TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Kolejmetro w Łodzi. 6 ofert na tunel średnicowy
PAP tl/ PAP - Opublikowano: 11.04.2017 16:01:05
Sześć ofert na tunel średnicowy w Łodzi

Przetarg na budowę tunelu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły pod koniec listopada. Oszacowano wówczas, że inwestycja, dzięki której pociągi pojadą przez centrum Łodzi, ma kosztować ok. 2 mld zł. Większość pieniędzy ma pochodzić ze środków unijnych.

Wiceprezydent miasta Wojciech Rosicki podczas piątkowej konferencji prasowej zwrócił uwagę, że wszystkie oferty znalazły się w planowanym przez PLK budżecie. Zdaniem władz miasta tunel pod Łodzią usprawni nie tylko ruch pociągów dalekobieżnych, ale również kolei aglomeracyjnej. Utworzy on coś na kształt metra, którym mieszkańcy szybko będą mogli przemieszczać się po Łodzi.

Podziemny tunel średnicowy ma być przedłużeniem linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej, gdzie obecnie kończą się tory. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska. Wybudowanie tunelu umożliwi w Łodzi ruch dalekobieżny północ ? południe i wschód ? zachód.

Jolanta Baranowska z łódzkiego magistratu przypomina, że tunel w znacznej części będzie wykonywana metodą drążenia specjalną tarczą, pozostałe fragmenty będą prowadzane metodą odkrywkową. Tory znajdą się na głębokości nawet 30 m. Prędkość maksymalna w tunelu ma wynosić 100 km/h.

Z kolei Joanna Kubiak z zespołu prasowego PLK zwraca uwagę, że dzięki tej inwestycji mieszkańcy Łodzi zyskają dwa nowe przystanki w tunelu: u zbiegu ul. Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz u zbiegu ul. Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej (przystanek Ogrodowa). O ich powstanie wnioskowali m.in. mieszkańcy Łodzi. Według niej Dworzec Łódź Fabryczna i tunel średnicowy stworzą nowe możliwości Łódzkiego Węzła Kolejowego.

Budowa tunelu średnicowego jest drugim etapem projektu nazwanego Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego. Pierwszym była trwająca od 2011 r. budowa tunelu kolejowego na odcinku Łódź Widzew-Łódź Fabryczna wraz z nowym dworcem kolejowym Łódź Fabryczna.

Powstały dworzec - według PLK - jest największym i najnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce. Stanie się on kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią węzła multimodalnego, łączącego kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.

Pierwsze rozkładowe pociągi z Łodzi Fabrycznej odjechały 11 grudnia. Wartość tego kontraktu wyniosła 1,75 mld zł. (PAP)


 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZDiT Łódź
PKP PLK
unia
przetarg
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....