeszcze w 2014 roku), Chłopska od Topiel do działki nr 39/2 i Jarzębinowa od Idalińskiej do działki nr 52/1. 30 grudnia odbył się z kolei odbiór ostatniej czynówki, czyli ulicy Wrześniowskiego od Cymerysa-Kwiatkowskiego do Fabrycznej. Nowe nawierzchnie pojawiły się także na kilku ulicach, gdzie wcześniej swoje roboty prowadziły Wodociągi Miejskie - Limanowskiego, Skłodowskiej-Curie czy Struga. Zbudowana została ponadto ulica Terenowa (od ulicy 11 Listopada).

W ramach zapowiadanego przez władze miasta programu utwardzania dróg gruntowych nowej nawierzchni doczekali się w tym roku mieszkańcy ulic Kurpińskiego, Bacewicz, Bełżeckiego oraz Ozdobnej. To jest dopiero początek zmian. - Przed rokiem postawiliśmy tezę, że dla mieszkańców Radomia jednym z najpoważniejszych problemów związanych z infrastrukturą drogową są nieutwardzone ulice. Niejednokrotnie zmieniają się one w rwące potoki i błotniste bajora. Obiecywaliśmy, że znajdziemy na to sposób i dzisiaj przedstawiamy program, który w ciągu trzech lat ma w znacznej części rozwiązać problem. Chcemy w tym czasie utwardzić aż około 150 dróg - mówił prezydent Radosław Witkowski. Aż ośmiokrotnie, w porównaniu ze średnią z ostatnich lat, wzrosną bowiem w 2016 roku nakłady na utwardzanie ulic gruntowych w Radomiu. Jest to jedno z założeń Radomskiego Programu Drogowego, który 13 listopada przedstawiły władze miasta. Została równocześnie uruchomiona specjalna strona internetowa: www.programdrogowy.radom.pl, gdzie znajduje się między innymi wykaz 237 ulic gruntowych. Zawiera on dane o tym, czy spełniają one kryteria, czyli czy mają wystarczającą szerokość oraz kanalizację. - Ma to być pewien bodziec dla mieszkańców, żeby kontaktowali się z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji lub z prezydentem miasta. W niektórych przypadkach wymagane kryteria nie są bowiem spełnione. Na przykład minimalna szerokość ulicy to pięć metrów. Ale tam, gdzie jest mniej, będziemy współpracować z mieszkańcami, by pozyskać brakujący teren - tłumaczył Konrad Frysztak, wiceprezydent Radomia.

Nowy ogólnodostępny parking został wybudowany po północnej stronie ulicy Piastowskiej na Michałowie - pomiędzy kościołem pod wezwaniem świętego Łukasza a pływalnią Delfin. W tej samej dzielnicy powstała też nowa zatoczka z miejscami postojowymi i fragment chodnika w pobliżu kościoła Błogosławionej Annuarity przy ulicy Królowej Jadwigi.

Tylko w marcu i kwietniu przy radomskich ulicach pojawiło się prawie 600 nowych opraw oświetleniowych typu LED. Sukcesywnie była prowadzona wymiana dotychczasowych lamp sodowych na nowe, energooszczędne. Emitują one białe światło - o wiele lepiej oddające rzeczywiste kolory wszystkiego tego, co znajduje się w ich zasięgu. W ramach programu SOWA wymieniono w sumie prawie 4 tysiące opraw oświetleniowych przy ponad 160 ulicach w Radomiu.

Innowacyjne rozwiązanie zostało zastosowane latem na niektórych przejściach dla pieszych. Pojawiły się tam napisy "Patrz w lewo" oraz "Patrz w prawo", przypominające pieszym wchodzącym na jezdnię, że przedtem powinni upewnić się, że mogą bezpiecznie pokonać ruchliwą drogę. Była to część programu realizowanego przez mazowiecką policję. Specjalne oświetlenie, jaskrawoczerwona nawierzchnia, maty antypoślizgowe oraz system ciągle świecących "kocich oczek" to elementy, które bardzo podniosły bezpieczeństwo na przejściu u zbiegu ulic Warszawskiej i Kusocińskiego. Nowe przejście z pulsującymi diodami LED powstało poza tym w sąsiedztwie skrzyżowania ulic Głównej i Klonowica.

Dla bezpieczeństwa pieszych na kilku niebezpiecznych przejściach została też zainstalowana tak zwana wzbudzana sygnalizacja świetlna. Stało się tak u zbiegu ulic Warszawskiej i Janiszewskiej, Struga i Andersa, a także Chrobrego i Sowińskiego (w tym przypadku na koszt inwestora pobliskiego marketu). W ostatnim dniu roku została uruchomiona sygnalizacja na przejściu przez ulicę Beliny-Prażmowskiego (znajdującym się w pobliżu dworca autobusowego PKS).

Latem strefa ograniczonej prędkości Tempo 30 zaczęła funkcjonować na odcinkach ulic Słowackiego, Żeromskiego, Skłodowskiej-Curie i Niedziałkowskiego. W grudniu objęła następne ulice w Śródmieściu: Sienkiewicza, Mickiewicza, Wyszyńskiego, Moniuszki i Piłsudskiego. Koło katedry powstały wyniesione przejścia dla pieszych, zaś skrzyżowania stały się równorzędne (z dwoma wyjątkami, gdzie na wlotach kończy się tak zwana strefa zamieszkania). Choć nowe rozwiązania nie wszystkim kierowcom się spodobały, to jednak znacznie poprawiło się tam bezpieczeństwo pieszych.

