TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Majówka w korkach
NAVIEXPERT - Opublikowano: 04.05.2015 21:21:19
Majówka w korkach

Średnio o ponad jedną trzecią czasu więcej niż zwykle w drodze na wylotówkach z dużych miast, korki na głównych trasach do atrakcyjnych turystycznie regionów ? na nadmorskiej autostradzie A1 oraz Zakopiance. Tak wyglądała nasza majówka.

NaviExpert, dostawca nawigacji na telefony i tablety, przeanalizował dane dotyczące średnich czasów przejazdów samochodów poruszających się po trasach wylotowych w Warszawie, Poznaniu i Krakowie w przeddzień ubiegłorocznej majówki. Wynika z nich, że we wszystkich analizowanych miastach kierowcy, którzy postanowili wyjechać na przedłużony weekend w ostatni dzień kwietnia w godzinach popołudniowego szczytu, spędzili w swoich autach średnio 35% czasu więcej niż zwykle. 

Jak wynika z danych NaviExpert, w Warszawie średnie czasy przejazdów na wylotówkach wydłużyły się o 35%, w Poznaniu o 28%, a w Krakowie o 43%, przy czym należy zauważyć, że sytuacja wyglądała inaczej na różnych trasach wylotowych. Były takie, na których czas przejazdu wydłużył się ?zaledwie? o kilkanaście procent, ale zdarzało się, że na niektórych trasach czas przejazdu był dłuższy o 60 czy 70% niż zwykle. 

Podczas ubiegłorocznych wyjazdów, w przypadku Warszawy, najbardziej ucierpieli kierowcy podróżujący w kierunku Lublina - czas przejazdu na odcinku od Ronda Marsa do miejscowości Zakręt (DK nr 2) wydłużył się o ponad 52%. W Poznaniu jednymi z najbardziej poszkodowanych byli kierowcy podróżujący na odcinku Rondo Obornickie - Suchy Las (czyli np. osoby podróżujące na majowy wypoczynek do Kołobrzegu). Na tym odcinku czas przejazdu wydłużył się blisko o 70%! 60% więcej czasu niż zwykle spędziły w swoich autach także osoby próbujące przebić się w przeddzień majówki w godzinach popołudniowego szczytu z krakowskiego Ronda Matecznego w kierunku Zakopianki. 

- Planując podróż na weekend majowy warto unikać godzin szczytów komunikacyjnych, bowiem wówczas codzienny ruch na tych trasach nakłada się z ruchem typowo turystycznym. A przecież musimy pamiętać, że to, co czeka nas na wylotówkach, to jedynie przedbiegi - ostrzega Katarzyna Przybylska z firmy NaviExpert. 

Na stanie w korkach trzeba była się przygotować także na trasach międzymiastowych, prowadzących w popularnych kierunkach turystycznych. Zapchana Zakopianka i gigantyczne korki na prowadzącej nad morze autostradzie A1 to stały element polskiego krajobrazu podczas przedłużonych weekendów. 

Niestety w tym roku place poboru opłat znów utrudniały podróż, na zapowiadany elektroniczny pobór opłat poczekamy bowiem aż do 2018 r. Zatrzymywanie się przy bramkach w celu wniesienia opłaty to główna przyczyna korków na autostradach. Operator systemu viaTOLL, Kapsch Telematic Services, szacuje, że gdyby wszyscy korzystali z systemu elektronicznego, przepustowość każdego pasa ruchu mogłaby wzrosnąć nawet czterokrotnie: ze 140 do 600 pojazdów na godzinę. Rozwiązaniem mogą być urządzenia viaAUTO, które już teraz pozwalają samochodom osobowym ominąć bramki poprzez elektroniczny pobór opłaty za przejazd.

Podczas stania w korku, np. przed wjazdem na autostradę, należy również pamiętać o bezpieczeństwie. Wielu kierowców próbuje ?nadrobić? stracony czas po przekroczeniu bramki, co owocuje większą prędkością i wzmożoną liczbą wypadków. Eksperci odradzają również wyjeżdżania w trasę nocną porą - po całym tygodniu pracy dodatkowa podróż w późnych godzinach jest niebezpieczna, wymaga bowiem od kierowcy znacznie większej koncentracji i przezwyciężenia senności. 

Eksperci z firmy NaviExpert przeanalizowali czasy przejazdów samochodów poruszających się m.in. po kluczowych trasach wylotowych w Warszawie, Poznaniu i Krakowie w wybrane dni robocze kwietnia 2014 roku, w tym w dniu poprzedzającym majówkę w godzinach 16-18. Anonimowe dane pochodzą od społeczności użytkowników aplikacji NaviExpert oraz z profesjonalnego monitoringu floty i są wykorzystywane w nawigacji NaviExpert do układania tras omijających zakorkowane odcinki dróg.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
NaviExpert
nawigacja
ruch drogowy
korki
badania
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....