TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Miejski transport szynowy podstawą EURO 2012 w Warszawie
Karol Wach - Opublikowano: 15.12.2009 00:17:31 1 komentarz
Miejski transport szynowy podstawą EURO 2012 w Warszawie

Wiemy już w jakich miastach odbędą się mecze mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku. Będą to Warszawa, Poznań, Gdańsk i Wrocław po stronie polskiej i Kijów, Lwów, Charków i Donieck po stronie ukraińskiej. Oprócz strony technicznej (przede wszystkim budowa obiektów sportowych) wyzwaniem dla każdego z tych miast-organizatorów będzie zapewnienie sprawnego dojazdu na stadiony. Podstawą ma być w tym segmencie organizacyjnym transport publiczny. W dniu 7 grudnia 2009 roku w warszawskim ?Centrum Zielna?odbyła się konferencja poświęcona właśnie temu zagadnieniu w stolicy naszego kraju. Warszawa, jako jedyne polskie miasto, w którym rozgrywane będą mistrzostwa Europy, do dyspozycji kibiców będzie mogła oddać metro. Według wyliczeń specjalistów to właśnie transport szynowy ?metro i tramwaje ?będzie przewozić największą liczbę pasażerów podczas EURO w 2012 roku w Warszawie.

Aby wysnuć takie wnioski przedstawiciele Warszawy gościli w Austrii i Szwajcarii. To właśnie te dwa państwa organizowały ostatnie mistrzostwa Europy w 2008 roku. Analiza materiałów zebranych w trakcie tych konsultacji pozwoliła na przedstawienie wstępnej koncepcji transportu w trakcie mistrzostw w 2012 roku w Warszawie, gdzie, przypomnijmy, odbędzie się m.in. mecz otwarcia. Wśród inwestycji przygotowywanych przez Warszawę należy na pierwszym miejscu postawić modernizację linii tramwajowych. Obsługa komunikacyjna stadionu narodowego ma być realizowana przez trzy środki transportu ?autobus, kolej podmiejską i tramwaj. Najwięcej pasażerów ma na godzinę ma przewozić kolej ?18.000 pasażerów na godzinę, do przystanku Warszawa Stadion, drugi na tej liście jest tramwaj, który ma dowozić 10.000 kibiców na godzinę w ciągu Al. Jerozolimskie ?most Poniatowskiego ?Rondo Waszyngtona, po którym przez godzinę ma przejechać 50 pociągów. Dla porównania 50 autobusów, przemierzając ten sam odcinek, przewiezie o 4.000 osób mniej na godzinę.

Jak powszechnie wiadomo, kibice będą mogli oglądać mecze nie tylko na stadionie, ale również w tzw. strefach kibiców. Ta główna zostanie zlokalizowana przy Pl. Defilad. Ciężar obsługi transportowej tego miejsca spadnie również na transport szynowy. Metro i tramwaje mają dowozić największą liczbę kibiców: kolejka podziemna 40.000 osób na godzinę ?20 pociągów, tramwaje w ciągu Al. Jerozolimskie 20.000 kibiców na godzinę ?50 pociągów, w ciągu ul. Marszałkowskiej ?12.000 osób na godzinę ?30 pociągów i w al. Jana Pawła II ?14.000 pasażerów na godzinę ?35 pociągów. Pewne problemy w sprawnym zorganizowaniu komunikacji w rejonie ul. Świętokrzyska i Tamka może powodować budowa II linii metra, która jak już wiadomo w czasie EURO nie będzie gotowa, a jak się okazuje może jedynie utrudniać. Niemniej jednak to właśnie komunikacja publiczna ma stanowić trzon transportu kibiców. Jak mieliśmy się okazje przekonać w Austrii, wykorzystanie metra do transportu fanów futbolu, z dobrze sterowanym ruchem pociągów skutecznie rozładowywało tłok i sprawnie dowoziło na mecz i z powrotem. Warszawa będzie musiała sobie radzić bez podziemnej kolejki w okolicy stadionu, dlatego warto dobrze wykorzystywać tramwaje i kolej, Mimo, iż władze stolicy już zapowiadają, że kierowcy indywidualni w okolice stadionu nie dojadą, na drogach należy spodziewać się korków. Co zatem mają zrobić kibice, którzy będą do Warszawy jechali samochodami. Miasto przygotowuje dla nich parkingi Park&ride na obrzeżach miasta. Przy stadionie będzie tylko około 4.000 miejsc parkingowych ?dla VIPów i gości UEFA. Dziś istnieją już 4 parkingi, które mają zostać wykorzystane w czasie EURO 2012 ?Metro Marymont i Metro Młociny ?dla osób jadących od Gdańska, P&R Połczyńska ?od strony Poznania i Metro Wilanowska ?od strony Warki. Kolejne mają powstać przy wylotówkach na Augustów, Białystok, Terespol/Lublin, Dęblin, Kraków/Katowice/Wrocław.

Także słuchając stołecznych policjantów, można wysnuć wniosek, że transport szynowy okaże się w czasie mistrzostw Europy w 2012 roku najważniejszym ogniwem transportowym. Jak poinformował Wojciech Pasieczny z WRD KSP dziś w ciągu doby do Warszawy wjeżdża 346.000 pojazdów. Po mieście porusza się 700.000 samochodów. W czasie mistrzostw liczby ta zdecydowanie powiększą się. Ile razy. Tego oszacować się nie da. Dodać do tego należy kolizje drogowe, które mogą ten ruch utrudniać. Problemy te w pewnym stopniu dotyczą tramwajów, ale praktycznie wcale nie powinny wpływać na kursowanie metra, jak również kolei.                     


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
Warszawa
linia
pasażer
  • rodeif – 15.12.2009

    "Według wyliczeń specjalistów to właśnie transport szynowy –metro i tramwaje –będzie przewozić największą liczbę pasażerów podczas EURO w 2012 roku w Warszawie." - a gdzie wspominana dalej w artykule kolej podmiejska? SKMka mogła by zapewnić dojazd zarówno do Stadionu jaki i placu Defilad ze sporej części Warszawy i okolic - parkingi moża urządzać już w Nowym Dworze Maz. dla kierowców jadących od strony Gdańska , czy w Piasecznie dla jadących od Warki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....