TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Miastotwórczy tramwaj miast metra [FILM]
WAZ Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 20.06.2017 10:28:32
Miastotwórczy tramwaj miast metra / fot. Jacek Rużyczka, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-3.0

Zmiana planów w niemieckim Duisburgu (Nadrenia, historycznie Klewe). Plan, aby wykopać tunel metra pomiędzy dzielnicami Meiderich i Hamborn za 90 milionów € (ok. 380 mln zł) ostatecznie został (nomen omen) pogrzebany. To ciekawy przyczynek do dyskusji nad ogólnoeuropejskim trendem powrotu do tramwaju kosztem planów nowych sieci metra.

24 maja ratusz odrzucił plan z 2001 roku, aby zbudować tunel dla linii metra U79 z dworca kolejowego Duisburg-Meiderich Süd do Emscherstraße (formalnie U79 jest traktowana jako metro, jest jednak częścią systemu kolei dojazdowej Düsseldorf-Duisburger Kleinbahn, głównie naziemnego). W ramach projektu 90 milionów €, od 2004 roku zawieszone, zostało przekazane z powrotem do budżetu miasta, ponieważ projekt publiczny nie został zrealizowany. Komisja Gospodarki, Rozwoju Miasta i Transportu zakończyła wczoraj dyskusję nad projektem uchwały miejskiej, zatwierdzając ją.

Alternatywnie, miasto planuje nowe, szybsze połączenie dla linii tramwajowej 903, rozważane już od wiosny 2012 roku. Nowa linia będzie miała ponad 1,8 km od Bahnhofstraße, blisko dworca Meiderich Süd do Neumühler Straße, na południe od Theodor-Heuss-Straße.




W rejonie przecięcia Bahnhofstrasse / Emmerich powstanie nowy przystanek "Brückelstraße", który zastąpi dwa ruchliwe posterunki: Voßstraße (około 1000 pasażerów dziennie) i Emilstraße (1500). Również na południe od Bronkhorststraße zostanie zbudowany nowy przystanek. Na nowej trasie pozostanie wysokofrekwencyjny przystanek Landschaftspark (około 2200 pasażerów dziennie), jednak zostanie przebudowany pod kątem planowania uniwersalnego. Całkowity koszt 18 milionów € (ok. 76 mln zł) będzie w dużej mierze pokryty przez fundusze rozwoju od zintegrowanego systemu transportowego Rhein-Ruhr.

Uwe Becker, szef grupy roboczej Nord ruchu miejskiego Junges Duisburg, skomentował to w lokalnych mediach: Rok temu, nasza grupa w programie "Lepszy dojazd - do szkoły, pracy i na wypoczynek" wezwała do poprawy dostępności północy miasta transportem publicznym. Dlatego Junges Duisburg z uznaniem wita plany rozbudowy linii.

Bardziej sceptyczny jest Bruno Sagurna, radny i przewodniczący SPD w Meiderich Dlaczego nikt nie pyta o zdanie rady dzielnicy? My jako SPD znamy przedmiot do 15 lat i wiemy, że są problemy z tym związane. Zgadza się, że należy przyjąć z zadowoleniem, że nastąpi wydłużenie 903: Ale istnieją przeszkody, których nie można zignorować: Emilstraße jest zbyt wąska, mówi Sagurna. Droga musi zostać poszerzona: Ale nie jest to łatwo możliwe, ponieważ mają zostać rozebrane domy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
Duisburg
nowe linie tramwajowe
metro

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....