16 lutego zarząd GZM poinformował o powołaniu na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego dotychczasowego wiceprzewodniczącego KZK GOP i jego dyrektora ds. finansowych Marka Kopla, który w przeprowadzonym konkursie był jedynym kandydatem.
Jak mówił w piątek dziennikarzom przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak, Kopel to osoba o sprawdzonych kompetencjach – znająca m.in. zalety, ale też wady związane z działalnością KZK GOP. Zastrzegł jednocześnie, że ZTM nie będzie "twarzą" transportu w Metropolii, bo faktycznie będzie nią cała GZM.
-"Strategię i nową wizję transportu będzie wdrażała Metropolia. Zarząd Transportu Metropolitalnego jest jednostką, która ma wykonać pracę, którą my jej zlecimy. Pan Marek Kopel jest potrzebny, aby wykorzystać jego doświadczenie, aby mógł realizować wizje i pomysły Metropolii" - podkreślił przewodniczący zarządu GZM.
Praca nad taryfą
Podczas piątkowych obrad zgromadzenia Metropolii Karolczak mówił też o drugiej fazie integracji taryfy biletowej. "1 kwietnia będziemy mieli już wspólny bilet okresowy. Jesteśmy przygotowani do drugiej części kampanii informującej o tych działaniach" - zadeklarował.
"Następstwem prac w zakresie wspólnego biletu jest kontynuowanie rozmów, które już rozpoczęły się, z marszałkiem województwa śląskiego. Chcemy docelowo doprowadzić do wspólnego biletu z Kolejami Śląskimi. Być może w pierwszym etapie byłaby to możliwość honorowania naszego biletu przez Koleje Śląskie i rozliczanie się z Kolejami Śląskimi. W tym momencie dyskusja jeszcze trwa, ale z rozmów wynika, myślę, obopólna wola, aby do takiego porozumienia doprowadzić" - ocenił przewodniczący zarządu GZM.
Przypomnijmy, że wcześniej zgromadzenie GZM przyjęło uchwałę o wyposażeniu pojazdów tyskiego organizatora komunikacji w urządzenia umożliwiające kasowanie i kontrolowanie biletów obowiązujących w różnych środkach transportu organizowanych przez dwóch pozostałych organizatorów komunikacji (KZK GOP i MZKP Tarnowskie Góry – chodzi o system Śląskiej Karty Usług Publicznych).
Cel: biletowa integracja
Docelowo Metropolia planuje stać się organizatorem całości komunikacji publicznej na swoim terenie – w tym kolei metropolitalnej. W związanych z tym planach ma zakup własnych pociągów, które byłyby użytkowane przez należące do samorządu województwa Koleje Śląskie. Przewoźnik ten miałby wykonywać zamawiane przez GZM kursy.
Na razie jednak Metropolia koncentruje się na wdrożeniu od 1 kwietnia br. wspólnej taryfy długo- i średniookresowej. Według wcześniejszych informacji GZM dla większości pasażerów (oszacowanej na ok. 57 tys. osób) takie bilety stanieją (przy bilecie 30–dniowym od 1,50 zł do 29 zł, a przy kwartalnym – od 7 zł do 74 zł). Dla części pasażerów (ok. 17 tys. osób) ceny biletów okresowych nieco wzrosną (przy bilecie 30-dniowym od 3 zł do 15 zł, a przy kwartalnym – od 8 zł do 34 zł). Dla ok. 21 tys. osób ceny pozostaną bez zmian. We wspólnej taryfie nie będą już dostępne okresowe bilety na limitowaną liczbę przejazdów.
Do końca marca br. rodzice dzieci i młodzieży w wieku 7-16 lat z Metropolii mają też czas na zakodowanie na Śląskiej Karcie Usług Publicznych ulgi, która da ich podopiecznym możliwość bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską. Dzieci do dnia ich 7. urodzin mogą od 1 stycznia br. podróżować bezpłatnie na podstawie oświadczenia opiekującej się nimi osoby.
Ulgę pozwalającą korzystać z darmowych przejazdów dla uczniów w wieku 7-16 lat trzeba zapisać na spersonalizowanej karcie ŚKUP. Choć ulga obowiązuje już od 1 stycznia br., aby dać czas na zakodowanie jej na ŚKUP, w okresie przejściowym, czyli do końca marca br., uczniowie mogą jeszcze podróżować bezpłatnie na podstawie ważnej legitymacji szkolnej. (PAP)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.