TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Lublin z ofertami na autobusowy dworzec. O 5 mln za drogo
TransInfo.pl - Opublikowano: 31.08.2020 14:00:23
Lublin z ofertami na autobusowy dworzec. O 20 mln za drogo; fot. UM Lublin

31 sierpnia miało miejsce długo wyczekiwane otwarcie ofert w przetargu na budowę nowego dworca autobusowego w Lublinie. Termin otwarcia ofert był przesuwany pięciokrotnie.

W poniedziałek otwarto koperty z ofertami w przetargu na budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego (ZCK) dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (LOF) – Zadania nr 1, 3 oraz. Przypomnijmy, że to zamówienie Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ogłosił jeszcze w lutym.

Termin składania ofert w przetargu na budowę dworca autobusowego był wyznaczony początkowo na 24 marca, lecz ze względu na dużą ilość zapytań od zainteresowanych firm, urzędnicy musieli pięciokrotnie przekładać ten termin.

Zakończenie budowy Dworca Metropolitalnego planowane jest na 29 lipca 2022 r. Mimo opóźnienia zakończenia przetargu, Zarząd Dróg i Mostów nie zakłada przesunięcia terminu zakończenia inwestycji.

Sześć ofert

Lubelski dworzec autobusowy chce wybudować sześć firm i wszystkie chcą udzielić na swoje prace 60 miesięcy gwarancji. To:

  • Konsorcjum, którego liderem jest Trakcja SA z Warszawa – 261 481 030,74

  • Budimex Warszawa – 231 471 240 zł

  • Strabag Pruszków – 246 904 031, 17

  • Konsorcjum, którego liderem jest Torpol SA z Poznania – 288 800 829,52 zł

  • Mirbud Skierniewice – 277 375 596,89

  • Konsorcjum, którego liderem jest Anna-bud z Warszawy – 248 870 970,41 zł

Z kolej zamawiający na cel przygotował sumę 226,5 mln zł brutto. To oznacza, że najbliżej kontraktu jest Budimex , o ile miasto dołoży do tego kontraktu. Przynajmniej 4,9 mln zł brutto. Zastosowane kryteria oceny ofert to:

  • cena (60%)

  • gwarancja (40%).

Co chce Lublin?

Projekt lubelskiego Dworca Metropolitalnego zakłada rewitalizację obszarów przydworcowych i stworzenie nowej przestrzeni miejskiej, przyjaznej dla podróżnych oraz mieszkańców. Sercem projektu jest budynek dworca, który będzie obsługiwał autobusy komunikacji miejskiej, pozamiejskiej, jak również dalekobieżnej.

Dominującymi materiałami w bryle budynku dworca są szkło i beton. Obok budynku głównego powstaną niezależne perony autobusowe przykryte szklanym dachem wspartym na filarach, które jednocześnie spełnią funkcję ozdobną poprzez ażurowe, lekkie elementy inspirowane ludowymi wycinankami.

To co wyróżnia projekt to zastosowanie szeregu rozwiązań podyktowanymi troską o środowisko. Projekt zakłada użycie gruntowych pomp ciepła, które mają dostarczyć energię potrzebną do ogrzania budynku. Zmniejszeniu zużycia energii ma służyć pomysł "budynku w budynku", czyli otoczenia hali głównej dworca wraz z pomieszczeniami szklaną ścianą o niskim współczynniku przenikania ciepła. Pobór energii ma być kontrolowany poprzez zastosowanie systemu detekcji ruchu pasażerów, uwzględnienie natężenia oświetlenia docierającego z zewnątrz czy powiązanie działania systemu z porą dnia i roku. Dachy nad stanowiskami autobusowymi pokryte mają być panelami fotowoltaicznymi, o wydajności pozwalającej na pełną samowystarczalność energetyczną budynku. Kolejnym rozwiązaniem proponowanym przez autorów projektu jest zastosowanie antysmogowej kostki brukowej. Zawarty w niej dwutlenek tytanu pod wpływem światła umożliwia przekształcenie toksycznych spalin w substancje nieszkodliwe dla zdrowia.

Pod budynkiem dworca ma powstać garaż podziemny. Pierwsze piętro przeznaczone jest do stworzenia strefy odpoczynku dla podróżnych, natomiast na dachu planowane są nasadzenia zieleni, z naciskiem na gatunki roślin szczególnie wydajnych w oczyszczaniu powietrza. Specjalny system odzyskiwania deszczówki zapewni wodę do podlewania roślin, jak i do celów sanitarnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
dworzec
Lublin
Strabag
Budimex
Trakcja
Torpol
Mirbus
Anna Bud

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....