TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Kto zaprojektuje gliwickie centrum przesiadkowe?
PAP tl/ PAP - Opublikowano: 15.12.2016 19:15:32
Gliwice wybrały koncepcję centrum przesiadkowego

Na początek 2017 r. gliwicki samorząd planuje rozstrzygnięcie przetargu na dokumentację projektową gliwickiego Centrum Przesiadkowego. Prace budowlane przy przedsięwzięciu nazywanym Zachodnią Bramą Metropolii Silesia powinny ruszyć w 2018 r.

Inwestycja ma powstać na kupionych przez miasto dawnych terenach kolejowych po północnej stronie dworca kolejowego, skupiając wszystkie środki transportu miejskiego. Ma to być nowoczesny, zintegrowany system stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych z parkingami dla samochodów i rowerów oraz lokalami gastronomicznymi i punktami z prasą.

Cały ten duży węzeł przesiadkowy ? jak mówił podczas środowej uroczystości otwarcia po modernizacji gliwickiego dworca kolejowego prezydent miasta Zygmunt Frankiewicz ? będzie obejmował odnowiony dworzec wraz z częścią jego zmodernizowanego otoczenia oraz nowymi elementami, których realizację miasto planuje od 2018 r.

Przetarg na zaprojektowanie Centrum Przesiadkowego miasto ogłosiło pod koniec września br. Oferty można było składać do połowy listopada. Wpłynęły dwie ? wycenione na 6,1 mln zł i 6,8 mln zł, przy budżecie zamówienia nieco przekraczającym 8,3 mln zł brutto.

Pierwszą z ofert złożyła pracownia PIG Architekci, która przygotowała wcześniej m.in. koncepcję zagospodarowania terenów gliwickiej Fabryki Drutu przy ul. Dubois, a także rozbudowę lotniska w Gdańsku czy projekty stadionów w Zabrzu i Chorzowie. Drugą ofertę złożyła firma PAS Projekt, która zaprojektowała m.in. przebudowę dworców w Gdyni i Gliwicach czy rewitalizację dawnej kopalni Julia w Wałbrzychu.

Zamawiana dokumentacja projektowa ma opierać się na wybranej z końcem czerwca br. wstępnej koncepcji projektowej biura An Archi Group, której zaletą ma być - jak przekonywali wówczas urzędnicy - "wyrazista forma zadaszenia", z "wytrzymałą, efektowną i funkcjonalną" konstrukcją z drewna klejonego. Plusem przyjętego rozwiązania ma być m.in. "brak podpór pośrednich, co umożliwi swobodny ruch pojazdów i pieszych wewnątrz dworca autobusowego".

Do koncepcji układu ruchu kołowego i pieszego w rejonie dworca i Centrum wprowadzono od tego czasu kilka zmian. Zrezygnowano z przejścia podziemnego pod ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i obiektów przy skrzyżowaniu tej arterii z ul. Zwycięstwa (po południowej stronie dworca). Zdecydowano o nowym ciągu pieszo-rowerowym w stronę Centrum na przedłużeniu ul. Udzieli (po północnej stronie inwestycji), zadaszonych parkingach dla rowerów i stacji wypożyczalni rowerów.

Dworce i parkingi wchodzące w skład Centrum Przesiadkowego mają zostać włączone do układu komunikacyjnego miasta poprzez skrzyżowanie przy ul. Tarnogórskiej i Rondo Kaczyńskiego. Zmodernizowany zostanie okoliczny układ komunikacyjny, m.in. przebudowana zostanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Pl. Piastów, będący dotąd węzłem autobusów miejskich, ma zyskać nową aranżację (m.in. powstaną parkingi).

Władze miasta zastrzegają, że przetarg na dokumentację projektową to początkowa faza inwestycji. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace budowlane powinny rozpocząć się w 2018 r., a całość być gotowa najwcześniej w 2020 r.

Według wcześniejszych informacji planowany przez miasto koszt przedsięwzięcia to ok. 125 mln zł. Część mają pokryć środki europejskie z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020, dostępne w rozdzielonej przez samorządy lokalne subregionu centralnego województwa puli tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).

O planach budowy węzła przesiadkowego gliwicki samorząd mówi od lat. W sierpniu 2011 r. miasto prezentowało koncepcję urbanistyczną zagospodarowania ok. 40 ha wokół dworca, w dużej części należącego jeszcze wówczas do grupy PKP.

Po północnej stronie torów kolejowych, w miejscu obecnie planowanego Centrum Przesiadkowego, zakładano od lat powstanie innych obiektów, głównie usługowych i biurowych.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
zintegrowane centrum komunikacyjne
Gliwice
centrum przesiadkowe
Zachodnia Brama Metropolii Silesia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....