Rowerzyści zyskali w minionym roku kilka nowych szlaków. Zbudowano między innymi drogę rowerową na osiedlu Ustronie (między ulicami Jana Pawła II i Cymerysa-Kwiatkowskiego) oraz ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż przedłużenia ulicy Mieszka I (między Firlejem i Wincentowem). Na fragmentach ulic Słowackiego i Kościuszki zostały wyznaczone pasy rowerowe, powstał też nowy odcinek w ramach remontu chodnika na skwerze między Traugutta i Narutowicza. Delegacja urzędników z Opola - z zastępcą prezydenta Mirosławem Pietruchą na czele - przyjechała 30 czerwca do Radomia, by na własne oczy przekonać się, jak funkcjonują wprowadzone udogodnienia dla rowerów. Goście zaskoczeni byli liczbą miejsc, w których powstały takie rozwiązania. Podobne zamierzają wprowadzić także u siebie.

Prawie 140 tysięcy złotych przeznaczono w 2015 roku na likwidację barier architektonicznych oraz wprowadzanie udogodnień dla niepełnosprawnych. W ramach wielu inwestycji i bieżącego utrzymania dróg obniżano krawężniki, malowano żółte linie ostrzegawcze przy przystankach oraz budowano nowe wyniesione przejścia dla pieszych.

Rozpoczął się też montaż najważniejszego elementu Systemu Informacji Miejskiej w Radomiu - tabliczek z nazwami ulic. Pojawiały się one w różnych częściach miasta - przede wszystkim tam, gdzie stare informacje były już znacznie zniszczone albo gdzie w ogóle ich brakowało. Przy około 50 skrzyżowaniach powieszono ponad 100 nowych tablic!

1 lipca weszła w życie nowa - częściowo zmieniona - taryfa biletowa za przejazdy autobusami komunikacji miejskiej. Najważniejsza zmiana to niższa cena bardzo popularnych sieciówek. Bilet miesięczny normalny na wszystkie linie do tej pory kosztował 88 złotych, a ulgowy 44 złote. Od 1 lipca są one tańsze - kosztują odpowiednio 80 i 40 złotych. Druga zmiana dotyczyła obniżenia cen biletów jednorazowych w wersji elektronicznej (czyli na karcie), dotyczących przejazdów na odcinku do dwóch przystanków - z poprzednich 2,40 zł i 1,20 zł odpowiednio do 2 złotych i 1 złotego.

Bilety miesięczne i okresowe przestały być sprzedawane w wersji papierowej, z przystawianymi na nich pieczątkami. Obecnie pasażerowie kupujący takie bilety korzystają już wyłącznie z Radomskiej Karty Miejskiej. Stała się ona dość popularna, o czym świadczą chociażby statystyki - do końca 2015 roku wyrobiono bowiem już około 33 tysięcy kart.

Kilka linii autobusowych zmieniło w 2015 roku swoje trasy. W lutym linia 25 pojechała wszystkimi kursami do pętli na Potkanowie - przy ulicy Stalowej. Było to możliwe dzięki oddaniu do ruchu całej południowej obwodnicy Radomia. Na korekcie skorzystali przede wszystkim mieszkańcy oraz pracownicy licznych firm w tej części miasta. Od kwietnia do nowej pętli w Golędzinie (gmina Zakrzew) pojechały wariantowe kursy autobusów miejskich linii 8. Z kolei pod koniec sierpnia bliżej do komunikacji zaczęli mieć mieszkańcy części Idalina (linia 3 pojechała przez ulicę Wiertniczą) i Borek (tam linia 13 została skierowana przez Kosowską). Autobusy linii 5 i 14 zaczęły dojeżdżać też przed Port Lotniczy. W kilku miejscach zostały poza tym ustawione nowe przystanki (na przykład koło cmentarza przy ulicy Limanowskiego). Sukcesywnie ustawianoy też nowe wiaty przystankowe (między innymi przy Mariackiej, Okulickiego oraz Wernera).

Ogromnym wyzwaniem logistycznym było przygotowanie miejsc parkingowych oraz obsługa komunikacyjna pokazów lotniczych Air Show 2015, które odbyły się w Radomiu pod koniec sierpnia. Autobusy miejskie miały przez te dwa dni wykonać rozkładowo prawie 1900 kursów do lotniska i tyle samo z powrotem. W praktyce zrobiły ich trochę więcej, ponieważ na bieżąco - w razie potrzeb - były uruchamiane również pojazdy rezerwowe. Komunikacja funkcjonowała wtedy "na pełnych obrotach", dzięki czemu wszyscy goście mogli bez większych problemów poruszać się po mieście.

Aż siedem ofert zostało złożonych w przetargu na świadczenie usług przewozowych w radomskiej komunikacji przez najbliższe 10 lat. Po wyłonieniu najkorzystniejszej oferty pasażerowie korzystający z linii miejskich będą mogli jeździć dwudziestoma trzema nowymi wozami niskopodłogowymi, wyposażonymi między innymi w klimatyzację i monitoring. Sprawdzanie ofert wciąż trwa, dlatego zwycięzcę tego postępowania poznamy dopiero na początku bieżącego roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZDiK Radom
Radom
podsumowanie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....