Komunikacyjny przegląd gatunków filmowych [FILM]
Dramat obyczajowy w MPK? Komedia romantyczna z tramwajem wtle, a może we wrocławskich autobusach ?Plecaki atakują? – tak zapowiada sięjedyny w kraju ?Komunikacyjny przegląd gatunków filmowych?. To efekt współpracyMiejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu i Państwowej WyższejSzkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie z Filią we Wrocławiu.
MPK Wrocław od kilku lat regularnie realizuje kampaniespołeczne dla swoich pasażerów, które mają zachęcać do życzliwego zachowania wkomunikacji miejskiej, edukować nowych użytkowników i przypominać tym stałymzasady, które gwarantują im sprawną i bezpieczną podróż. Na przestrzeniostatnich lat MPK przybyło prawie 50 milionów pasażerów. W 2009 roku było ich155 milionów, a rok ubiegły zamknął się liczbą blisko 200 milionów.
– To oznacza, że mamy nowych pasażerów, których wartozapoznać z tym zasadami. Ale są też i takie reguły, których nie zapiszemy wżadnych regulaminach np., że należy ustępować miejsca. Ponadto regulaminy tojedno, a przekonanie drugie. Tą kampanią chcemy pracować nad przekonaniami,zwłaszcza tych młodszych użytkowników ? mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznikprasowy MPK Wrocław.
Cykl filmowy to artystyczna i zarazem bardzo profesjonalna wwykonaniu wizja studentów IV-go roku Wydziału Aktorskiego pod okiem wykładowcówwrocławskiej PWST. Opieki artystycznej nad tym niecodziennym przedsięwzięciempodjął się sam Waldemar Krzystek. To jego studenci pod okiem asysta ? PawłaKrawczyka, specjalizującego się w przedmiocie praca z kamerą ? wcielili się wrole pasażerów MPK. Autorką scenariuszy i reżyserką cyklu jest AgnieszkaBłaszczak – studentka III-go roku Wydziału Lalkarskiego kierunku reżyseriateatru lalek.
– Gdy rzuciliśmy hasło, usłyszeliśmy nie ?czy?, ale ?jak?.Niczego nie narzucaliśmy. Zgłosiliśmy tylko listę tematów, a potem służyliśmypomocą przy organizacji planu filmowego ? dodaje Korzeniowska. – Efektartystyczny to zasługa filmowców. Ocenią go sami pasażerowie i internauci, bofilmy po premierowym pokazie trafią do internetu i na monitory w pojazdachspółki.
To nie pierwszy i z pewnością nie ostatni projektzrealizowany we współpracy MPK i wrocławskiej PWST. Warto przypomnieć kampanięzachęcającą do ustępowania miejsca w tramwajach i autobusach kobietomciężarnym. Wtedy aktorzy szkoły teatralnej wycielili się w brzuchate pasażerki,by zwrócić uwagę na problem. Innym razem studenci zagrali scenki mające zwrócićuwagę na kolejność wysiadania z pojazdów MPK, głośne rozmowy czy zatrzymywanieautobusu na żądanie.
Zapraszamy do obejrzenia filmów!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze