TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Logo-remis w Gliwicach
TransInfo.pl - Opublikowano: 17.10.2017 11:23:18 1 komentarz
Logo-remis w Gliwicach

6 października zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie wyboru nowego logotypu Gliwic.

Mieszkańcy mogli wypowiedzieć się, który z trzech przedstawionych znaków najbardziej im się podoba. Wynik zaskakuje – dwie propozycje otrzymały jednakową liczbę głosów. W czasie trwania konsultacji wpłynęło 1219 ważnych ankiet. Propozycje 1 i 3 zebrały identyczne poparcie – oba znaki otrzymały po 575 głosów. Na logotyp nr 2 głosowało zaledwie 69 osób.

Poddaliśmy te trzy, wstępne propozycje pod ocenę gliwiczan, ponieważ logotyp ma być nośnikiem idei związanych z tożsamością miasta. Nie chcemy wprowadzać takiej zmiany bez opinii mieszkańców. Ponieważ wynik konsultacji nie pozwala na jednoznaczny wybór jednego z zaproponowanych znaków, prace nad wyłonieniem nowego logotypu Gliwic będą kontynuowane – mówi Krystian Tomala, zastępca prezydenta Gliwic.

W Gliwicach, podobnie jak w innych miastach i instytucjach, które zdecydowały się na zmianę logotypu, ta kwestia stała się przedmiotem dyskusji. Propozycje nowego logotypu Gliwic miały swoich zwolenników i przeciwników. Ci drudzy zachęcali nawet do nadsyłania na adres urzędu petycji, wzywających do modyfikacji zasad konsultacji lub ich anulowania. W efekcie tej akcji do Urzędu Miejskiego wpłynęło 29 negatywnych opinii.

Co dalej? Będzie konkurs

Konsultacje miały na celu poddanie ocenie mieszkańców trzech, wstępnych propozycji nowego logotypu, przygotowanych na zlecenie miasta przez agencję Rio Creativo. Przedstawione znaki różnił przede wszystkim wykorzystany symbol Gliwic. Dwa logotypy nawiązywały do Radiostacji, trzeci był graficzną transformacją gliwickiego herbu.

Właściwe prace nad logotypem, m.in. przygotowanie księgi znaku, która określałaby warianty kolorystyczne logotypu, dopuszczalne zmiany układu znaku oraz kolory tła, na którym można go umieszczać, miały się rozpocząć po wskazaniu przez gliwiczan, który ze znaków podoba im się najbardziej. Byłby to również czas na wprowadzenie koniecznych korekt graficznych, np. w zakresie proporcji poszczególnych elementów czy kroju czcionki.

Ponieważ jednak konsultacje nie wskazały jednoznacznie na preferencje mieszkańców Gliwic, prace nad wyłonieniem nowego logotypu będą kontynuowane. Miasto planuje ogłoszenie konkursu.

Gliwickie dane

Konsultacje trwały od 13 września do 6 października 2017 r. Uprawnieni do udziału w głosowaniu byli mieszkańcy Gliwic. Pod głosowanie poddano 3 propozycje nowego logotypu. Uczestnicy konsultacji wyrażali swoje opinie za pomocą ankiety elektronicznej, dostępnej na stronie Gliwice.eu.

Informacje na temat możliwości oddania głosu były publikowane w miejskich kanałach informacyjnych, przez cały okres trwania głosowania. W głosowaniu wypełniono 1314 ankiet, z czego:

95 nie spełniło wymogów określonych w zarządzeniu nr PM-5077/17, tj. :

67 – osoba nieuprawniona spoza Gliwic

28 – brak pełnego adresu lub danych osobowych.

Rozkład 1219 głosów ważnych był następujący:

575 na propozycję nr 1 (47,1%)

69 na propozycję nr 2 (5,7%)

575 na propozycję na 3 (47,1%)

W ramach konsultacji społecznych propozycja nr 1 i propozycja nr 3, na które oddano łącznie ponad 90% głosów, uzyskały równe poparcie mieszkańców.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gliwice
  • autochton – 18.10.2017

    A kiedy konsultacje na temat powrotu tramwajów do macierzy ??

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....