TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

MTP przejmują poznańskie wiaty
POZNAN.PL TransInfo.pl - Opublikowano: 17.04.2018 17:45:58
MTP przejmują poznańskie wiaty (foto: poznan.pl)

Międzynarodowe Targi Poznańskie będą zarządzać reklamami na wiatach przystankowych. Zadanie to zostało im powierzone na okres 10 lat. Tak zdecydowali we wtorek miejscy radni. Przyjęte rozwiązanie pomoże w utrzymaniu porządku i ładu przestrzennego oraz ułatwi wymianę i remonty istniejących wiat.

Obecnie na terenie Poznaniaznajduje się około tysiąca wiat, z czego niemal połowa jest w rękach prywatnych firm (52 proc. z nich nadzoruje Zarząd Transportu Miejskiego, a 48 proc. dwa inne podmioty - AMS i Clear Channel). Wiaty nie są jednolite - obowiązuje 20 różnych modeli i typów.

Jak tłumaczyła podczas sesji Beata Kocięcka - dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego, przekazanie MTP zarządu nad reklamami pozwoli uporządkować infrastrukturę i miejską przestrzeń. Obowiązywać zaczną bowiem jednakowe standardy. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli też zwiększyć liczbę wiat przystankowych i poprawić stan techniczny tych już istniejących.

- Zakładamy, że w czasie powierzenia MTP wymieni 500 wiat, z czego 300 do 2020 roku - mówiła Beata Kocięcka.

Właśnie na ten cel, a także usuwanie skutków wandalizmu i utrzymanie należytej estetyki wiat, będą przeznaczane pieniądze ze sprzedaży powierzchni reklamowej. Na przekazaniu wiat MTP zyskają też przedsiębiorcy. Gdy miejska spółka przejmie ich zarządzanie, firmy będą mogły ustalać kwestię rozmieszczenia reklam w całym mieście bezpośrednio z targami. Nie będzie już potrzeby prowadzenia rozmów z wieloma prywatnymi operatorami wiat.

Miejska spółka nie będzie stratna. Zabieg pozwoli jej też na wygenerowanie rozsądnego zysku. Z obliczeń MTP wynika, że w ciągu 10 lat Targi zarobią na tym 9 mln zł. Pieniądze te zostaną w mieście.

- To Międzynarodowe Targi Poznańskie wystosowały do pana prezydenta prośbę o przejęcie nośników reklamowych - zaznaczył Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu MTP. - Targi nie są dziś wyłącznie tym, z czym się kojarzą. Działamy w 8 sektorach. Tak jak inni najwięksi organizatorzy targów na świecie, zarządzamy też obiektami.

Jak zauważył wiceprezes zarządu MTP, przejęcie nośników reklamowych pomoże spółce tworzyć jeszcze lepszy produkt. Umożliwi bowiem szerszą promocje targowych wydarzeń.

Do tego, że Międzynarodowe Targi Ponańskie podołają powierzonemu zadaniu nie ma wątpliwości prezydent Jacek Jaśkowiak. Jak podkreślił, na decyzji radnych zyska miasto Poznań i jego mieszkańcy.

- W Radzie Nadzorczej MTP są osoby, które potrafią to ocenić. Cieszę się, że zasiadają tam ludzie z takim doświadczeniem. Zachęcam do zapoznania się ze sprawozdaniami finansowymi spółki - mówił Jacek Jaśkowiak. - Dla mnie liczą się liczby i wyniki. Dlatego, wysoko oceniam kompetencję zarządu MTP. Cieszę się, że mamy udział w miejskiej spółce, która umożliwia wygenerowanie zysków w przyszłości. Musimy dbać o to, by wykorzystać potencjał targów. Z mojego doświadczenia i wiedzy wynika, że jest to najbardziej kompetentna spółka do sprostania powierzonemu zadaniu.

Dla miasta lepiej będzie, gdy kompetencje dotyczące nośników reklamowych będą spoczywać na jednym podmiocie. Na zmianach zyskają też mieszkańcy Poznania, którzy będą na bieżąco informowani o ważnych dla nich wydarzeniach. Część reklam na wiatach przystankowych zostanie oddane do dyspozycji rad osiedli.

Wiaty przystankowe to niejedyny nośnik, jakim ma zarządzać MTP. W marcu miasto przekazało spółce w dzierżawę słupy ogłoszeniowe - po tym, jak wygasła umowa z Usługową Spółdzielnią Inwalidów, która zarządzała nimi do lutego. Na zmianie skorzystają wszystkie miejskie jednostki organizacyjne: szkoły, instytucje kultury, miejskie kluby sportowe i sami poznaniacy. Gdy uchwała wejdzie w życie, część powierzchni reklamowej słupów - nawet do 30 proc. - będzie do dyspozycji mieszkańców miasta i rad osiedli. Będą oni mogli za darmo wywieszać na słupach np. informacje dotyczące życia dzielnicy i komunikaty związane z akcjami społecznymi. Warunek jest tylko jeden: takie ogłoszenia nie mogą być związane z działalnością gospodarczą. Opłatę za umieszczenie tego typu informacji poniesie operator słupa, czyli MTP. Stawka jest jednak rekordowo niska i wynosi zaledwie 1 grosz za metr kw. powierzchni.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
wiata
MTP

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....