TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

KE zarekomendowała polskie projekty do dofinansowania z CEF
TransInfo.pl - Opublikowano: 01.08.2016 08:00:48
fot. msz.gov.pl

Centrum Unijnych Projektów Transportowych przedstawiło listę projektów, której Komisja Europejska zarekomendowała do dofinansowania ramach drugiego konkursu na granty z Instrumentu Connecting Europe Facility - CEF.

W wykazie ujęto łącznie 11 zadań z zakresu transportu kolejowego oraz jedno z drogowego. Ich łączna wartość to nieco ponad 2,22 mld euro. Beneficjenci liczą, że na wsparcie unijne w wysokości 1,769 mld euro. Daje to średni poziom dofinansowanie w wysokości 80% kosztów kwalifikowanych. Sprawdźmy zatem listę inwestycji, które są rekomendowane do udziału w drugim naborze na fundusze z CEF.

Projekty kolejowe wraz za ich szacunkową wartością:

  • Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze - Katowice - Kraków - 528 879 779 euro
  • Prace na linii E 75 na odcinku Czyżew - Białystok - 397 384 532 euro
  • Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy ? Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej - 395 863 769 euro
  • Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska - Zduńska Wola - Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska - Zduńska Wola - 113 090 863 euro
  • Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk - 141 509 434 euro
  • Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol, etap III - LCS Terespol - 131 007 575 euro
  • Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec - Zgorzelec - 22 454 754 euro
  • Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni - 190 865 406 euro
  • Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią ? prace studyjne - 3 813 064 euro
  • Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice - Zebrzydowice, wraz z zabudową ERTMS na odc. do Zawiercia - 8 953 384 euro
  • Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu - 143 668 747 euro

Z projektów drogowych rekomendowanych do objęcia dofinansowaniem z CEF wskazano jeden. To Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T, który zgłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jego wartość to 144 954 797 euro. W przeciwieństw do projektów kolejowych, których zakres rzeczowy jest powszechnie znany ten pokrótce warto omówić.

GDDKiA złożyła wniosek aplikacyjny w lutym. Etap pierwszy wdrożenia KSZRD na sieci TEN-T w latach 2016-2020 obejmie sieć dróg o długości 1100 km.

Ostateczna wartość przyznanego dofinansowania zależeć będzie od kilku czynników m.in. od tego czy KE zwiększy obecną alokację (100 mln Euro) w priorytecie ITS for Roads, czy będą złożone projekty przez inne kraje kohezyjne w ramach tego priorytetu a także od oceny jaką otrzyma w wyniku weryfikacji zgłaszany przez narodowego zarządcę dróg projekt.

Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T (KSZRD na sieci TEN-T) to przedsięwzięcie, które pozwoli na wdrożenie usług inteligentnych systemów transportowych (ITS) na kluczowych drogach w Polsce. KSZR pozwoli dostarczać użytkownikom dróg pełną, bieżącą informację o warunkach podróży z możliwością skutecznego reagowania na wszelkie pojawiające się utrudnienia zagrażające komfortowi i bezpieczeństwu podróży. Złożenie wniosku aplikacyjnego do CEF umożliwi pozyskanie współfinansowania z środków europejskich dla realizacji Etapu I projektu, stanowiącego samodzielne, w pełni funkcjonalne rozwiązanie.

I etap KSZRD na sieci TEN-T pozwoli wyposażyć drogi w urządzenia ITS. Będą to m.in.:

  • znaki zmiennej treści LED z piktogramami, umieszczone nad jezdnią, pozwalające na wyświetlenie tekstu wraz z grafiką (informacje o utrudnieniach, zdarzeniach drogowych itp.),
  • pryzmatyczne znaki przeddrogowskazowe do zarządzania objazdami, do montażu na autostradach i drogach ekspresowych, pozwalające na przekazanie informacji o objazdach,
  • urządzenia monitoringu wizyjnego (np. kamery wideo detekcji zdarzeń z kartami detekcji zdarzeń, kamery wideo szybkoobrotowe),
  • stacje pogodowe pozyskujące szeroki zakres danych meteorologicznych,
  • moduły nadające automatyczne komunikaty radiowe CB,
  • sygnalizatory sygnalizacji świetlnej LED.

II etap objęcia KSZR sieci TEN-T dotyczyć będzie 2 tys. km dróg i będzie kosztował ok. 800 mln zł jednak obecnie nie ma potwierdzonych źródeł finansowania dla tego etapu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CUPT
PKP PLK
GDDKiA
inteligentne systemy transportowe
CEF

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....