TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

KDP w Czechach szybciej niż planowano? [FILM]
ČRO Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 21.03.2017 11:15:23
KDP w Czechach szybciej niż planowano? [FILM]

Czescy posłowie z różnych partii poparli budowę kolei dużych prędkości w Republice Czeskiej. Rząd powinien według nich planować trasy na prędkości przynajmniej 300 km/h i przyspieszyć ich przygotowanie. Obecna data rozpoczęcia budowy w 2035 roku według posłów jest nie do przyjęcia. Budowa może rozpocząć się w 2025 r., a w 2035 r. zakończyć ? twierdzi zastępca przewodniczącego sejmowej komisji gospodarczej Martin Kolovratník z centroprawicowej partii ANO.

"Zmierzamy do pozycji zakompleksionego kraju, który ma bardzo złą reputację w zakresie budowy infrastruktury transportowej", powiedział poseł prawicowej TOP 09 František Laudát. Republika Czeska według niego powinno wejść na poziom przynajmniej Wielkiej Brytanii, gdzie przygotowania przed uruchomieniem budowy KDP trwały osiem lat.



Według Kolovratníka jest realne, żeby co roku budować od 40 do 50 km KDP, co Czechy powinny udźwignąć zarówno pod względem budżetu, jak i sił produkcyjnych.

Celem apelu ma być według posłów zaangażowanie rządu i innych sił politycznych w celu czasochłonnego przygotowania budowy. Rząd będzie wtedy musiał zobowiązać się do podejmowania określonych działań w ustalonym terminie, co Poslanecká sněmovna sprawdzi w przyszłości.

Posłowie wspierają budowę nowych linii zamiast modernizacji aktualnej sieci do prędkości szlakowych ok. 250 km/h. Właśnie ta prędkość jest najniższą, dla której Správa železniční dopravní cesty (czeski zarządca infrastruktury) planuje ocenę efektywności ekonomicznej projektu.

Opuszczenie istniejących konwencjonalnych linii przez połączenia dalekobieżne wg posłów poprawi obsługę ruchu regionalnego. Na klasycznych liniach będzie też znacznie więcej miejsca na pociągi towarowe i aglomeracyjne, które teraz pociągi klas od pośpiesznego w górę wypierają ze szlaków.

Według ministra transportu Dana Ťoka (ANO) budowa ok. 1000 km nowych linii KDP będzie wymagała ponad 500 mld Kč (ok. 80 mld zł). Ponadto będzie to miało miejsce już w czasach, gdy oczekuje się, że nie będą wchodzić w grę dotacje z Unii Europejskiej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Republika Czeska
KDP
nowe linie kolejowe

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....