TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

KZK GOP z tańszymi biletami. Taryfa odległościowa
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 27.07.2016 15:15:50 3 komentarze
Z nastolatkami o jeździe bez biletu. W Siemianowicach Śląskich

Od 1 sierpnia Komunikacyjny Związek Komunalny GOP wprowadza obniżkę cen wybranych biletów na jednorazowe przejazdy w taryfie odległościowej. To element promocji Śląskiej Karty Usług Publicznych. Jednocześnie od sierpnia nie można już kupić okresowych biletów w wersji papierowej. Są one dostępne wyłącznie w postaci elektronicznej - kodowanej na karcie ŚKUP. Bez zmian można kupować papierowe bilety jednorazowe, również u kierowców.

Jak przekazała rzeczniczka KZK GOP Anna Koteras, od wprowadzenia ŚKUP w październiku 2015 roku wyrobiło ją ponad 135 tys. osób (znacznie ponad 90 proc. w wersji spersonalizowanej). Docelowo z karty ma korzystać 150 tys. osób. Aby zachęcać do korzystania ze ŚKUP, KZK - wraz z zakończonym właśnie stopniowym wycofywaniem papierowych biletów okresowych - stopniowo obniża ceny niemal wszystkich biletów kodowanych na karcie (jednorazowych i okresowych). Od początku sierpnia br. niższe będą ceny wybranych biletów za jednorazowe przejazdy w taryfie odległościowej - do 30 gr. za przejazd.

Wprowadzona wraz ze ŚKUP taryfa odległościowa docelowo ma stać się powszechniejsza od dotychczasowej - strefowo-czasowej. Jest ona stosowana domyślnie w kasownikach elektronicznych (wybór taryfy strefowo-czasowej wiążę się z dodatkowymi czynnościami przy kasowniku); pasażer przykłada tylko kartę do kasownika przy wejściu i przy wyjściu z pojazdu.

Od sierpnia podróż na podstawie tej taryfy pasażera bez prawa do zniżek na odcinku powyżej 2 km do 5 km będzie kosztowała 3,10 zł (zamiast 3,40 zł), na odcinku powyżej 5 km do 9 km - 3,70 zł (zamiast 3,80), na odcinku powyżej 14 km do 20 km - 4,40 zł (zamiast 4,60 zł), a powyżej 20 km - 4,60 zł (zamiast 4,80 zł). Opłaty za pozostałe odległości pozostaną bez zmian: do 1 km - 2,20 zł, od 1 do 2 km - 2,80 zł, a od 9 do 14 km - 4,20 zł.

KZK GOP wskazuje, że bilety odległościowe są odpowiedzią na postulaty dotyczące niższych cen za przejazdy na najkrótszych odcinkach. Przejazdy na ich podstawie na odległość do 2 km są bowiem tańsze od najtańszego biletu w taryfie strefowo-czasowej (3,20 za przejazd w granicach jednego miasta lub gminy albo przez 15 min. od skasowania).

Już od paru miesięcy wszystkie rodzaje biletów okresowych w wersji elektronicznej są nieco tańsze od ich wcześniejszych papierowych odpowiedników. Bilety elektroniczne mają też swoje tańsze warianty - z limitem przejazdów. Ponadto użytkownicy biletów okresowych, którzy dobrowolnie rejestrują wyjście z pojazdu (oprócz obowiązkowego wejścia), mogą kupować kolejny bilet z 5-procentowym rabatem.

Bilety elektroniczne obowiązują od dowolnego dnia miesiąca przez kolejną liczbę dni. Nowością w taryfie są tańsze imienne bilety średniookresowe (od 24-godzinnych do 14-dniowych).

KZK GOP zachęca pasażerów do wyrabiania karty ŚKUP przez internet (kartaskup.pl) lub osobiście w Punkcie Obsługi Klienta (portal.kartaskup.pl/punkty-obslugi-klienta). Związek akcentuje, że dzięki karcie można nie tylko kupować tańsze bilety, ale ułatwiony został też do nich dostęp.

Bilety, w tym okresowe, można kupować przez internet, za pośrednictwem Portalu Klienta oraz w stu dziewięciu całodobowych automatach, a także w punktach obsługi oraz 800 punktach sprzedaży. Również przez internet - oraz ze wszystkich wymienionych punktach - można doładowywać konto karty. Szczegółowe informacje oraz instrukcje obsługi można znaleźć na stronie kartaskup.pl.

Śląska Karta Usług Publicznych to przedsięwzięcie organizatora komunikacji w konurbacji katowickiej - KZK GOP oraz samorządów miast regionu. Kartą można opłacić korzystanie z komunikacji miejskiej, a także parkowanie w wybranych miastach oraz niektóre inne usługi publiczne. Obecnie KZK GOP jest organizatorem komunikacji miejskiej w 29 gminach. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KZK GOP
SKUP
bilet
  • www – 01.08.2016

