TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Londyn: będzie rozbudowa lotniska Heathrow
GAZETA WYBORCZA LONDYN - Opublikowano: 20.01.2009 16:55:38 2 komentarze
Londyn: będzie rozbudowa lotniska Heathrow

Mimo sprzeciwu ze strony lobby, złożonego z obrońców środowiska, okolicznych mieszkańców, posłów Izby Gmin, a także zastrzeżeń niektórych członków gabinetu, rząd brytyjski zaaprobował w czwartek, 15.01, kontrowersyjny plan rozbudowy londyńskiego lotniska Heathrow.

Ten najruchliwszy w Europie pod względem ruchu pasażerskiego port lotniczy, obsługujący 65 mln pasażerów rocznie, ma otrzymać trzeci pas lądowo-startowy, równoległy do dwóch już istniejących. Decyzję, nad którą rząd brytyjski zastanawiał się od grudnia 2003 roku, formalnie ogłosił w Izbie Gmin minister ds. transportu Geoff Hoon, nazywając rozbudowę \'najlepszym sposobem zwiększenia efektywnego wykorzystania potencjału lotniska\'. Jednak na wyciszenie kontrowersji wokół projektu bynajmniej się nie zanosi. Konserwatywna minister ds. transportu w gabinecie cieni Theresa Villiers powiedziała posłom, iż \'decyzja rządu będzie miała niszczycielski wpływ na środowisko naturalne i jakość życia Brytyjczyków\'. Dla uciszenia krytyków rząd zaproponował budowę superszybkiego połączenia kolejowego, łączącego Heathrow ze Szkocją, które usunie potrzebę dojazdów samochodami, oraz ścisłą kontrolę limitów zanieczyszczeń generowanych przez działanie nowego pasa. Zwolennikami trzeciego pasa są przewoźnicy lotniczy i związki zawodowe, które w rozbudowie lotniska widzą szansę na zwiększenie udziału Wielkiej Brytanii w międzynarodowym rynku przewozowym i nowe miejsca pracy. Opozycyjna partia konserwatywna nazywa projekt \'katastrofą dla środowiska naturalnego\'. Inna opozycyjna partia - liberałowie, chcą, by rząd inwestował w rozbudowę sieci nowoczesnych połączeń kolejowych, tak jak robią Francuzi i Niemcy. Obrońcy środowiska sądzą, że w świetle rozbudowy lotniska rządowe plany redukcji emisji CO2 są nierealne. Planom rozbudowy przeciwnych jest też 49 posłów rządzącej Partii Pracy i część prasy, która nazywa projekt \'pasem startowym do nikąd\'.

Przeciwnicy projektu wskazują na spadek popytu na podróże lotnicze, a także na niecelowość rozbudowy potencjału Heathrow, gdy obecny jest wykorzystany w 99 proc., a popyt na podróże lotnicze spada. Opozycja domaga się od rządu, by poddał sprawę pod głosowanie parlamentu, a w przypadku odmowy grozi przeprowadzeniem głosowania nieformalnego. Lobby przeciwników projektu, do którego należą milionerzy zamieszkujący w dzielnicach, które ucierpią na skutek dodatkowego hałasu i zanieczyszczeń, forsuje projekt alternatywny - rozbudowy podlondyńskich lotnisk w Stansted, Luton i Gatwick i pozostawienia Heathrow głównie dla pasażerów klasy biznes. Przeciwnicy rozbudowy lotniska zapowiedzieli zaskarżenie decyzji rządu w drodze nadzoru sądowego. Zakupili nawet grunty, na których miałby powstać trzeci pas, by opóźnić realizację inwestycji. Budowa trzeciego pasa na Heathrow, który miałby zostać oddany do użytku w latach 2019-2020, do 2030 roku zwiększy potencjał Heathrow do 702 tys. lotów rocznie w obie strony z 480 tys. obecnie. Projekt, którego realizacja kosztować ma 9 mld funtów, zakłada wyburzenie około 700 prywatnych domów we wsi Sipson i stworzenie 65 tys. nowych miejsc pracy. Link do źródła: http://londyn.gazeta.pl/londyn/1,79739,6164463,Rzad_poparl_rozbudowe_lotniska_Heathrow.html.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Londyn
lotnisko
rozbodowa
  • Tomek – 23.01.2009

    A kiedy wreszcie ruszy dział transair? Kiedyś zdaje się było coś takiego, ale jakoś krótko. Dlaczego?

  • Lotnik – 26.01.2009

    No właśnie, kiedy portal oderwie się od ziemi :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....