TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Łódź: stop kieszonkowcom [FILM]
MPK ŁÓDŹ - Opublikowano: 17.07.2015 11:54:44
Łódź: stop kieszonkowcom [FILM]

W trosce o poprawę bezpieczeństwa, ale również w celach edukacyjnych, MPK-Łódź wspólnie z łódzką Policją podjęło się organizacji kampanii ?Stop kieszonkowcom?, która rozpoczęła się w październiku 2014 roku.

W jej trakcie przewoźnik zwracał uwagę pasażerów komunikacji miejskiej na podstawowe zasady związane z zachowywaniem bezpieczeństwa, uwzględniając kradzieże dokonywane przez kieszonkowców. 

Doświadczenie pokazuje, że często sami pasażerowie popełniają błędy, ułatwiając tym samym działanie złodziejom. Kampania ma zwrócić uwagę łodzian na podstawowe zasady i zachowania, które pomogą w uniknięciu przykrych w konsekwencjach sytuacji. 

W ramach kampanii w pojazdach komunikacji miejskiej pojawiły się plakaty, piktogramy, komunikaty głosowe oraz animacje, zwracające uwagę na zachowywanie bezpieczeństwa i dbanie o swoje portfele oraz telefony komórkowe ? to one najczęściej padają łupem kieszonkowców. Dodatkowo w ciągu pierwszych dni kampanii, wspólnie z funkcjonariuszami Policji MPK przeprowadziło akcję w tramwajach polegającą na imitowaniu zachowań kieszonkowców. Pasażerowie, którzy potencjalnie mogliby stać się ofiarom złodziei, mogli znaleźć na swoich bagażach, niezabezpieczonych plecakach, niedopiętych torebkach specjalnie na ten cel przygotowane naklejki. 

Złodzieje kradną w sklepach, na targowiskach i w komunikacji miejskiej. Niczym specjalnym się nie wyróżniają. Wśród kieszonkowców są i mężczyźni i kobiety, młodzież i osoby dorosłe. Wyglądają jak każdy z nas. Zwykle działają w grupach. Często, jeśli nie ma naturalnego, stwarzają sztuczny tłok. Aranżują niby przypadkowe potrącenie  czy potknięcie i w tym momencie kradną źle zabezpieczone portfele, telefony komórkowe i dokumenty. Czasem pokrzywdzeni orientują się dopiero po kilku godzinach i nie są w stanie wskazać miejsca, a tym bardziej sprawcy. Kieszonkowca bardzo trudno złapać na gorącym uczynku, dlatego tak ważne jest zapobieganie ? zarówno w życiu codziennym jak i podczas trwających wakacji.

Policjanci zajmujący się zwalczaniem tego rodzaju przestępczości pełnią służbę po cywilnemu, wtapiając się m.in. w tłum pasażerów. Czujnym okiem obserwują i wychwytują podejrzane zachowania.  W autobusach i tramwajach MPK-Łódź obecne były ulotki, plakaty i komunikaty przypominające o podstawowych zasadach bezpiecznego podróżowania. Wszystko po to, aby stały się one niemalże bezwarunkowym odruchem. Zwracajmy uwagę na siebie ale i na innych pasażerów. Nie dajmy się okradać.

Przed rozpoczęciem kampanii w samej Łodzi w środkach komunikacji miejskiej dochodziło do około 700 kradzieży kieszonkowych. Przez trzy miesiące przed kampanią odnotowano około 250 tego typu zdarzeń. W podobnym okresie po rozpoczęciu kampanii ich liczba spadła do blisko 140 (a był to czas Święta Zmarłych czy Bożego Narodzenia). Dodatkowo funkcjonariuszom Policji udało się złapać kilku grasujących w komunikacji miejskiej kieszonkowców. Aktualnie odnotowuje się powolny wzrost liczby kradzieży kieszonkowych ? co może świadczyć o tym, że pasażerowie stali się mniej czujni, a złodzieje bardziej się uaktywnili i wykorzystują to. 

Do kradzieży dochodzi najczęściej podczas wsiadania i wysiadania z zatłoczonego autobusu czy tramwaju. Najbardziej newralgiczne są linie krzyżujące w samym centrum miasta. 

Pamiętaj!

? portfel, dokumenty czy telefon komórkowy chowaj w bezpiecznych miejscach, 

z których trudno jest coś wyjąć bez zwrócenia twojej uwagi

? klucze do mieszkania noś w innym miejscu niż dokumenty z adresem, jeżeli złodziej zdobędzie taki komplet może okraść twoje mieszkanie zanim zdążysz zareagować

? gotówkę podziel na mniejsze kwoty i schowaj w kilku miejscach

? nie noś portfela i wartościowych rzeczy w reklamówkach, łatwo je przeciąć

? torbę, saszetkę, plecak trzymaj przed sobą, zawsze zapięte

? nie noś rzeczy wartościowych w zewnętrznych kieszeniach ubrania, tylnej kieszenie spodni

? pamiętaj, że podróżując pod wpływem alkoholu łatwiej możesz stać się ofiara złodzieja

? bądź czujny, interesuj się tym co dzieje się wokół Ciebie, obserwuj otoczenie

? podróżując nie zasypiaj 

Gdy jesteś świadkiem usiłowania kradzieży kieszonkowej ? nie bądź obojętny! Reaguj mając na względzie swoje bezpieczeństwo. Wszczynaj alarm lub dyskretnie powiadom odpowiednie służby. Jeśli stałeś się ofiarą kieszonkowca natychmiast powiadom policję  dzwoniąc na numer alarmowy 112 lub 997. Im szybciej zareagujesz, tym większa szansa na odzyskanie skradzionych przedmiotów i zatrzymanie złodzieja. Pamiętaj, aby  niezwłocznie zastrzec karty płatnicze i dokumenty. PAMIĘTAJ, ŻE OD TWOJEGO ZACHOWANIA I CZUJNOŚCI ZALEŻY, CZY STANIESZ SIE KOLEJNĄ OFIARĄ KIESZONKOWCA!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
Łódź
kieszonkowcy
akcja społeczna
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....