    Tak na poważnie poczytajcie co piszą mieszkańcy Górnego Śląska o "rzekomej" obniżce cen, a dokładnie "promocji" do końca roku - to faktycznie nie jest obniżka! Jeżeli jadąc w granicach jednego miasta trzeba do Centrum przejechać wg wujka Google 10-10,5 km (przykład rzeczywisty, przejazd jedyną linią jeżdżącą na trasie) to za bilet papierowy płacimy 3,20 zł, a według taryfy odległościowej 4,20 zł. Do samej zajezdni w tym samym mieście jest ponad 14 km, czyli odległościowo płacimy 4,40 zł zamiast 3,20 zł. Haczyk tkwi w tym, że trzeba się jeszcze przesiąść w Centrum.Pytam się kto w GOP jeździ 1 km autobusem? To jest możliwe tylko w niektórych centrach miast, bo na większości ciągów poza centrum praktycznie we wszystkich miastach trzeba czekać na autobus dłużej niż przejście tej samej trasy na piechotę.Można pokazać setki przykładów analogicznych wyliczeń jak powyżej. Odległości w GOP-ie są naprawdę duże. Prezydenci miast jeżdżą tylko służbowymi samochodami zamiast sprawdzić przed podjęciem decyzji jak sprawa wygląda w terenie i gdzie mieszkają mieszkańcy miasta? To jest naprawdę niepoważne.Do tego dochodzą problemy z błędnym naliczaniem opłat przez ŚKUP, które zgłaszają pasażerowie. A gdzie w tym wszystkim są przesiadki? Przesiadasz się to płać od nowa. Chore! Nikt z władz KZK GOP nie pamięta, że aby dostać się z miasta A do B po drodze przez C, D, itd. trzeba najpierw dojechać do dworca autobusowego w centrum miasta, żeby przesiąść się do linii tranzytowej, tj. 800-setek? Jeszcze trzeba pamiętać, że w większości przypadków autobus wcale nie staje na tym samym przystanku co odjeżdżająca 800-tka. Ba, trzeba często przejść spory kawałek z przystanku na przystanek. System nie ma siły i będzie to traktował to jako przerwę i już. Trzeba też pamiętać, że po dotarciu do miasta B najczęściej trzeba gdzieś jeszcze podjechać. Ile to razem kosztuje pasażera?Wychodzi, że przy wykorzystaniu taryfy odległościowej więcej niż średniooszczędnym samochodem.Do kogo zatem kierowana jest taryfa odległościowa? Ci którzy jeżdżą codziennie kupią bilet okresowy. Przyjezdnemu nie przyjdzie do głowy wyrabianie karty ŚKUP. Wychodzi, że korzystać będą z niej osoby rzadko jeżdżące. Tylko, że jak ktoś rzadko jeździ kupi bilet papierowy jak będzie chciał jechać. Naładuje sobie wcześniej kartę ŚKUP? Ludzie nie są takimi frajerami. Jak faktycznie jest warto poczytać dyskusje na górnośląskich forach. Osoby, które były optymistami i wyrobiły ŚKUP są teraz skutecznie sprowadzane na ziemię.O nowych elektronicznych biletach okresowych warto byłoby napisać osobny artykuł. Bilety niby tańsze niż papierowe. Ale bilet elektroniczny ma limity przejazdów! Śmiać się czy płakać? KZK GOP naprawdę dąży do ograniczenia znaczenia komunikacji publicznej? Można nieświadomie, ale obecna taryfa i ŚKUP może skutecznie się do tego przyczynić. Celem jest obniżenie kosztów komunikacji? Chyba tak. Ale przy okazji pacjent może umrzeć, a korki będą przeogromne. Obecna "promocyjna" obniżka do końca roku nie jest żadnym rozwiązaniem problemów, bo one leżą zupełnie gdzieś indziej.Do redakcji: Nie dajcie się nabierać na pseudomarketing. Paliwo w tym roku jest tańsze, a ceny komunikacji w wielu miejscach Polski rosną. Jak to można wyjaśnić? Na dodatek ceny biletów zaczęły być nieatrakcyjne przede wszystkim w stosunku do własnego samochodu. Ludzie potrafią liczyć i taka polityka doprowadzi do katastrofy. Mamy już więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż wiele lepiej rozwiniętych państw od nas. Ciekawe dlaczego?!

  • marcin – 09.08.2016

    Drogi www elektoniczne bilety okresowe są z limitem przejazdów i bez lmity

  • Adam – 12.08.2016

    Z ŚKUP chodzi przede wszystkim o kredytowanie organizatora komunikacji (KZK GOP). Najpierw musisz wpłacić pieniądze na na kartę ŚKUP i w tym momencie twoje pieniądze stają się KZK GOP. Za te pieniądze są finansowanie paliwo do autobusów, i inne rzeczy potrzebne aby on jechał. W tradycyjnym sposobie płacenia za przejazd (kupno biletu papierowego) to najpierw KZK GOP musi sfinansować zakup paliwa i innych kosztów (pensji kierowcy). Gdy kupujesz papierowy bilet w kiosku to z ceny z niego jest odliczana prowizja dla kioskarki. Pieniądze z zakupionego biletu trafia do KZK GOP na koniec miesiąca. W takim o to sposób obiegu pieniędzy z zakupionego biletu jest bardzo długi. Dlatego w celu uregulowania na czas zapłaty za paliwo i inne rzeczy KZK GOP ma nisko oprocentowanie linie kredytowe. Ale jeżeli weźmiesz i porównasz sposób zakupu biletu poprzez SKUP to okaże że w ten sposób udzielaż najtańszej pożyczki nie oprocentowanie w sposób przedpłaty. Jest to tańsze i niż linia kredytowa w banku. Przy takim stanie rzeczy KZK GOP nic nie musi robić aby zarabiać. Nie musi dbać o środowisko bo po co?, Po co szukac oszczędności w nowy sposób organizacji komunikacji np. w małe autobusy a gdy jest szczyt komunikacji doczepić przyczepy ? Chciałem też zwrócić uwagę na tańsze bilety są w Tychach i Jawarznie. Ten fenomen bierze się z tego że w Jaworznie nie ma komunikacji Tramwajowej które wożą powietrze, a w Tychach jeżdżą na prąd trolejbusy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....