Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mera z umową na „otwarte” biletomaty w Warszawie

infotrans
12.10.2018 11:00
0 Komentarzy

12 października Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawiepodpisał umowę z Merą, na mocy której firma z Grodziska Mazowieckiego zostanieoperatorem nawet 100 stacjonarnych automatów biletowych BS-10

Spółka wyprodukuje i zainstaluje urządzenia na własny koszt.Umowa, zakładającą współpracę w ramach tzw. systemu otwartego, będzieobowiązywała do końca 2022 roku.

– Chcemy, aby bilety Warszawskiego Transportu Publicznegobyły jak najłatwiej dostępne dla naszych pasażerów. Obecnie sieć ich sprzedażyto m.in. ponad 4 tys. punktów sprzedaży, Punkty Obsługi Pasażerów, ponad 700biletomatów stacjonarnych i ponad 2000 automatów w pojazdach – mówi WiesławWitek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Otwarty system

Nawiązanie współpracy z ZTM jest możliwe dla każdegopodmiotu zainteresowanego uczestnictwem w tzw. systemie otwartym. Musi onzaakceptować treść umowy oraz spełnić wymagania w zakresie funkcjonalnościstacjonarnych automatów biletowych. Biletomaty mają umożliwiać sprzedaż ciągłąprzez 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia, a także zapis na karciezbliżeniowej biletów zakupionych przez internet. Urządzenia te muszą najpierwuzyskać pozytywną opinię ZTM, będącą efektem testów funkcjonalno-technicznych.Współpraca w systemie otwartym zakłada dostawę i montaż na koszt firmy conajmniej 30 biletomatów, uruchomienie sprzedaży w okresie maksymalnie do rokuod zawarcia kontraktu, a także m.in. prowadzenie bieżącej eksploatacji iserwisu tych automatów.

Przypomnijmy, że warszawski Zarząd Transportu Miejskiegosukcesywnie rozbudowuje sieć dystrybucji biletów komunikacji miejskiej, którejczęścią są popularne wśród pasażerów stacjonarne oraz mobilne automatybiletowe. To coraz ważniejszy kanał dystrybucji, o czym świadczą dane dotyczącesprzedaży – ponad 55 proc. sprzedaży biletów pochodzi z biletomatów (42,7 proc.– stacjonarnych, 12,6 proc. – mobilnych).

Model BS-10

Warszawscy pasażerowie będą mieli możliwość zakupu biletówkartonikowych czy doładowania kart miejskich w automatach BS-10. Model BS-10,zaprojektowany i produkowany w Merze, umożliwia przeprowadzenie szybkichtransakcji kartami zbliżeniowymi, stykowymi oraz telefonami komórkowymi zapomocą systemu płatności BLIK. Automaty obsługują również gotówkę oraz wydająresztę.

BS-10 został opracowany z myślą o osobach z niepełnosprawnościami.Biletomat spełnia wszystkie europejskie standardy dostępności dla osób zograniczeniami ruchu oraz wzroku.

– Biletomaty BS-10 dla warszawskiego ZTM tonajnowocześniejsze, ale zarazem już sprawdzone urządzenia. Z takiego samegomodelu korzystają pasażerowie FlixBusa, lidera przewozów międzymiastowych wEuropie. Biletomat musiał spełnić szereg precyzyjnych i restrykcyjnych norm,zanim trafił na rynek niemiecki. Dlatego jesteśmy przekonani, że również wWarszawie będą niezawodne, a mieszkańcy chętnie będą z nich korzystać– mówiAdam Filutowski, prezes Mery.

Komentarze