Dramat obyczajowy w MPK? Komedia romantyczna z tramwajem w tle, a może we wrocławskich autobusach ?Plecaki atakują? - tak zapowiada się jedyny w kraju ?Komunikacyjny przegląd gatunków filmowych?. To efekt współpracy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu i Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie z Filią we Wrocławiu.
MPK Wrocław od kilku lat regularnie realizuje kampanie społeczne dla swoich pasażerów, które mają zachęcać do życzliwego zachowania w komunikacji miejskiej, edukować nowych użytkowników i przypominać tym stałym zasady, które gwarantują im sprawną i bezpieczną podróż. Na przestrzeni ostatnich lat MPK przybyło prawie 50 milionów pasażerów. W 2009 roku było ich 155 milionów, a rok ubiegły zamknął się liczbą blisko 200 milionów.
- To oznacza, że mamy nowych pasażerów, których warto zapoznać z tym zasadami. Ale są też i takie reguły, których nie zapiszemy w żadnych regulaminach np., że należy ustępować miejsca. Ponadto regulaminy to jedno, a przekonanie drugie. Tą kampanią chcemy pracować nad przekonaniami, zwłaszcza tych młodszych użytkowników ? mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK Wrocław.
Cykl filmowy to artystyczna i zarazem bardzo profesjonalna w wykonaniu wizja studentów IV-go roku Wydziału Aktorskiego pod okiem wykładowców wrocławskiej PWST. Opieki artystycznej nad tym niecodziennym przedsięwzięciem podjął się sam Waldemar Krzystek. To jego studenci pod okiem asysta ? Pawła Krawczyka, specjalizującego się w przedmiocie praca z kamerą ? wcielili się w role pasażerów MPK. Autorką scenariuszy i reżyserką cyklu jest Agnieszka Błaszczak - studentka III-go roku Wydziału Lalkarskiego kierunku reżyseria teatru lalek.
- Gdy rzuciliśmy hasło, usłyszeliśmy nie ?czy?, ale ?jak?. Niczego nie narzucaliśmy. Zgłosiliśmy tylko listę tematów, a potem służyliśmy pomocą przy organizacji planu filmowego ? dodaje Korzeniowska. - Efekt artystyczny to zasługa filmowców. Ocenią go sami pasażerowie i internauci, bo filmy po premierowym pokazie trafią do internetu i na monitory w pojazdach spółki.
To nie pierwszy i z pewnością nie ostatni projekt zrealizowany we współpracy MPK i wrocławskiej PWST. Warto przypomnieć kampanię zachęcającą do ustępowania miejsca w tramwajach i autobusach kobietom ciężarnym. Wtedy aktorzy szkoły teatralnej wycielili się w brzuchate pasażerki, by zwrócić uwagę na problem. Innym razem studenci zagrali scenki mające zwrócić uwagę na kolejność wysiadania z pojazdów MPK, głośne rozmowy czy zatrzymywanie autobusu na żądanie.
Zapraszamy do obejrzenia filmów!Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.