TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

KE zarekomendowała polskie projekty do dofinansowania z CEF
TransInfo.pl - Opublikowano: 01.08.2016 08:00:48
fot. msz.gov.pl

Centrum Unijnych Projektów Transportowych przedstawiło listę projektów, której Komisja Europejska zarekomendowała do dofinansowania ramach drugiego konkursu na granty z Instrumentu Connecting Europe Facility - CEF.

W wykazie ujęto łącznie 11 zadań z zakresu transportu kolejowego oraz jedno z drogowego. Ich łączna wartość to nieco ponad 2,22 mld euro. Beneficjenci liczą, że na wsparcie unijne w wysokości 1,769 mld euro. Daje to średni poziom dofinansowanie w wysokości 80% kosztów kwalifikowanych. Sprawdźmy zatem listę inwestycji, które są rekomendowane do udziału w drugim naborze na fundusze z CEF.

Projekty kolejowe wraz za ich szacunkową wartością:

  • Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze - Katowice - Kraków - 528 879 779 euro
  • Prace na linii E 75 na odcinku Czyżew - Białystok - 397 384 532 euro
  • Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy ? Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej - 395 863 769 euro
  • Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola - Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska - Zduńska Wola - 113 090 863 euro
  • Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk - 141 509 434 euro
  • Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol, etap III - LCS Terespol - 131 007 575 euro
  • Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec - 22 454 754 euro
  • Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni - 190 865 406 euro
  • Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią ? prace studyjne - 3 813 064 euro
  • Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice, wraz z zabudową ERTMS na odc. do Zawiercia - 8 953 384 euro
  • Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu - 143 668 747 euro

Z projektów drogowych rekomendowanych do objęcia dofinansowaniem z CEF wskazano jeden. To Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T, który zgłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jego wartość to 144 954 797 euro. W przeciwieństw do projektów kolejowych, których zakres rzeczowy jest powszechnie znany ten pokrótce warto omówić.

GDDKiA złożyła wniosek aplikacyjny w lutym. Etap pierwszy wdrożenia KSZRD na sieci TEN-T w latach 2016-2020 obejmie sieć dróg o długości 1100 km.

Ostateczna wartość przyznanego dofinansowania zależeć będzie od kilku czynników m.in. od tego czy KE zwiększy obecną alokację (100 mln Euro) w priorytecie ITS for Roads, czy będą złożone projekty przez inne kraje kohezyjne w ramach tego priorytetu a także od oceny jaką otrzyma w wyniku weryfikacji zgłaszany przez narodowego zarządcę dróg projekt.

Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T (KSZRD na sieci TEN-T) to przedsięwzięcie, które pozwoli na wdrożenie usług inteligentnych systemów transportowych (ITS) na kluczowych drogach w Polsce. KSZR pozwoli dostarczać użytkownikom dróg pełną, bieżącą informację o warunkach podróży z możliwością skutecznego reagowania na wszelkie pojawiające się utrudnienia zagrażające komfortowi i bezpieczeństwu podróży. Złożenie wniosku aplikacyjnego do CEF umożliwi pozyskanie współfinansowania z środków europejskich dla realizacji Etapu I projektu, stanowiącego samodzielne, w pełni funkcjonalne rozwiązanie.

I etap KSZRD na sieci TEN-T pozwoli wyposażyć drogi w urządzenia ITS. Będą to m.in.:

  • znaki zmiennej treści LED z piktogramami, umieszczone nad jezdnią, pozwalające na wyświetlenie tekstu wraz z grafiką (informacje o utrudnieniach, zdarzeniach drogowych itp.),
  • pryzmatyczne znaki przeddrogowskazowe do zarządzania objazdami, do montażu na autostradach i drogach ekspresowych, pozwalające na przekazanie informacji o objazdach,
  • urządzenia monitoringu wizyjnego (np. kamery wideo detekcji zdarzeń z kartami detekcji zdarzeń, kamery wideo szybkoobrotowe),
  • stacje pogodowe pozyskujące szeroki zakres danych meteorologicznych,
  • moduły nadające automatyczne komunikaty radiowe CB,
  • sygnalizatory sygnalizacji świetlnej LED.

II etap objęcia KSZR sieci TEN-T dotyczyć będzie 2 tys. km dróg i będzie kosztował ok. 800 mln zł jednak obecnie nie ma potwierdzonych źródeł finansowania dla tego etapu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CUPT
PKP PLK
GDDKiA
inteligentne systemy transportowe
CEF
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....