TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Mieszkańcy polubili bilet telefoniczny
MZKZG TL, TransInfo - Opublikowano: 20.12.2016 13:01:41
Mieszkańcy polubili tańszy bilet telefoniczny i coraz częściej z niego korzystają

Z przeprowadzonego na zlecenie firmy Visa badania nt. płatności elektronicznych Digital Payments Study 2016 wynika, że liczba osób regularnie korzystających przy dokonywaniu płatności z urządzeń mobilnych ? smartfonów, tabletów czy urządzeń ubieralnych ? dynamicznie rośnie. W Polsce 79% badanych osób zadeklarowało się jako użytkownicy płatności mobilnych. Spośród nich 63% deklaruje, że za pomocą urządzeń mobilnych wykonuje przelewy, a 45% regularnie płaci za towary i usługi.

Wzrost popularności płatności mobilnych zauważalny jest także wśród pasażerów transportu zbiorowego, którzy coraz częściej rezygnują z gotówki przy zakupie biletu. Dostępność smartfonów czy tabletów, znikome koszty transmisji danych sprawiają, że coraz więcej osób ceniących sobie szybkość i wygodę oczekuje wprowadzania nowych rozwiązań płatniczych.

Obecnie na obszarze Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zakup biletu telefonicznego możliwy jest za pomocą dwóch operatorów: moBiLET i SkyCash. Oba systemy pozwalają na "skasowanie" jednorazowych biletów metropolitalnych ważnych

w pojazdach ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo. Dodatkową zaletą biletu telefonicznego jest jego cena. Jednoprzejazdowe bilety metropolitalne kupione za pomocą aplikacji moBILET lub SkyCash są o 20 gr tańsze od tradycyjnego biletu papierowego.

Ponadto systemy te umożliwiają wniesienie opłat parkingowych w wybranych miastach na obszarze MZKZG, a system SkyCash ? umożliwia także zakup biletów na pociągi SKM.

Od stycznia do września 2016 r. za pomocą obu systemów sprzedano łącznie prawie 600 tys. jednorazowych biletów metropolitalnych. Dla porównania w całym roku 2015 sprzedano 482 tys. tych biletów. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście za pośrednictwem tego kanału dystrybucji sprzedała od początku roku do września ponad 307 tys. biletów.

Zasada działania obu aplikacji jest podobna i bardzo prosta. Na początek musimy jedną z nich pobrać i zainstalować na telefonie. Możemy to uczynić na kilka sposobów.

Po ściągnięciu i zainstalowaniu aplikacji przy pierwszym jej uruchomieniu będziemy musieli wykonać kilka czynności związanych z rejestracją i ustaleniem haseł.

Ostatnim krokiem, który pozostanie do zrobienia będzie zasilenie konta, z którego będą pobierane opłaty za bilet. Konto możemy zasilić wykorzystując tradycyjny przelew bankowy albo korzystając z serwisów Przelewy24 lub PayU (moBiLET) i Przelewy24 (SkyCash).

Teraz już bez problemu możemy kupować biletu jednorazowe.

Metropolitalny bilet telefoniczny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do pojazdu miejskiej komunikacji zbiorowej.

Aby skasować bilet należy:

? uruchomić aplikację;

? wybrać środek transportu;

? wybrać bilet (normalny lub ulgowy) ? krok ten występuje w systemie SkyCash;

? wybrać typ biletu (na linie zwykłe albo na linie nocne, pospieszne, specjalne i zwykłe);

? wpisać numer linii;

? wybrać sposób płatności ? krok ten występuje w systemie SkyCash;

? zatwierdzić/skasować bilet ? w systemie SkyCash kasowanie zatwierdzane jest kodem PIN.

W praktyce czynności te trwają kilkanaście sekund. Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania ekranu z wyświetlonym numerem oraz czasem zakupu biletu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Trójmiasto
bilety telefoniczne
bilety elektroniczne
smartfony

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....