TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Metro w Krakowie? Odpowiedź za unijną kasę
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 26.06.2017 15:58:49
1 z 10. Kraków w

Kraków dostanie ponad 1 mln 370 tys. euro dofinansowania ze środków UE na opracowanie, które odpowie na pytanie, jak i gdzie należałoby w mieście budować pierwszą linię metra. Dokument ma być gotowy w 2019 roku.

Zastępca prezydenta Krakowa ds. inwestycji miejskich Tadeusz Trzmiel poinformował w poniedziałek, że wniosek Krakowa dotyczący dofinansowania "Studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego" uzyskał rekomendację Komisji Europejskiej jako jeden z dziesięciu zaaprobowanych wniosków z Polski.

-"Wartość projektu to 2 mln 370 tys. euro, z tego 1 mln 375 tys. euro będzie pochodziło ze środków UE" – mówił Trzmiel. Reszta pieniędzy ma pochodzić z budżetu miasta. Dodał, że rekomendację Komisji Europejskiej muszą jeszcze potwierdzić państwa członkowskie. "Zakładamy, że w sierpniu ogłosimy przetarg na wykonanie studium, a powinno być ono gotowe w 2019 r." – powiedział wiceprezydent.

Krakowianie opowiedzieli się za budową metra w referendum przeprowadzonym w 2014 r. Wzięło w nim udział 35,96 proc. uprawnionych, a ponad 55 proc. głosujących odpowiedziało, że chce metra.

Miasto chce mieć szczegółową analizę, czy taka inwestycja jest opłacalna i jak należałoby ją przeprowadzić. "To bardzo szczegółowe opracowanie w wielu dziedzinach, które ma nam odpowiedzieć na pytanie, czy to będzie metro ciężkie, metro lekkie, czy w pierwszej kolejności tramwaj w tunelu" – mówił Trzmiel.

-"Jesteśmy zdeterminowani, żeby w pierwszym etapie wykonać przynajmniej 8-9 km odcinek w tunelu pomiędzy Rondem Grzegórzeckim a kampusem AGH, ażeby odciążyć ruch tramwajowy w obrębie pierwszej obwodnicy miasta, gdzie przepustowość węzłów komunikacyjnych takich jak Rondo Mogilskie i Dworzec Główny nie pozwala, mimo modernizacji torowisk, na zwiększenie liczby taboru tramwajowego tam eksploatowanego" – powiedział Trzmiel.

Wiceprezydent zaznaczył, że on sam jest zwolennikiem tego, by wybudować tunel uniwersalny, który "w pierwszym momencie pozwoli na wprowadzenie tramwaju" na odcinku Rondo Grzegórzeckie – AGH, a jeśli będzie taka potrzeba, pozwoli w kolejnych latach rozwijać ten system w kierunku wschodnim, do drogi S7, i w kierunku zachodnim, co najmniej do Bronowic. (PAP)

Europa w ruchu

ramach instrumentu "Łącząc Europę" z budżetu UE na lata 2014–2020 zostanie udostępniona kwota 23,2 mld euro w celu współfinansowania projektów transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T w państwach UE. Z tej kwoty 11,3 mld euro zarezerwowano dla realizowanych w państwach członkowskich projektów kwalifikujących się do korzystania z Funduszu Spójności. W rocznych i wieloletnich programach prac określono zestaw priorytetów i całkowitą kwotę wsparcia finansowego na realizację każdego z tych priorytetów w danym roku.

Wybrane projekty przyczynią się do modernizacji linii kolejowych, likwidacji wąskich gardeł i poprawy połączeń transgranicznych, instalacji punktów zasilania alternatywnymi paliwami oraz wdrożenia nowatorskich rozwiązań w zakresie zarządzania ruchem. Inwestycje są realizowane w ramach instrumentu "Łącząc Europę", unijnego mechanizmu finansowego na rzecz wspierania unijnych sieci infrastruktury, i umożliwią zmobilizowanie dodatkowego współfinansowania ze środków publicznych i prywatnych w wysokości 4,7 mld euro. Oprócz modernizacji europejskiej sieci transportowej inwestycje takie będą również stymulować działalność gospodarczą i tworzenie miejsc pracy. Z puli 2,7 mld euro w roku bieżącym Komisja przeznacza 1,8 mld euro na potrzeby 15 państw członkowskich kwalifikujących się do wsparcia z Funduszu Spójności w celu dalszego zmniejszania różnic w stanie infrastruktury.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
unia
ZIKiT Kraków
metro

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....