TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

KZK GOP bez budżetu na 2017 r!
PAP tl/ PAP - Opublikowano: 21.12.2016 12:50:43 1 komentarz
Rosną koszty funkcjonowania komunikacji tramwajowej w GOP

Organizator komunikacji publicznej w większej części konurbacji katowickiej, KZK GOP, przygotowuje autopoprawkę do budżetu na 2017 r. Ma ona wyjść naprzeciw postulatom przedstawicieli części miast, których głosy zaważyły, że budżetu nie przyjęto 13 grudnia.

Istniejący od 25 lat Komunikacyjny Związek Komunalny GOP obecnie zrzesza 29 samorządów. Przedstawiciele Związku akcentują, że tylko na przestrzeni ostatnich 10 lat struktura jego finansowania praktycznie odwróciła się. Wobec wzrostu kosztów wynikającego m.in. z licznych inwestycji (m.in. tramwajowych), a także spadku liczby pasażerów, obecnie znacznie ponad 60% dochodów KZK GOP pochodzi z dotacji gmin, a jedynie ponad 30% z biletów.

Wraz ze wzrostem kosztów komunikacji rosną składki tworzących go gmin. Pierwotnie w przyszłorocznym budżecie założono m.in. dochody Związku na poziomie ok. 667 mln zł i wpływy z wpłat gmin i powiatów na poziomie 410,2 mln zł. Zgromadzenie KZK GOP 13 grudnia nie uchwaliło zaproponowanego budżetu. Przeciwni byli m.in. prezydenci Świętochłowic, Siemianowic Śląskich i Piekar Śląskich.

Prezydent Świętochłowic Dawid Kostempski argumentował w rozesłanej później informacji, że w przypadku tego miasta składka wynosiłaby 9 mln zł, co oznaczałoby jej wzrost o 15,1% - o 1,3 mln zł. "W naszym mieście dotyczy to tramwaju nr 9, który jest najmniej dochodowy oraz autobusu 231 kursującego dopiero od ub. roku" - wyjaśniał Kostempski.

Kostempski akcentował ponadto, że "o 20 mln zł rosną koszty funkcjonowania tramwajów, także dla gmin nieposiadających żadnej linii tramwajowej". Jego zdaniem prezydenci niektórych miast wyrazili przed tygodniem swój sprzeciw także dlatego, ponieważ "mieszkańcy miast należących do związku od wielu lat nie są zadowoleni z funkcjonowania KZK GOP jako organizatora transportu publicznego".

Wiceprzewodniczący Związku i jego dyrektor ds. finansowych Marek Kopel poinformował we wtorek PAP, że wobec nieprzyjęcia budżetu, KZK GOP do czasu jego uchwalenia będzie zgodnie z przepisami działał na podstawie projektu budżetu. Kopel wyraził też przekonanie, że podczas najbliższego zgromadzenia związku, 10 stycznia, budżet powinien zostać przyjęty.

"Wsłuchaliśmy się we wszystkie krytyczne uwagi. Myślę, że pewne postulaty tych, którzy byli przeciw, zostaną uwzględnione w autopoprawce, którą przygotowuje obecnie biuro Związku, a którą zarząd Związku zajmie się 27 grudnia" - powiedział wiceprzewodniczący KZK.

Wyjaśnił, że propozycja biura KZK zakłada pewne zmniejszenie składek gmin (w odniesieniu do dotąd proponowanych) na przyszły rok - wobec trzech przesłanek. To przeniesienie na 2017 r. niewpłaconej w tym roku ponad 5-mln składki jednej z gmin, inne naliczenie dotacji Piekarom Śląskim (wobec zmian dotyczących komunikacji w tej gminie od czasu przygotowania projektu budżetu w czerwcu br.), a także zwiększenie o ok. 3 mln zł prognozowanych dochodów z biletów.

"Po głębokiej analizie możemy takie ryzyko (zwiększenia dochodów z biletów ? PAP) przyjąć. To ambitny plan, ale realny" - ocenił we wtorek Kopel zastrzegając, że po zmianach dochody budżetu pozostaną na niezmienionym poziomie.

Kopel przypomniał też, że podczas zgromadzenia KZK GOP 13 grudnia do uchwalenia budżetu zabrakło 2 głosów. 18 członków zgromadzenia głosowało za budżetem, 6 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosów. Do przyjęcia uchwały w 38-osobowym zgromadzeniu potrzebna jest większość statutowego składu zgromadzenia ? 20 głosów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
GOP
budżet
finansowanie transportu publicznego
algorytm liczenia napełnień
integracja komunikacyjna
  • www – 21.12.2016

    Widać, że ludzie z KZK nie rozumieją gdzie tkwi problem. Faktycznie duży wzrost kosztów przy braku jakiejkolwiek zmiany oferty, a na dodatek zmniejszeniu w stosunku do ostatnich lat ceny ropy, jest kompletnie niezrozumiały. Na dodatek autobusy i tramwaje w zasadzie sfinansowała UE.Pieniądze w ostatnich latach poszły na rzekome opłaty za sprawdzanie biletów przez kierowców (to zachęciło pasażerów do korzystania z wolniejszych autobusów - akurat) i na bardzo "udany" system ŚKUP, który jest na pewno przyczyną wzrostu kosztów, bo za darmo to na pewno nie działa.Niestety KZK nie ma żadnego pomysłu na przyszłość komunikacji w aglomeracji. O przepraszam! Zapomniałem, przecież jest "optymalizacja", którą pozwoli zrobić ŚKUP. A tak w ogóle to jestem "oburzony", że pasażerowie nie zapisują się z wyprzedzeniem na konkretne kursy autobusów i tramwajów. To byłoby najbardziej racjonalne dla KZK. No i oczywiście będzie można wprowadzić dodatkową opłatę manipulacyjną za rezerwację miejsca do stania...W zasadzie, dlaczego pasażer w ogóle śmie coś od KZK wymagać? Przecież to oburzające...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....