TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Łódź: pasażerowie o pasażerach
MPK ŁÓDŹ - Opublikowano: 15.07.2015 23:05:10
Łódź: pasażerowie o pasażerach

Pasażerowie o pasażerach ? czyli jakie zachowania najbardziej przeszkadzają w komunikacji miejskiej?

Jednym z czynników, który ma wpływ na wybór komunikacji miejskiej jest komfort podróży, za który odpowiadają również pasażerowie. Do MPK-Łódź dość często docierają sygnały od pasażerów na temat różnych zachowań współpasażerów, które powodują, że jazda tramwajem czy autobusem nie należy do najprzyjemniejszych. Z tego powodu MPK-Łódź postanowiło przygotować ankietę i przeprowadzić wśród pasażerów badanie dotyczące szczególnie uciążliwych zachowań w środkach komunikacji miejskiej. Ale na tym nie koniec ? w zależności od wyników ankiety, wraz z partnerami przeprowadzi cykl działań mających na celu zwrócenie uwagi i poprawę świadomości pasażerów na temat konkretnych zachowań.

Jako przewoźnik MPK Łódź nie chce samo wskazywać, które zachowania najbardziej przeszkadzają w podróżach ? ma to być przestrzeń, w której głos zabiorą sami pasażerowie. To oni nie chcą, aby podróż do zakładu pracy, szkoły czy uczelni kojarzyła się z nieprzyjemnymi zapachami czy głośnymi dźwiękami. Pragną przejeżdżać przez Łódź każdego dnia w przyjemnej atmosferze ? wystarczy, że pasażerowie będą przestrzegać podstawowych zasad, które obowiązują w komunikacji miejskiej.

Ankieta to szerokie konsultacje dotyczące zarówno zachowania pasażerów w komunikacji, ale również samej komunikacji miejskiej w Łodzi. Sama ankieta ma charakter szerokich konsultacji, do których miejski przewoźnik chce zaprosić Łodzian ? zarówno swoich pasażerów, jak i tych, którzy z komunikacji miejskiej na co dzień nie korzystają, ale mają swoje wspomnienia i doświadczenia. Przy okazji ankiety przewoźnik chce wywołać dyskusję na temat wpływu naszego zachowania na komfort podróży komunikacji miejskiej. Ważne, by zwrócić uwagę pasażerów na to, że to, co robimy ma wpływ na drugiego człowieka i jego podróż. Dyskusja prowadzona będzie na wydarzeniu stworzonym na portalu społecznościowym Facebook ?Pasażerowie o pasażerach?.

W ankietach znajdują się również pytania dotyczące samej komunikacji miejskiej ? są pytania o mocne i słabe strony oraz o powody korzystania z komunikacji miejskiej. To wszystko po to, żeby poznać preferencje i potrzeby pasażerów oraz zobaczyć na jakie aspekty funkcjonowania komunikacji zwracają uwagę, co uważają za dobre, a co za złe. Będzie można również porównać, jak oceniają komunikację i na co zwracają uwagę osoby korzystające z niej codziennie oraz te, które podróżują sporadycznie. Z kolei dzięki pytaniom o wiek, można ocenić, co przeszkadza poszczególnym grupom korzystającym z komunikacji i uwzględniać to zarówno w kampaniach społecznych, ale także np. podczas Akademii Kulturalnego Pasażera czy spotkaniach z seniorami.

Efektem konsultacji, które potrwają do końca sierpnia będzie nie tylko opublikowanie ich wyników, ale również przygotowanie kampanii społecznych zwracających uwagę na najpopularniejsze, uciążliwe zachowania osób korzystających z komunikacji miejskiej. Każda z kampanii ma być realizowana we współpracy z partnerami społecznymi ? od instytucji miejskich, służb takich jak Policja czy Straż Miejska po organizacje pozarządowe czy niezrzeszonych nigdzie pasażerów. Od początku w projekcie partnerami społecznymi są Młodzieżowa Rada Miejska w Łodzi oraz Zespół ds. seniorów działający przy Wydziale Zdrowia UMŁ.

Docelowo, wszystkie działania będące wynikiem ankiety, badań oraz kampanii społecznych, mają na celu poprawę komfortu jazdy środkami komunikacji miejskiej w Łodzi poprzez zwiększenie świadomości na relację pomiędzy zachowaniem pasażerów a komfortem podróży komunikacją miejską i znajdzie odzwierciedlenie w konkretnych postawach pasażerów korzystających z usług MPK-Łódź.

Plan działania:

? Ankieta dla pasażerów MPK-Łódź będzie od lipca do końca sierpnia 2015 roku:

? dostępna w Punktach Sprzedaży Biletów MPK-Łódź (ul. Tramwajowa 6, pl. Niepodległości, pl. Wolności 9, pl. Barlickiego 8),

? dostępna w wersji elektronicznej na stronie www.mpk.lodz.pl oraz publikowana na stronach MPK-Łódź na portalu Facebook: www.facebook.pl/mpklodz,

? dostępna w Muzeum Komunikacji Miejskiej MPK-Łódź oraz Zajezdni Muzealnej Brus,

? przeprowadzana przez konduktorów, członków Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi w trakcie funkcjonowania Turystycznej Linii Tramwajowej,

? udostępniona Młodzieżowej Radzie Miejskiej w Łodzi.

? udostępniona Zespołowi ds. Seniorów działającemu przy Wydziale Zdrowia UMŁ i dzięki niemu 

w następujących lokalizacjach:

- Zespół ds. Seniorów Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łodzi ul. Zachodnia 47 pok. 122

- Dzielnicowe Centra Aktywnego Seniora:

- Centrum Aktywnego Seniora Bałuty : Bałucki Ośrodek Kultury "Na Żubardzkiej" ul. Żubardzka 3; Bałucki Ośrodek Kultury "Lutnia" ul. Łanowa 14 ; Bałucki Ośrodek Kultury "Rondo" ul. Limanowskiego 166

- Centrum Aktywnego Seniora Widzew ; Dom Kultury "502" ul. Gorkiego 16

- Centrum Aktywnego Seniora Polesie : Poleski Ośrodek Sztuki filia "Karolew" ul. Bratysławska 6a

- Centrum Aktywnego seniora Górna : Ośrodek Kultury Górna ul. Siedlecka 1 

- Centrum Aktywnego Seniora Śródmieście : Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych ul. Zachodnia 54/56

- Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów  ul. Próchnika 5

? Na podstawie wyników ankiety, od września 2015 roku przynajmniej do czerwca 2016 roku przewoźnik przystąpi do opracowywania kampanii społecznych, do realizacji których zaprosi partnerów społecznych ? instytucje publiczne oraz organizacje pozarządowe ale również indywidualne osoby zainteresowane działaniem na rzecz poprawy zachowania pasażerów komunikacji miejskiej.

? Instytucje, organizacje oraz osoby mające pomysły oraz chcące zaangażować się w poprawę zachowań w środkach komunikacji miejskiej są proszone o kontakt z Rzecznikiem Prasowym MPK-Łódź na adres: rzecznik@mpk.lodz.pl


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
MPK Łódź
akcja społeczna
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....