Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krośnieńską Kartą Mieszkańca zapłacisz za bilet

infotrans
06.06.2017 11:16
0 Komentarzy

Od 1.06 w Urzędzie Miasta Krosna można składać wnioski i odbierać Krośnieńską Kartę Mieszkańca. Karta jest wydawana bezpłatnie, a jej wydanie odbywa się podczas jednej wizyty w urzędzie. Potrzebny jest tylko dowód tożsamości i dobrze wypełniony wniosek.

Krośnieńska Karta Mieszkańca to program, którego priorytetem jest ułatwienie mieszkańcom dostępu do różnego rodzaju usług w systemie rabatowym. Karta jest wydawana tym, którzy płacą swoje podatki w Krośnie, tutaj też korzystają z wszystkich usług.

Dla kogo jest Krośnieńska Karta Mieszkańca

Beneficjentami Programu są osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Miasta Krosna:

    rozliczające podatek dochodowy zgodnie z tym miejscem zamieszkania w Urzędzie Skarbowym w Krośnie oraz ich dzieci w wieku do 18 roku życia lub 26 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się lub studiuje,

    osoby nie rozliczające się z podatku dochodowego posiadające zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w Krośnie lub Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie.

Czym jest KKM

Krośnieńska Karta Mieszkańca jest nośnikiem spersonalizowanych danych w formie karty plastikowej, posiadającej indywidualny numer karty, zawierającej imię, nazwisko i wizerunek użytkownika, która uprawnia do korzystania z oferty zniżek określonych w katalogu.

Uprawnienia do korzystania z katalogu zniżek w ramach realizacji założeń Programu „Krośnieńska Karta Mieszkańca” zapisywane są na nośniku w postaci karty.

Kto wypełnia wniosek?

Krośnieńska Karta Mieszkańca wydawana jest na wniosek pełnoletniego mieszkańca lub mieszkanki Krosna. W imieniu osoby niepełnoletniej wniosek o wydanie Karty składa rodzic/prawny opiekun tej osoby. Wydawana jest nieodpłatnie na okres 12 miesięcy od dnia wydania beneficjentowi z możliwością dalszego przedłużenia jej ważności o kolejne 12 miesięcy. Jej dystrybucję prowadzi Urząd Miasta Krosna.

Jakie dokumenty będą potrzebne do złożenia wniosku i gdzie go złożyć?

Warunkiem wydania Krośnieńskiej Karty Mieszkańca jest złożenie wniosku o wydanie Karty wraz z kserokopią pierwszej strony zeznania podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób fizycznych, za okres roku poprzedzającego rok, w którym składany jest wniosek o wydanie Krośnieńskiej Karty Mieszkańca wraz z potwierdzeniem złożenia w urzędzie skarbowym. Wniosek o wydanie karty należy złożyć w urzędzie miasta.

Osoby, które w roku poprzedzającym złożenie wniosku o wydanie Krośnieńskiej Karty Mieszkańca nie składały zeznania podatkowego, mogą załączyć inny dokument, potwierdzający fakt zamieszkiwania na terenie Miasta Krosna (zaświadczenie z Urzędu Skarbowego w Krośnie lub Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie).

Osoby, które w trakcie roku kalendarzowego zmienią miejsce zamieszkania, wraz z wnioskiem o wydanie Krośnieńskiej Karty Mieszkańca powinny załączyć formularz urzędu skarbowego o zgłoszeniu aktualizacyjnym osoby fizycznej będącej podatnikiem.

Kto wydaje Kartę?

Wniosek podlega weryfikacji pod względem formalnym i merytorycznym. W przypadku nieprawidłowości we wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia braków formalnych w terminie 30 dni od złożenia wniosku pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania. Karta wydawana jest niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.

Kto może korzystać z Krośnieńskiej Karty Mieszkańca i co zrobić, kiedy zgubimy kartę?

Krośnieńską Kartą Mieszkańca posługiwać się może wyłącznie jej użytkownik, którego dane identyfikacyjne są na niej umieszczone. Krośnieńską Kartą Mieszkańca posługiwać się może również rodzic/opiekun prawny osoby niepełnoletniej będącej użytkownikiem Karty, działający w imieniu tej osoby. Ważność karty wygasa w przypadku upływu okresu na który została wydana, zmiany miejsca zamieszkania użytkownika Karty na miejsce znajdujące się poza terenem Krosna lub w przypadku śmierci użytkownika Karty. W przypadku utraty Karty osoba uprawniona do jej używania zobowiązana jest do niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Prezydenta Miasta Krosna. Istnieje możliwość wydania na wniosek mieszkańca duplikatu Karty, za wydanie którego pobierana jest opłata w wysokości 20 zł.

Dane osobowe są bezpieczne

Dane osobowe we wniosku służą wyłącznie do wydania karty i są chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Każdorazową zmianę danych osobowych: nazwiska, imienia, adresu zamieszkania, uprawnień do ulgi należy zgłosić w Urzędzie Miasta Krosna celem ich uaktualnienia.

Komentarze